Gå til innhold

Hulu har sett seg lei tyvtittende «pirater»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, vil de ikke ha penger så er det greit, tydelig at torrents er fremtiden om det er slik bransjen skal oppføre seg.

 

Hvorfor tror du de ikke vil ha penger? Det sier seg vel nesten selv at de enten er under press av aktører som opprettholder rettighetslovene, eller av annonsørene som reklamerer gjennom tjenesten deres.

Lenke til kommentar

 

Jaja, vil de ikke ha penger så er det greit, tydelig at torrents er fremtiden om det er slik bransjen skal oppføre seg.

 

Hvorfor tror du de ikke vil ha penger? Det sier seg vel nesten selv at de enten er under press av aktører som opprettholder rettighetslovene, eller av annonsørene som reklamerer gjennom tjenesten deres.

 

 

Mest sannsynlig har MAFIAAen vært å sutret som vanlig, det er sjeldent annonsørene bryr seg, da de ofte har lignende produkter i Europe / Asia / Oceania.

MAFIAA'en derimot, de vil forsøke å presse sitt steinalder system, noe kundene tydeligvis ikke vil ha :p

 

Lenke til kommentar

 

 

Jaja, vil de ikke ha penger så er det greit, tydelig at torrents er fremtiden om det er slik bransjen skal oppføre seg.

 

Hvorfor tror du de ikke vil ha penger? Det sier seg vel nesten selv at de enten er under press av aktører som opprettholder rettighetslovene, eller av annonsørene som reklamerer gjennom tjenesten deres.

 

 

Mest sannsynlig har MAFIAAen vært å sutret som vanlig, det er sjeldent annonsørene bryr seg, da de ofte har lignende produkter i Europe / Asia / Oceania.

MAFIAA'en derimot, de vil forsøke å presse sitt steinalder system, noe kundene tydeligvis ikke vil ha :p

 

 

 

Vanskelig å skjønne at TV og Film-selskapene er her for å tjene penger og ikke for å gi deg gratis underholdning?

Lenke til kommentar

 

det er sjeldent annonsørene bryr seg, da de ofte har lignende produkter i Europe / Asia / Oceania.

 

 

De fleste produktene man reklamerer for i USA finnes selvsagt ikke i alle land som bruker VPN for å snike seg inn i denne tjenesten. Blant de desidert største annonsørene i USA er blant annet amerikanske banker og forsikringsselskaper. De vil selvsagt ikke betale for klikk fra folk utenfor landet. Det er jo hovedgrunnen til at man stort sett bare kjøper rettigheter for å vise et produkt i ett land.

 

I tillegg vil man selvsagt bruke en annen markedsføringsteknikk når man henvender seg til nordmenn sammenliknet med når man henvender seg til amerikanere. Coca Cola Norge bruker penger på å lage egne norske reklamer for norsk TV til tross for at man lager dyre reklamer i USA som man kunne ha sendt, fordi de norske reklamene virker bedre her.

Lenke til kommentar

Meanwhile, at piratebay...

 

 

Jeg får bevist gang på gang at å benytte seg av lovlige tjenester ikke har noe for seg.

 

Nå bryter du jo "loven" i alle fall betingelsene til Hulu ved å bruke VPN løsning når man ikke er fra USA da, så i prinsippet ikke så mye bedre enn å laste ned fra bukta.

Spør du de som sitter på rettighetene til programmene, så skiller de nok ikke på de to.

Lenke til kommentar
Spør du de som sitter på rettighetene til programmene, så skiller de nok ikke på de to.

 

Tviler ikke, og jeg skal ikke late som jeg ikke vet at det jeg gjør er ulovlig, men alle de som sitter på slike TV/film rettigheter har gjort sitt ytterste for å tjene mest mulig penger, og med løsninger som ved gjentatte ganger har vist seg å i beste fall være "brukbare" mtp. tilgjengelighet og brukervennlighet.

 

Hvis i dette tilfellet Hulu blokkerer sine tjenester for interesserte utenfor USA pga. rettigheter, så er det en mangel allerede der.

 

 

Som et eksempel: Game of Thrones sesong 4, episode 4 kommer snart...jeg planlegger å skaffe den, som alle de andre episodene, fra bukta - hvilke andre alternativer er det, om jeg ikke ønsker å vente en dag eller en uke?

Lenke til kommentar

 

eg planlegger å skaffe den, som alle de andre episodene, fra bukta - hvilke andre alternativer er det, om jeg ikke ønsker å vente en dag eller en uke?

 

Nå må du vel strengt tatt vente ca en dag før den nyeste episoden er tilgjengelig på bukta også. Om du ikke sitter oppe hele natten, så er det vel realistisk at du laster den ned på formiddagen.

Har du HBO Nordic så kan du jo se episoden på kvelden. Det er jo absolutt ikke så ille for å være ærlig.

 

Men det skulle vært en tjeneste som Hulu+, bare uten reklame, og som hadde rettighetene til absolutt alt av serier. Der de ble vist dagen etter de var på TV i f.eks USA. (som Hulu+ har i dag). Hadde betalt litt for en slik tjeneste, for å slippe å måtte ha en rekke tjenester for å få fulgt med på alle aktuelle serier.

Lenke til kommentar

Fungere for meg med Unblock-us.com sin VPN tjeneste ennå..

 

Joda det å stokke om på IP'er funker en stund til de bannlyser disse igjen, så lenge de har IPV4 blokker å ta av eller kan bytte til så vil det gå greit fram til MAFIAA'en legger mer press på å dem til å stenge ute "Sniktitterne" som de kalles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...