Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe?  

148 stemmer

  1. 1. Skal du gå til innkjøp av OnePlus One etterhvert?

    • Ja, skal kjøpe 16 GB versjonen når den blir tilgjengelig i Norge.
    • Ja, skal kjøpe 64 GB versjonen når den blir tilgjengelig i Norge.
    • Har allerede fått skaffet OnePlus One med 16 GB i fra utlandet.
    • Har allerede fått skaffet OnePlus One med 64 GB i fra utlandet.
    • Ja, men ikke med en gang den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at OnePlus One kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, telefonen blir uaktuell med at man ikke får kjøpt den i Norge.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Nei, skal heller kjøpe en Oppo Find 7a / Find 7.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, OnePlus merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • OnePlus, hvem i granskauen er det?


Anbefalte innlegg

 

Jeg å lurer litt på hvordan folk har klart å få tak i en invite? :) prøver så godt jeg kan, men ikke så lett:/ bare å si ifra om noen har en til overs;)

Lurer også på hvor mye mobilen har kommet på for dere som har fått invite og kjøpt den? :) hvordan har dere gjort det? Hørt noe om at Norge ikke er "støttet" enda?

Hvis man ikke var blant de første som registrerte seg på forumet, har du egentlig tre muligheter: Oneplusforumet, Twitter og Google+. I mine øyne har man best sjanse på Google+. Du søker på "Oneplus invite", sorterer på "Most recent" og refresher så ofte du gidder. Av og til dukker det opp en post fra noen som gir bort en eller flere invites.

 

Jeg holdt på med dette i en time i går og var med i tre/fire konkurranser. Det var fra 20 - 100 personer med i hver konkurranse.

 

Selv om telefonen ikke er tilgjengelig for kjøp i Norge, betyr ikke at den ikke er "støttet". Det eneste som er et problem i Norge er at 800 Mhz båndet for 4G ikke er støttet, noe som gjør at man ikke har 4G-dekning utenfor store byer.

 

For å få telefonen sendt til Norge må man bruke videresending fra et land hvor du kan kjøpe telefonen, som f.eks. www.jetcarrier.com i USA. Jeg har tenkt å bruke www.posterestantestromstad.no og kjøre til Strømstad og hente den. Da slipper man ekstra frakt og evt. 25% mva også.

 

 

Hei,

 

Har du benyttet deg av http://www.posterestantestromstad.no/ når du bestilte OPOen din? Tenkte å gjøre det samme når jeg kommer over en invitasjon, og lurer på om du slapp toll og om det er så enkelt som det ser ut som?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg å lurer litt på hvordan folk har klart å få tak i en invite? :) prøver så godt jeg kan, men ikke så lett:/ bare å si ifra om noen har en til overs;)

Lurer også på hvor mye mobilen har kommet på for dere som har fått invite og kjøpt den? :) hvordan har dere gjort det? Hørt noe om at Norge ikke er "støttet" enda?

Hvis man ikke var blant de første som registrerte seg på forumet, har du egentlig tre muligheter: Oneplusforumet, Twitter og Google+. I mine øyne har man best sjanse på Google+. Du søker på "Oneplus invite", sorterer på "Most recent" og refresher så ofte du gidder. Av og til dukker det opp en post fra noen som gir bort en eller flere invites.

 

Jeg holdt på med dette i en time i går og var med i tre/fire konkurranser. Det var fra 20 - 100 personer med i hver konkurranse.

 

Selv om telefonen ikke er tilgjengelig for kjøp i Norge, betyr ikke at den ikke er "støttet". Det eneste som er et problem i Norge er at 800 Mhz båndet for 4G ikke er støttet, noe som gjør at man ikke har 4G-dekning utenfor store byer.

 

For å få telefonen sendt til Norge må man bruke videresending fra et land hvor du kan kjøpe telefonen, som f.eks. www.jetcarrier.com i USA. Jeg har tenkt å bruke www.posterestantestromstad.no og kjøre til Strømstad og hente den. Da slipper man ekstra frakt og evt. 25% mva også.

 

 

Hei,

 

Har du benyttet deg av http://www.posterestantestromstad.no/ når du bestilte OPOen din? Tenkte å gjøre det samme når jeg kommer over en invitasjon, og lurer på om du slapp toll og om det er så enkelt som det ser ut som?

 

Ja, brukte dem. Telefonen har imidlertid fortsatt ikke kommet frem. Bestilte den 31.07, men den ble først sendt fra lageret i England forrige torsdag. Kommer vel frem til Strömstad i dag eller i morgen tenker jeg.

 

Ser ikke helt hvorfor jeg skal måtte betale toll ettersom jeg selv kjører den over grensen. Kommer med tilbakemelding om hvordan det gikk når telefonen er hentet!

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor telefonen shippes fra, men om den kommer fra utenfor EU vil man kanskje måtte betale noe toll inn til Sverige? Uansett vil jeg sette pris på tilbakemelding. Har lagt igjen verdigheten hjemme og jobber nå hardt med tigging på twitter, håper å ha en invitasjon i boks straks.

 

Setter pris på tilbakemelding!

 

Edit: Ser nå at du skriver at den sendes fra England, så da burde ikke toll være noe issue nei.

Endret av Jens-One
Lenke til kommentar

Her bl.a. handlet to stk OnePlus hos 1949deal.com, og betalt med Paypal Express.

Pris 2300 for 16GB utgave, rett i postkassen, ca 10 dagers levering!
(de merker pakken som MP3 player til 30dollar)

16GB

http://www.1949deal.com/oneplus-one-snapdragon-801-quad-core-2-5ghz-android-4-4-smartphone-3gb-ram-16gb-rom-5-5-inch-screen-nfc-4g-white.html

64GB

http://www.1949deal.com/oneplus-one-snapdragon-801-quad-core-2-5ghz-android-4-4-smartphone-3gb-ram-64gb-rom-5-5-inch-screen-nfc-4g-black.html

Endret av lqpl
Lenke til kommentar

Jeg la også penger på bordet for Ubuntu Edge, men jeg tror det var et markedsføringstriks og ikke et reelt tilbud. Dessuten så det ut til at Ubuntu Phone var for umoden i mars i år, lenge etter at leveringene skulle starte. Kanskje like greit å vente på en skikkelig Ubuntufon, gjerne med bedre GUI enn det hadde i mars.

 

Jeg har lenge vært en tilhenger av små telefoner, men har i det siste kapitulert og vurderer nå heller liten vanntett fjellturtelefon (ca 3 tommer skjerm) + en størst mulig phablet + handsfree til daglig bruk og sofasurfing. Nettbrett uten ringemulighet vil jeg ikke ha. OnePlusOne synes jeg er i minste laget. Skulle gjerne hatt en på over 10 tommer.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Sjekket sendingsnr fra 1949deal:

Sendingen er ankommet mottakerlandet
13.08.2014 10:17 OSLO LETTER CENTER
Sendingen er sendt fra avsenderland
08.08.2014 14:35 SINGAPORE SØ2, Singapore

 

Kjøpte en sort 64GB utgave denne gang, regner med jeg kan hente den på posten på fredag.

Lenke til kommentar

Sjekket sendingsnr fra 1949deal:

 

Sendingen er ankommet mottakerlandet
13.08.2014 10:17 OSLO LETTER CENTER
Sendingen er sendt fra avsenderland
08.08.2014 14:35 SINGAPORE SØ2, Singapore

 

Kjøpte en sort 64GB utgave denne gang, regner med jeg kan hente den på posten på fredag.

 

Ja det kan nå bli spennende å se hva du får da, ser ikke så lovende ut etter ett google søk.

Lenke til kommentar

Da var min OPO sendt fra England på vei mot Danmark! Gleder meg som en unge. Brukte to dager i "processing" før den ble sendt. :)

 

Haha, gled deg. Har brukt min i snart en uke, og er fortsatt like betatt :D

 

Har et tilnærmet feilfritt eksemplar, men problemer med touchen med seks fingre eller mer... Ikke at jeg noen sinne bruker mer enn to fingre på skjermen da

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...