Gå til innhold

Martin Ødegaard | Real Sociedad-spiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper det går bra, men en middelmådig spansk klubb, ser jeg som lite gunstig for et talent som skal utvikle seg.

 

Spania er litt lik England sånn. Bare de 3 - 4 beste klubbene er verd å gå til. Han skulle heller valgt Nederland

Tyskland eller Frankrike.

 

Lettere å få seg jobb når man har Real Madrid på CVen.

 

Etter min mening var det smart å velge Real Madrid. For og si det sånn; det er flere klubber som har øynene oppe for talentene til Real Madrid enn en random klubb i Eredivisie. Større sjans for å bli solgt/lånt ut til en stor klubb. En annen ting er jo at han tjener best i RM.

 

Fotballspillere dedikerer flere år av livet sitt til fotballen for å komme til en toppklubb hvor de tjener gode penger. Martin har allerede kommet til en av de største klubbene i verden i en alder av 16 år.

Dessuten kan man utvikles bra og bli en klassespiller selv om man går til en middelmådig klubb i Spania. Man er ikke nødt å spille med Ronaldo for å bli like god som han.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Er det ingen her som tenker at fremtiden hans er bortimot sikret uansett hvilket nivå han vil holde om 5-10år? Den lønnen han får av Real Madrid er helt sinnsyk, så om utviklingen hans ikke skulle være på det høyeste nivået så har han forsatt hatt lønningene han trenger for resten av livet.

 

Personlig for utviklingens del så hadde jeg valgt Ajax/PSV, men her er det snakk om store lønnsforskjeller. Det er vanvittig mange talenter som ikke slår gjennom, og Martin kan lett være en av disse, uansett hvilken klubb han valgte.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

 

Håper det går bra, men en middelmådig spansk klubb, ser jeg som lite gunstig for et talent som skal utvikle seg.

 

Spania er litt lik England sånn. Bare de 3 - 4 beste klubbene er verd å gå til. Han skulle heller valgt Nederland

Tyskland eller Frankrike.

Dessuten kan man utvikles bra og bli en klassespiller selv om man går til en middelmådig klubb i Spania. Man er ikke nødt å spille med Ronaldo for å bli like god som han.

 

 

Dere misforstår. Ødegaard er Normann, ikke spanjol eller lignende. Samme med nordmenn som ikke var engelskmenn.

Slik jeg ser det, kreves det i større grad å være "spanjoler" eller "engelskmenn" i middelmådige spanske eller engelske klubber, for å kunne fungere bra i laget. Bare de aller beste klubbene der passer for "alle".

 

Det går på form for fotballkultur og spillestil dette. Vanligvis passer Norske spillere vanskelig inn slik de lagene er og spiller. Historien har vist dette(med få unntak)

 

Andre steder som jeg nevnte, særlig Tyskland og også Frankrike, Nederland, Belgia har norske spillere passet bedre inn i type lag og spillestil, noe vi har sett. Det var poenget jeg pekte på.

 

men som sagt, håper det går bra. Ødegaard er jo litt spesiell, så det kan gå brukbart :) 

Lenke til kommentar

Håper det går bra, men en middelmådig spansk klubb, ser jeg som lite gunstig for et talent som skal utvikle seg.

Totalt uenig med deg. Det er den perfekte muligheten til å utvikle seg. Han får kjempegode spillere rundt seg, selv om de ikke er i verdensklasse. Sist med inne minst, så får han spille fotball på et høyt nivå!! Det er det de fleste talenter ikke får, og det er gjerne det som utvikler deg de siste hakkene.

 

Getafe, uten at jeg vet noe særlig om klubben, virker som en bra plass å dra til hvis han får spilletid. Han er bare 16 år, hva forventer dere at skal skje? Fast plass på Real Madrid? Utlån til Bayern Munchen?..

Lenke til kommentar

Håper du har rett. Men hvis du så forklaringen min, har jeg mine tvil om han som type vil passe inn.
Sammen med disse spanjolene.
Det kan bli samme problem som vi så i castilla, han legger opp til fornuftige valg med effektive enklere løsning, mens de andre spillerene tenker mer "spansk" og kronglete og er ikke med på notene. De har en annen spillekultur

Men håper du har rett.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Jeg føler Ødegaard sin spillestil passer spansk fotball perfekt, gutten har veldig lite typisk norske ferdigheter. Han passer mye bedre i La Liga enn Premier League hvertfall.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Snipp

Men det er jo akkurat derfor Ødegaard passer såpass bra inn i Spania. De spiller jo en teknisk fotball, noe Ødegaard er meget god på. At de ikke henger med på Casilla kan være av flere grunner. Sjalusi, dårlige baneforhold, dårlig dag eller rett og slett at noen av spillerne der er for dårlige (at de er ikke gode nok i spansk tredjedivisjon til å skulle utfordre Martin noe særlig).

Lenke til kommentar

 

Snipp

Men det er jo akkurat derfor Ødegaard passer såpass bra inn i Spania. De spiller jo en teknisk fotball, noe Ødegaard er meget god på. At de ikke henger med på Casilla kan være av flere grunner. Sjalusi, dårlige baneforhold, dårlig dag eller rett og slett at noen av spillerne der er for dårlige (at de er ikke gode nok i spansk tredjedivisjon til å skulle utfordre Martin noe særlig).

 

 

Teknisk fotball ja, men likevel noe annerledes. Står fast ved at tysk, fransk eller nederlands fotball hadde vært mye gunstigere for han til å utvikle seg. Der er det også teknisk fotball, men på en noe annen måte enn som spanjoler spiller.

En grei Fransk klubb, feks der Kondradsen spiller, tror jeg kunne være det ideelle for Ødegaard.

 

Vi får se. Han får ha lykke til.

Endret av Delvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...