Gå til innhold

Proshop Garanti


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En PSU som tar livet av hovedkort fortjener ikke å bli brukt noe mer. Det er ikke uvanlig at disse blir litt dårlige med årene (dårlige PSUer vil kjappere bli dårlige), og det kan i slike tilfeller være en fordel å bytte.

 

Det er absolutt mulig for en PSU blir et drapsmonster, og det skal ikke så mye til for å ta livet av fintfølende elektronikk. De kan også skape ustabilitet og mye hodepine.

 

Men ja, som sagt så har du både garanti og reklamasjonsrett, hvorav sistnevnte er norsk lov.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Uansett hvilken norsk butikk du handler hos har du 2års garanti og 5års reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten gjelder vel hvis produktet er ment å vare betydelig lenger enn to år.

 

Garanti gis av produsenten, reklamasjonsrett er gitt av det norske lovverket. Kjøper man noe som helst som privatperson i Norge fra en norsk butikk, har man 2 års reklamasjonsrett, og 5 år på varer som er ment for å vare lenger. Datamaskiner og mobiltelefoner er to eksempler på varer man har 5 års reklamasjon på.

 

Til trådstarter så har du 5 års reklamasjonsrett når du kjøper gjennom Proshop (og alle andre norske butikker).

Lenke til kommentar

Takker for svar :) Har ett par spørsmål :

 

Vist jeg kjøper ett hovedkort hos Proshop og så blir det ødelakt. får jeg da ett nytt uten å betale for garanti ?

Vist jeg har ett hovedkort som ble ødelagt pga en kondensator spengte pga dårlig PSU eller høy spenning

kan jeg da klage uansett om jeg ikke har kvittering ? Det står att hovedkorte skal vare i over 10-45 år.(Snakker om hovedkortet som ble ødelagt som ble kjøpt på komplett.no for 2-3 år siden

 

Kan jeg da også klage på PSU.

 

Jeg er usikker på om det faktisk var PSU som gjorde det men jeg ville bare være sikker på att jeg hadde fått ett nytt vist den også eksploderte :)

 

Takker for svar :D

Lenke til kommentar

Hvis du kjøpte kortet selv kan du logge inn på komplett.no, gå inn på ordrehistorikk og reklamere der, trenger ikke kvittering. Produktet blir kontrollert, og du kan få avslag hvis psu var grunnen.

 

Hvis du kjøper et nytt hovedkort hos proshop og det blir grillet av gammel/dårlig psu har du ikke krav på og få erstattet hovedkortet.

Men hvis du er en uærlig sjel kan du klare å lure deg til et nytt hvis butikken ikke finner riktig årsak til at kortet døde.

 

 

Garanti og reklamasjon gjelder for feil som var der ved produksjon eller som oppstår ved normal bruk pga svakhet, ikke at du ødelegger det med vilje eller ved et uhell.

Endret av lavamakt|
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du kjøpte kortet selv kan du logge inn på komplett.no, gå inn på ordrehistorikk og reklamere der, trenger ikke kvittering. Produktet blir kontrollert, og du kan få avslag hvis psu var grunnen.

 

Hvis du kjøper et nytt hovedkort hos proshop og det blir grillet av gammel/dårlig psu har du ikke krav på og få erstattet hovedkortet.

Men hvis du er en uærlig sjel kan du klare å lure deg til et nytt hvis butikken ikke finner riktig årsak til at kortet døde.

 

 

Garanti og reklamasjon gjelder for feil som var der ved produksjon eller som oppstår ved normal bruk pga svakhet, ikke at du ødelegger det med vilje eller ved et uhell.

Takk :)

Lenke til kommentar

Som regel får du nok innvilget garantien på hovedkortet, selv om du ikke har noe rett på det (om det er PSUen sin skyld). Og ettersom det ikke er lett å se at det kom av PSUen din, så skal du være rimelig uheldig om du ikke får innvilget det.

Men skal det oppstå problemer, så sitter du fortsatt igjen med skjegget i postkassa. For rettighetene tviler jeg på at har på din side når du her insinuerer at PSU kan/er skadet.

Lenke til kommentar

Takker for svar :) Har ett par spørsmål :

 

Vist jeg kjøper ett hovedkort hos Proshop og så blir det ødelakt. får jeg da ett nytt uten å betale for garanti ?

Vist jeg har ett hovedkort som ble ødelagt pga en kondensator spengte pga dårlig PSU eller høy spenning

kan jeg da klage uansett om jeg ikke har kvittering ? Det står att hovedkorte skal vare i over 10-45 år.(Snakker om hovedkortet som ble ødelagt som ble kjøpt på komplett.no for 2-3 år siden

 

Kan jeg da også klage på PSU.

 

Jeg er usikker på om det faktisk var PSU som gjorde det men jeg ville bare være sikker på att jeg hadde fått ett nytt vist den også eksploderte :)

 

Takker for svar :D

Når du vet at PSU er årsaken til a HK ryker, hvorfor bruker du da tid på å kjøpe deg nytt HK når det ryker innen kort tid. Se å bytt ut PSU. Dette koster deg ikke all verden for ny PSU av en god kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...