Gå til innhold

AMD kommer ikke med ny skjermkortkjerne i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man ser det jo på de store internasjonale hardware forum rundt om når folk viser frem sine dyre rigger med 2-3 topp skjermkort, vannkjøling osv, nesten alle har nVidia. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, likevel vil jeg tro de har sine grunner.

De er Grønne :D Når du er grønn, Så redder du planeten... Men tror de fleste ville valgt (om evt budsjett) Intel/nvidia build :)

Lenke til kommentar

Vi har våre grunner. :p

Men det ikke politisk korrekt å snakke fint om Nvidia, så man holder kjeft. ;)

 

Nei, altå, her i gården digger jeg de ekstra ROPs'ene på 290/290x, og er i grunn ikke så opptatt av litt høyere effektforbruk/lavere eff.

 

MEN det er to-tre ting. Ene er at jeg aldri helt klarer å bli enig med Catalyst-driveren.

 

Andre er kanskje det viktigste, og det er at Nvidia er bedre på flere skjermkort (mindre microstuttering), og synes skaleringen litt for ofte er bedre.

 

Sist måtte være at 290x klokker dårligere enn 780Ti/780. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Spennende! Men visst vi ruller tilbake i tid, til f.eks 45 nm, kunne de ha hoppet rett fra 45 nm til 22 nm på CPU, eller var det teknologisk umulig på den tiden? Tenker selvfølgelig på moores lov, og om det var mulig å overgå den ;)

Fra et økonomisk standpunkt ville dette ikke vært smart. Man hadde da hoppet over et "trinn" og man er smertelig klar over at krympingen avtar i hastighet og at man opererer med begrenset forbedringspotensial(og tilhørende ytelsesforbedring) innen et visst tidsrom (uten at jeg vet hvor langt de ser for seg å kunne forbedre produksjonsteknikken nekter jeg å tro at dette vil fortsette i samme tempo. Moores lov er vel begynt å "feile" allerede?)

 

TLDR: Skvis mest ut av det man kan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...