Gå til innhold

pensumstørrelse økonomi og administrasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går helt sikkert fint. Jeg kjenner flere som har tatt master i Øk.adm. ved siden av 100 % jobb etter Siv.Ing./Ing. Studier. Jeg vet også om en som tok master i øk.adm. ved siden av pilotutdanning (samtidig). Jeg er rimelig sikker på at faget er overkommelig for de aller fleste som henger med på Siv.Ing. studier.

Lenke til kommentar

Okey takk for svar :)

 

 

Uten å starte en grådig stor diskusjon her (som dette sikkert medfører), vil jeg påstå at øk&adm er en pissing contest med tanke på pensumstørrelse sammenlignet med siv.ing.

Jeg skjønner ikke helt hva du legger i det?

 

 

Whaat, fransk?

 

Hvordan trives du med studiet? Er det noe spesielt du kan fortelle om det som gir inntrykk av hvordan det er?

 

Har aldri tatt noen økonomifag, og får ikke så mye utav det som står om studiet på nettet. Har snakket med studieveil. men fikk ikke mye ut av det heller. Litt dust å skifte studie fra kyb til økonomi for så å finne ut at det er dritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

15.000 sider høres ut som tull. Hva er egentlig 15.000 sider? Hvor store er sidene? Hva står på sidene?

 

Jeg er snart ferdig med første året på økonomi og administrasjon. Har A i snitt og kommer mest sannsynligvis til å opprettholde det ved årets eksamener.

 

Hadde jeg effektivisert studieteknikken min (jeg er veldig grundig) og droppet de fleste forelesninger (noe jeg nå har gjort), hadde jeg fint kunne jobbet 75% ved siden av med samme karakterer. Har faktisk jobbet 150% de siste 3 ukene, noe jeg har kunnet gjort fordi jeg lå fremom pensum. Har periodevis jobbet en del tidligere i år også.

 

Det er mulig og sikkert også trolig at det blir vanskeligere og større arbeidsmengde, men til nå har den vært overkommelig. Tror nivået på ingeniør og særlig siv.ing er et godt hakk over. :)

Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar

Whaat, fransk?

 

Hvordan trives du med studiet? Er det noe spesielt du kan fortelle om det som gir inntrykk av hvordan det er?

 

Har aldri tatt noen økonomifag, og får ikke så mye utav det som står om studiet på nettet. Har snakket med studieveil. men fikk ikke mye ut av det heller. Litt dust å skifte studie fra kyb til økonomi for så å finne ut at det er dritt.

 

Fransk er et valgfritt kurs.

 

Jeg trives godt med studiet. Det er vanskelig å forklare i korte trekk hva studiet går ut på noe bedre enn den informasjonen som allerede finnes. Jeg studerer på NHH og studieplanen deres finner du her: http://www.nhh.no/no/studietilbud/bachelor-i-%C3%B8konomi-og-administrasjon/studieplan.aspx

 

Som du ser, er kursene delt inn i strategi og ledelse, bedriftsøkonomi, samfunnsøkonomi og metode, i tillegg til valgfrie kurs. Den førstnevnte gruppen består av mye lesing og drøfting. De to neste gruppene består av både regning og lesing, og drøfting. Metodekursene består av mye regning og tallbehandling.

 

Et viktig kjennetegn ved studier i økonomi og administrasjon er at det er en bred grad på bekostning av dybden. Du lærer litt om mye framfor mye om lite. Det er altså en utdannelse som kan brukes til mye, men samtidig får man kanskje ingen stor kompetanse på noe område. Du spesialiserer kompetansen din i en eventuell mastergrad.

 

Det er lettere å svare på hva du vil vite hvis du stiller mer konkrete spørsmål.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...