Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva heter den sangen som alltid er med som innslag i serien "Erlend og Stein-Jo" som går på NRK2.

Et eller annet med "been there done that".

5214588[/snapback]

Den heter nettopp det, artisten heter "Audun". Er du heldig finner du den kanskje i nett-TV på nrk.no/slaparing. ;)

5214686[/snapback]

http://www6.nrk.no/magasin/underholdning/s...ereDoneThat.mp3

5234959[/snapback]

 

Viel dank! :D:thumbup:

Lenke til kommentar

Det er en låt jeg bare ikke finner ut av hvem som har eller hva den heter, låta er så utrolig bra, så det er veldig irriterende å ikke finne ut av dette. Jeg kan litt av teksten. Håper noen kan hjelpe meg.

 

Låta starter meg gitarspill med trommer, noe som også går igjen i låta. Flott spilling. Jeg husker ikke hele teksten, men jeg husker starten og litt delvis utover.

Teksten starter slik:

 

Hello, Hello, Hello! I`am glad i found you. Been away a long, long time. The sun will rise and the sun will set tomorrow. And it`s been ruff on this old high......

 

.....I waited for you yesterday, to come on back.........come on back to California, find a better way to make it throught today. Come back home to California....

 

 

 

Håper noen vet hvilken låt dette kan være eller drar kjensel på teksten.

 

Takker på forhånd.

Endret av chris
Lenke til kommentar
Det er en låt jeg bare ikke finner ut av hvem som har eller hva den heter, låta er så utrolig bra, så det er veldig irriterende å ikke finne ut av dette. Jeg kan litt av teksten. Håper noen kan hjelpe meg.

 

Låta starter meg gitarspill med trommer, noe som også går igjen i låta. Flott spilling. Jeg husker ikke hele teksten, men jeg husker starten og litt delvis utover.

Teksten starter slik:

 

Hello, Hello, Hello! I`am glad i found you. Been away a long, long time. The sun will rise and the sun will set tomorrow. And it`s been ruff on this old high......

 

.....I waited for you yesterday, to come on back.........come on back to California, find a better way to make it throught today. Come back home to California....

 

 

 

Håper noen vet hvilken låt dette kan være eller drar kjensel på teksten.

 

Takker på forhånd.

5250489[/snapback]

 

Jeg fant ut av hvilken låt det var selv. Det var "Atherton" med "California" jeg siktet til. Denne sangen anbefales på det sterkeste. Veldig Chill låt. :love:

Lenke til kommentar
noen som vet om en trance versjon eller tøff versjon iallefall av the shadows - apache låten?

 

-don-

5245214[/snapback]

 

Vel, vi har jo den som er kåret til beste rap/hiphoplåt en del ganger.

 

The Sugarhill Gang - apache :D

5251812[/snapback]

 

Vel, den beste versjonen er selvsagt Tommy Seebach sin.

 

apache1.jpg

 

R.I.P :cry:

Lenke til kommentar
Heisann,

 

Eg lurer på om det er nokon som kan fortelle meg kven som har dikta "Bæ Bæ Lille Lam".

 

Sidan bror min hardnakka påstår at det er Ole Paus som har laga denne sangen, noko eg er nesten heilt sikker på at han ikkje har gjort...

5255550[/snapback]

Holder muligheten åpen for at i alle fall melodien er komponert av N.H. Asheim, men er usikker på hva initialene står for. Men det er ikke Ole Paus, så mye er sikkert.

 

Når det gjelder teksten, er denne omtalt som en "gammel folkemelodi". Om da også musikken hører til i samme bås uten kjent opphavsmann vites ikke.

Endret av johnj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...