Gå til innhold

Betale innsending til selskap?


Anbefalte innlegg

(Dette er sikkert spurt om før, men jeg fant ikke noe på den noe klønete formuleringen min.)

 

Når man har kjøpt en vare over internett, og senere sender den inn (som følge av reklamasjon f.eks.) må man ofte betale over 100 kr for å sende dette som verdipost, hvor tung varen er osv. Har selskapet noen som helst forpliktelse til å dekke utgiftene for dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Hvordan fungerer det? I mitt tilfelle ble jeg bedt om å sende varen (en mobiltelefon) til en adresse, og da måtte jeg jo dra til Posten selv og betale for ditten og datten. Vise selskapet kvitteringen?

Scann inn kvitteringen fra Posten og send til de på e-post. Henvis til saksnummer (nummer du skal ha fått i forbindelse med reklamasjonen) og be om å få beløpet utbetalt til et kontonummer du oppgir.

 

Alternativt kan man når man oppretter en reklamasjonssak, spørre om forhandler kan sende deg en ferdig frankert returlapp. Ikke alle tilbyr dette, men ofte sender de deg en returlapp via e-post som du kan skrive ut og klistre på esken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et lite tilleggspørsmål, har man også rett til å få dekt f.eks KM man har kjørt til postkontoret?

Eller blir dette "gråsone"?

Jeg er usikker på om du faktisk har et rettslig krav på dette, men tror det kan bli vanskelig uten å blande inn Forbrukerrådet uansett. Og det er neppe snakk om mange kronene, så det spørs om det er er verdt å gjøre seg til en vanskelig kunde for dette. Og hvordan skal man dokumentere det?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...