Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøpe nytt High-End skjermkort og RAM


Asus

Anbefalte innlegg

 

Det hjelper nok ikke noe særlig å putte masse mer penger på desverre. Socket 2011 trenger man ikke til spill, så det blir dumt å kjøpe noe man ikke benytter potensialet til. Vær litt fornuftig :)

 

Edit: Og GTX Titan må du ikke kjøpe. GTX 780 TI er veien å gå.

Kan også nevne at du har satt opp et hovedkort med wifi, og så en ekstra wifi adpater også. Dette kan jo ikke være noe vits. Den ekstra adapteren trenger du bare hvis du kjøper et HK uten integrert wifi.

 

Er ikke Socket 2011 til spill pga den har 6 core? :) men det gjør vel ikke dårligere på fps en 4 core håper jeg?

 

Og var er galt med GTX TITAN Black folkens? :) alle sier til meg gå for 780 TI men hvorfor det lurer jeg på. Den slår jo 780TI hvis man ser her.

 

 

Om socket 2011 er dårligere på FPS en 4 core? Nja, det kommer helt ann på hvilket spill det er snakk om. Nå får folket her arrestere meg her altså .. Men single-kjerne ytelsen til en i7 4770K (4 kjernet socket 1150) vil faktisk være marginalt bedre enn single-kjerne ytelsen til en i7 4930K (6 kjernet socket 2011). Dermed så vil i teorien den rimeligere 4-kjerneren yte bittelitt bedre i software som ikke utnytter flere kjerner.

 

Nå er nok dette relativt lite ..

 

I benchmarks (for de som syntes dette tallet man får opp er viktig) vil socket 2011 være best.

 

780 TI > Titan og er billigere. No brainer den da.

 

Så introduserer jeg enda et element her, siden DI ble nevnt :)

4930K /m H100i (Som TS nevner) VS 4770K /m custom vannkjøling? Hva får man dradd mest ut av da?

Prisforskjellen mellom disse plattformene (ift komponentene TS hadde satt opp) vil jo gi en veldig fin vannkjølingsloop, og større potensiale for OC. (Vil også være rom for en GPU blokk som virkelig vil hjelpe på).

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Det hjelper nok ikke noe særlig å putte masse mer penger på desverre. Socket 2011 trenger man ikke til spill, så det blir dumt å kjøpe noe man ikke benytter potensialet til. Vær litt fornuftig :)

 

Edit: Og GTX Titan må du ikke kjøpe. GTX 780 TI er veien å gå.

Kan også nevne at du har satt opp et hovedkort med wifi, og så en ekstra wifi adpater også. Dette kan jo ikke være noe vits. Den ekstra adapteren trenger du bare hvis du kjøper et HK uten integrert wifi.

 

Er ikke Socket 2011 til spill pga den har 6 core? :) men det gjør vel ikke dårligere på fps en 4 core håper jeg?

 

Og var er galt med GTX TITAN Black folkens? :) alle sier til meg gå for 780 TI men hvorfor det lurer jeg på. Den slår jo 780TI hvis man ser her.

 

 

Om socket 2011 er dårligere på FPS en 4 core? Nja, det kommer helt ann på hvilket spill det er snakk om. Nå får folket her arrestere meg her altså .. Men single-kjerne ytelsen til en i7 4770K (4 kjernet socket 1150) vil faktisk være marginalt bedre enn single-kjerne ytelsen til en i7 4930K (6 kjernet socket 2011). Dermed så vil i teorien den rimeligere 4-kjerneren yte bittelitt bedre i software som ikke utnytter flere kjerner.

 

Nå er nok dette relativt lite ..

http://www.anandtech.com/show/7933/the-desktop-kabini-review-part-1-athlon-5350-am1/4

Under emulering av Wii er Haswell betydelig raskere enn Ivy Bridge.

Lenke til kommentar

He he ..

Spiller ikke BF singleplayer, men jeg spiller mye singleplayer. Elder Scrolls, Fallout og Bioshock for å nevne noen serier som har spist mange timer av min tid. Så det er jo ikke helt lobotomert. Historisk har jeg definitivt spilt mer singleplayer enn multiplayer.

 

Her var en ganske interessant artikkel

http://www.anandtech.com/show/7189/choosing-a-gaming-cpu-september-2013

Lenke til kommentar

He he ..

Spiller ikke BF singleplayer, men jeg spiller mye singleplayer. Elder Scrolls, Fallout og Bioshock for å nevne noen serier som har spist mange timer av min tid. Så det er jo ikke helt lobotomert. Historisk har jeg definitivt spilt mer singleplayer enn multiplayer.

 

Her var en ganske interessant artikkel

http://www.anandtech.com/show/7189/choosing-a-gaming-cpu-september-2013

Nå er det en ganske stor forskjell på Bioshock Infinite og BF4 singleplayer, Bioshock Infinite ble laget for å ha en "engasjerende" enspillerdel der du skulle få en "opplevelse," BF4 singleplayer ble laget fordi aksjeeierne i EA krevde at spillet skulle ha en singleplayer.

Lenke til kommentar

Er ikke Socket 2011 til spill pga den har 6 core? :) men det gjør vel ikke dårligere på fps en 4 core håper jeg?

 

Og var er galt med GTX TITAN Black folkens? :) alle sier til meg gå for 780 TI men hvorfor det lurer jeg på. Den slår jo 780TI hvis man ser her.

 

En 6 kjerner vil bare få mer FPS i spill som utnytter seg av 6 kjerner, og i skrivende stund er det bare battlefield 4.

 

For å få mer FPS med en 6 kjerner må du også ha nok kraft i skjermkortene (ja, flertall, ett er ikke nok, min 2x 780 eller bedre) for at det skal ha noe for seg.

 

Titan black er ikke ment for spill egentlig, det er ett utregningskort, og ett billig ett sådan.

780, titan, 780 TI og titan black består alle av samme kjerne, dvs GK110. Forskjellen er at 780 og titan har deler av kjernen deaktivert, mens 780 TI og titan black har hele kjernen aktivert.

 

Så forskjellen i spill blir da mellom 780 TI og titan black BARE avhengig av klokkefrekvens, noe du får høyere hvis du kjøper ett 780 TI Classified, men dette krever overklokking.

 

Spør deg selv, er det verdt det for deg å betale 50% mere for 10% høyere ytelse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men om man kjøpte vanilla titan fra dag en for over ett år siden, så var det et godt kjøp. Msi afterburner trikset for å gi kortet 1.3volt funker fjell. 1300-1350 mhz nice. Dette fungerer ikkje med titan black, og man er stuck med 1.21v max. vanilla 780ti støtter det heller ikkje.

 

Vankjøling trengs for 1.3v for de som måtte lure :p

Lenke til kommentar

Men om man kjøpte vanilla titan fra dag en for over ett år siden, så var det et godt kjøp. Msi afterburner trikset for å gi kortet 1.3volt funker fjell. 1300-1350 mhz nice. Dette fungerer ikkje med titan black, og man er stuck med 1.21v max. vanilla 780ti støtter det heller ikkje.

 

Vankjøling trengs for 1.3v for de som måtte lure :p

TITAN sluttet å være ett "bra" kjøp så fort 780 kom :-P

Lenke til kommentar

 

Men om man kjøpte vanilla titan fra dag en for over ett år siden, så var det et godt kjøp. Msi afterburner trikset for å gi kortet 1.3volt funker fjell. 1300-1350 mhz nice. Dette fungerer ikkje med titan black, og man er stuck med 1.21v max. vanilla 780ti støtter det heller ikkje.

 

Vankjøling trengs for 1.3v for de som måtte lure :p

TITAN sluttet å være ett "bra" kjøp så fort 780 kom :-P
Ikkje hvis man vil ha 6 GB ram og dobbel precision utregning :p Dog 780 kom Mye senere. Som jeg sa; om man kjøpte titan fea begynnelsen ;)
Lenke til kommentar

Hei igjen folkens!

 

Jeg for nesten 20t tilbake på skatten neste mnd så da kjøper jeg nytt PC. Slik som det ser ut som nå så kjøper jeg dette her neste mnd. eneste jeg kan kanskje bytte på er ram og lydkort, resten er sikker. Lydkort blir et av de top 4 her. Komplett.no har rådet meg å gå for Ivy Bridge og ikke Haswell.

 

Jeg kjøper uten skjermkort pga jeg venter til 800 serie som kommer i Q2. Jeg kommer til legge ut bilder av nye pc min.

 

Jeg skal bygge min egen PC for første gang. et av tingene som kommer til å være vanskelig for meg er hvor kabler skal inn. Jeg kommer til å spøre hjelp til åsen bygge pc i et annet tråd pga denne tråd her er for litt annet så jeg vet ikke om forum regler tillater det så derfor.

 

Takk for all hjelpen og alt råd jeg har fått fra dere! :thumbs:

Endret av Asus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei igjen folkens!

 

Jeg for nesten 20t tilbake på skatten neste mnd så da kjøper jeg nytt PC. Slik som det ser ut som nå så kjøper jeg dette her neste mnd. eneste jeg kan kanskje bytte på er CPU kjøler eller ram, resten er sikker. Komplett.no har rådet meg å gå for Ivy Bridge og ikke Haswell.

 

Jeg kjøper uten skjermkort pga jeg venter til 800 serie som kommer i Q2. Jeg kommer til legge ut bilder av nye pc min.

 

Jeg skal bygge min egen PC for første gang. et av tingne som kommer til å være vanskelig for meg er hvor kabler skal inn. Jeg kommer til å spøre hjelp til åsen bygge pc i et annet tråd pga denne tråd her er for litt annet så jeg vet ikke om forum regler tillater det så derfor.

 

Takk for all hjelpen og alt råd jeg har fått fra dere! :thumbs:

Ikke kjøp noe slikt før skjermkortet du skal kjøpe også er ute, og ikke regn med at 800-serien kommer ut før på slutten av året.

Lenke til kommentar

800-serien i slutten av 2014, og når forventer vi at AMD kommer med neste stikk?

 

Jeg tenker på et ASUS R290, men lurer på hvor lenge dette vil vare. Jeg var nok litt vel kortsiktig med mitt 7850 som jeg kjøpte her for en tid tilbake. Kortet fungerer greit i 1920x1080, men jeg har litt andre ambisjoner. :)

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøper uten skjermkort pga jeg venter til 800 serie som kommer i Q2. Jeg kommer til legge ut bilder av nye pc min.

 

Ikke kjøp noe slikt før skjermkortet du skal kjøpe også er ute, og ikke regn med at 800-serien kommer ut før på slutten av året.

 

 

Ok, jeg klarer ikke vente så lenge så jeg går for 780 Ti :D

 

Folkens jeg har valgte dette her! Jeg har bestemt meg jeg kjøper nytt pc neste uke.

 

Vet noen om Corsair H90 passer i Corsair 540? Jeg er redd for denne probleme her

 

Og jeg er bare bittelite usikker på ram valget mitt så jeg lurer hvilken av disse her hadde dere valgt? Jeg trenger ikke meren 8gb men som Kyrre sier så må socket 2011 ha 4 brikker.

 

Og dustinhome.no er mye billigere og bedren en Komplett.no! De har mye Komplett ikke har. Jeg sparte del penger på å kjøpe hos dustinhome.no en komplett.no! dustinhome.no er fra nå av mitt faste nettbutikk!

Endret av Asus
Lenke til kommentar

H90 har ingen i versjon.

H100i er litt fetere på radiatorens slager og inntak enn h100 samt festet og pumpa er litt forbedret (større).

Så når man uproblematisk kan benytte h100i kan man uproblematisk bruke h90 med radiatoren plassert på samme sted.

 

350x700px-LL-58303cff_bild.jpeg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...