Gå til innhold

Nå bør du oppdatere Java


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Legg en Windows inn i en virtuell maskin, så har du både en god og til vanlig bruk uten Java, og en i en virtuell med Java de ekstraordinære gangene du trenger Java.

 

Java bør vi komme til livs, slik at man behøver det sjeldnere og sjeldnere.

Lenke til kommentar

Er Java 8 blitt offisiell ennå? Jeg prøvde å installere 8u0 istedet for 7u55 for en tid tilbake, men da virket ikke nettbanken: fikk bare beskjeden (grovt oversatt) "ukjent plugin mangler" med Firefox.

 

http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jre8-downloads-2133155.html

 

 

Forøvrig, hvis man innstallerer offline versjonen istedet, så får man ikke spørsmål om å innstallere ask toolbar; man får kun Java.

Lenke til kommentar

Nettbanken jeg bruker en del, de fikk seg nettopp BankID tilgang for pålogging - og det før det er blitt modent nok. BankID skal jo bli javafritt snart. Men du så plagsom ventetiden er. Jeg misliker Java sterkt.

Endret av G
Lenke til kommentar

Det sies at man ikke er avhengig av Java i de fleste tilfeller og bør derfor fjerne den til den "fungerer"

 

sannheten er jo at man ER avhengig av Java ende an stund

 

Nettbanken har riktig nok alternativer men de er jo ikke særlig mye nedre

 

bank id via java krever 3 stegs innlogging.

uten var det vist nok bare 2 , men man må bruke en personlig kode som det er viktig at man ikke glemmer .

 

( nå har jeg lur på hvordan man kommer inn hvis man glemmer personlig passord )

 

 

altinn har 4 alternativer

alternativet med bank id er det som er mest anvendelig.

 

Bank ide via telefon funger jo hvis man ikke har eller bryr seg om grådigheten til Telenor

Lenke til kommentar

jeg har aldri brukt telefonen til innlogging så jeg vet ikke ehl hvordan de forgår

Det jeg derimot vet er at man kan få bankID koden ( pinnkoden) på telefonen.

jeg vet også at mange telefoner bruker en nettbank App .

Da bruker man ikke pcen i det hel tatt

Det jeg spurte om var hvilket av de 2 alternativene var det du mente med innlogging med telefonen.

 

 

Det enklest hvis man ikke tar al verdens av forhåndsregler blir nok å bruk java og bankid

når det gjelder sikkerhet så er nok pinkodene det beste

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...