Gå til innhold

Dette må du ha for å spille Watch Dogs med beste grafikkinnstilling


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

i5-3570k og 660Ti, planla å skaffe det på PC, håper det holder.

 

Er ganske kraftige saker egentlig. Har selv overklokka den til 4.5. Vil anbefale å kjøpe deg en god kjøler så du også kan gjøre det, da den er temmelig "treg" (egentlig ikke, men greit å utnytte alt den har) på stock.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være ærlig så utnyttes maskinvaren på pcen som regel dårlig, lite optimalisering og dårlig utnyttelse av flerkjernede cpu'er gjør at man ofte havner godt under den teoretiske ytelsen man kan oppnå.

 

Håper nå at både bedre drivere fra Nvidia ( første Mantle killer var jo ren Fud ) og bedre støtte for Mantle og bedre programmering kan sørge for at man kan nyte spillene med mer detaljer uten å tape store mengder fps.

Lenke til kommentar

En gammal 2600k holder for watchdogs regner jeg sterkt med. Sammen med 16gb mem, 2 stk asus gtx 780 dc2 og en cpu clock på 4600mhz tipper jeg en plass mellom 85-120 fps average (1080p) under ultra . Ska ikke påstå noen ting. Men min guess! :) mulig spillet samt nvidia må patches noen runder før det er optimalt

Lenke til kommentar

Hva er greia med å kunne kjøre ultra? Virker i blant som at utviklerne får betalt for å hype det opp av hw leverandørene, og folk går fem på. De fleste ser liten eller ingen forskjellig, og jeg tar ekstra fps på high any day.

 

Ja gjett om jeg går fem på.. I regret nothing! Kaka er ikke perfekt uten glasur feks ;p Jeg jager maks grafikk og høy fps, ja en får mani på det der. Blir av og til mye autoexec skriving + og prøve absolutt alle innstillingene i skjermkort kontroll panel + nvidia inspector.. Vi er ingen like, noen klarer seg med high settings andre ikke :D

Lenke til kommentar

Mye skryting av cpu/gpu og lite kritikk av de latterlige kravene her. Spillet bør se MYE MYE bedre ut enn konsollversjonen for å rettferdiggjøre et slikt latterlig krav(for å kjøre ultra). Mest sannsynlig dreier deg seg kun om elendig optimalisering. Fordelen da er jo at folk allerede nå tror at grafikken blir syk fordi kravene tross alt er så høye!1

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mye skryting av cpu/gpu og lite kritikk av de latterlige kravene her. Spillet bør se MYE MYE bedre ut enn konsollversjonen for å rettferdiggjøre et slikt latterlig krav(for å kjøre ultra). Mest sannsynlig dreier deg seg kun om elendig optimalisering. Fordelen da er jo at folk allerede nå tror at grafikken blir syk fordi kravene tross alt er så høye!1

 

Det er mest snakk om estimerte krav for pc da utvikler ikke har tatt høyde for eventuell overclocking, SLI / crossfire oppsett. Peis umulig og si hva du trenger da det er millionsvis av system med utallige gpu, cpu, mem og hk kombinasjoner. Så 4770k's styrke "ISH" så du som kjøper kan resonere deg fram til ca hva en må forvente. Regner sterkt med både 2500k, amd fx 8350 feks vil drive dette spillet veldig ok

Lenke til kommentar

Spent på å se hvordan min i7 2600K @ 3.4GHz og Asus 650 Ti Boost SLI, 16Gb ram, klarer seg. Hva tror folket? Tilfredsstilende fps på High?

 

Vanskelig og si. Alt makset inkl. ev txaa msaa ca område rundt 25-45fps (1080p). High ca 45-55 kanskje. Vi får se hvor "smart" grafikk de kommer med

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye skryting av cpu/gpu og lite kritikk av de latterlige kravene her. Spillet bør se MYE MYE bedre ut enn konsollversjonen for å rettferdiggjøre et slikt latterlig krav(for å kjøre ultra). Mest sannsynlig dreier deg seg kun om elendig optimalisering. Fordelen da er jo at folk allerede nå tror at grafikken blir syk fordi kravene tross alt er så høye!1

 

Hvordan er disse kravene latterlige? 4770k antar jeg er om man kjører uten overklokking, med overklokk vil man kunne man kjøre på samme innstillinger med en betydelig eldre prosessor. Husk også at prosessorutviklinga så godt som har stoppa helt opp de siste åra, og at en typisk spillprosessor fra i fjor i den forbindelse slettes ikke høres voldsomt ut. RAM-mengden som kreves har vært standard i maskiner i flere år, så det er ikke et problem. GTX 780 er nesten et år gammel, og det har kommet noe bedre på markedet i etterkant. Forventer du å spille ultra med hardware som er 2 år gammel eller mer? Å kunne kjøre på ultra skal normalt sett bare være mulig på en ny high end-maskin, slik har det alltid vært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...