Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe?  

148 stemmer

  1. 1. Skal du gå til innkjøp av OnePlus One etterhvert?

    • Ja, skal kjøpe 16 GB versjonen når den blir tilgjengelig i Norge.
    • Ja, skal kjøpe 64 GB versjonen når den blir tilgjengelig i Norge.
    • Har allerede fått skaffet OnePlus One med 16 GB i fra utlandet.
    • Har allerede fått skaffet OnePlus One med 64 GB i fra utlandet.
    • Ja, men ikke med en gang den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at OnePlus One kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, telefonen blir uaktuell med at man ikke får kjøpt den i Norge.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Nei, skal heller kjøpe en Oppo Find 7a / Find 7.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, OnePlus merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • OnePlus, hvem i granskauen er det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale å bruke en europeisk leverandør hvis du skal ha telefonen til Norge. Da får du med europeisk lader fra Oneplus, da dette bestemmes ift hvor den sendes.

 

Jeg har selv brukt mailboxde.com etter å ha lest om det i denne tråden og det kan absolutt anbefales.

 

Det kostet totalt 2 euro ekstra for at de tok imot og sendte videre pakken. Frakt fra mailbox via ups kom på 22 euro ca med litt prioritet. De har alternativer fra 10 euro.

 

Oneplus har forøvrig lager i både usa og europa. Min telefon ble sendt fra England 28 Juli og er planlagt levert meg i hende på Mandag 4.

Lenke til kommentar

Til info så kan det virke som statussiden til OnePlus ikke er heeelt oppdatert. Fikk nettopp bekreftet at en som har bestilingsnummer ca. 100 etter meg har fått SMS fra DHL om at pakken er på vei selv om det står på "Processing" på OnePlus siden (samme som min).

 

Jeg har ikke mitt telefonnummer som mottaker, så jeg vil ikke motta noen SMS.

Lenke til kommentar

Til info så kan det virke som statussiden til OnePlus ikke er heeelt oppdatert. Fikk nettopp bekreftet at en som har bestilingsnummer ca. 100 etter meg har fått SMS fra DHL om at pakken er på vei selv om det står på "Processing" på OnePlus siden (samme som min).

 

Jeg har ikke mitt telefonnummer som mottaker, så jeg vil ikke motta noen SMS.

Siden er ikke oppdatert. Telefonen kom fram til mailboxde.com før statusen ble forandra fra "Processing" til "Sent".

 

Laderen som skulle bli sendt seinere kom ikke fram til mailboxde.com før i går kveld og hos OPO sto det sendr i over en uke.

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en invite til som går ut om 23 timer (ikke delbar), og lurer på om jeg skal kjøpe meg en til (til meg selv denne gangen), men er ganske usikker. Delvis fordi jeg får telefon via jobben (fortiden en iPhone 4S – og vet ikke når vi evnt. får nye), samt delvis fordi jeg er fan av iOS sin brukervennlighet og høye kvalitet på apps (har brukt Android en hel del, både telefon og tablet).

 

Det er jeg er mest usikker på er størrelsen. Passer Oneplus One komfortabelt i en jeanslomme (semi slim fit)?

Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt en til, fikk ordrenummer 1900068003 (forrige som ble bestilt 27/7 fikk 1900067393), så de har solgt ca. 600 telefoner i mellom på de dagene.


Er fortsatt litt usikker på om jeg vil gå vekk fra iOS (og spesielt iMessage). Se det også skal komme extensions støtte for tredjeparts apps i iOS 8 (f.eks 1Password blir mye mer praktisk), men tenker det er såpass stor etterspørsel at det ikke bør være noe problem å selge den uten tap.


(Får jo den første jeg bestilte om ikke så lenge, så da får jeg testet om den passer meg)

Lenke til kommentar

Noen som har fått mobilen og kan bekrefte at 4g funker kun i bystrøk? Andre erfaringer med mobilen? :)

 

Nope, men har det virkelig noe å si? LTE hastigheten i Norge er jo ikke raskere enn 42(?) Mbits uansett. Samme som DC HSPA+(?), så det er vel ikke noe problem?

 

+ Nå må det vel mer enn et par som har fått kjøpt telefonen her inne? Med mindre dere selger invitasjoner, må de gjerne deles her inne, fremfor på det 1+ forumet :) Nordmenn må holde sammen :p

Lenke til kommentar

 

 

Noen som har fått mobilen og kan bekrefte at 4g funker kun i bystrøk? Andre erfaringer med mobilen? :)

Nope, men har det virkelig noe å si? LTE hastigheten i Norge er jo ikke raskere enn 42(?) Mbits uansett. Samme som DC HSPA+(?), så det er vel ikke noe problem?

 

+ Nå må det vel mer enn et par som har fått kjøpt telefonen her inne? Med mindre dere selger invitasjoner, må de gjerne deles her inne, fremfor på det 1+ forumet :) Nordmenn må holde sammen :p

Jeg har bestilt den, men man får ikke de delbare invitasjonene med en gang. De sendes ut i rekkefølge, der den første som bestilte får først osv

Lenke til kommentar

@Tryminator Hvordan er størrelsen? Passer Oneplus One komfortabelt i en jeanslomme (semi slim fit)?

Tror det. Passer I alle fall fint I shortsen jeg har på meg nå...

Edit: aldri prøvd den i jeans Før. Kunn gått med shorts siden jeg fikk mobile :)

 

MOBILEN BRINGER FINT VÆR!

Endret av Tryminator
Lenke til kommentar

 

Noen som har fått mobilen og kan bekrefte at 4g funker kun i bystrøk? Andre erfaringer med mobilen? :)

 

Nope, men har det virkelig noe å si? LTE hastigheten i Norge er jo ikke raskere enn 42(?) Mbits uansett. Samme som DC HSPA+(?), så det er vel ikke noe problem?

 

+ Nå må det vel mer enn et par som har fått kjøpt telefonen her inne? Med mindre dere selger invitasjoner, må de gjerne deles her inne, fremfor på det 1+ forumet :) Nordmenn må holde sammen :p

 

Hvor i alle dager har du fått det fra? Du får langt over 42 mbits om det er kapasitet til det og du har god dekning.

Du har også andre fordeler med LTE 800 som er lenger rekkevidde pga av lavere frekvens. Om du har en telefon som støtter LTE 800 mhz så kan du i mange tilfeller surfe på 4G istedenfor EDGE.

Lenke til kommentar

 

Nope, men har det virkelig noe å si? LTE hastigheten i Norge er jo ikke raskere enn 42(?) Mbits uansett. Samme som DC HSPA+(?), så det er vel ikke noe problem?

+ Nå må det vel mer enn et par som har fått kjøpt telefonen her inne? Med mindre dere selger invitasjoner, må de gjerne deles her inne, fremfor på det 1+ forumet :) Nordmenn må holde sammen :p

 

Hvor i alle dager har du fått det fra? Du får langt over 42 mbits om det er kapasitet til det og du har god dekning.

Du har også andre fordeler med LTE 800 som er lenger rekkevidde pga av lavere frekvens. Om du har en telefon som støtter LTE 800 mhz så kan du i mange tilfeller surfe på 4G istedenfor EDGE.

 

 

Quote fra Telenors egen nettside:

 

"4G-dekning er basert på et rent datanett og gir deg mulighet til å surfe med hastigheter opptil 40 Mbit/s."

 

Edit:

 

Ser nå at Netcom er hakket bedre:

 

"I NetComs 4G-nett kan kundene forvente å få nedlastningshastigheter på mellom 20-80 Mbit/s"

 

Endret av KongenLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...