Gå til innhold

Traffic shaping/QoS med windows 2012 server?


Anbefalte innlegg

lurer på om noen vet om det er en innebygd funksjon i windows 2012-server som kan ta seg av traffic shaping/QoS? Har en internettlinje på 200mbit hvor hastigheten skal fordeles på to eller tre forskjellige vlan. Skal brukes sammen med en Cisco SB300, som er en lag 3-switch. Vlanene skal forøvrig ikke ha kontakt med hverandre, kun dele internettforbindelsen.

 

Anyone? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, kommer fiber inn på vlan 102, denne skal så kobles til nettverkskort 1 i serveren, så går trafikken via serveren og ut igjen på nettverkskort 2 til to eller tre forskjellig vlans. Med andre ord skal all trafikk gå via serveren.

Lenke til kommentar

Har tenkt på PFSense (og det er et veldig godt valg) men tingen er at jeg har tenkt å ha en windows 2012 server stående uansett, derfor hadde det vært praktisk med bare en maskin som stod å surret i steden for to.. Leste en artikkel på technet (http://technet.microsoft.com/en-us/library/hh831679.aspx) at det er fullt mulig, bare lurte på om det var noen som hadde erfaring med det fra før som kunne gi meg en pekepinn på om det var mye knot eller ikke :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Har tenkt på PFSense (og det er et veldig godt valg) men tingen er at jeg har tenkt å ha en windows 2012 server stående uansett, derfor hadde det vært praktisk med bare en maskin som stod å surret i steden for to..

Risky. For mye greier som kan få en Win server til å feile, drivere, tjenester, updates og annet. Brått mangler samtlige brukere nett. Klaging og misnøye.

Meh, stabilitet bør være 1.pri på en router, kjør pfSense.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...