Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Leter etter en sang jeg hørte i barndommen... Ca 10 år siden.

 

Mente at sangen var Knutsen og Ludvigsen sin, men er ikke sikker.

 

Sangen går noe slik:

"Det står en dame og viser fram rompa si, og folk betaler penger for å se"

Eller noe lignende.

Håper noen vet hvilken sang jeg tenker på!

 

Er jo en som går noe slikt:

 

Har du sett min gamle kone

Står på taket, viser rompa for en krone

Hvis hun ingen krone får

tar hun buksen opp og går

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på en nattklubb i Trondheim som heter Crash. Hørte jeg en fengende låt som jeg har hørt der flere ganger. Sangen er i Western stil med plystring. Er av nyere dato. Vanskelig å få med seg teksten i sange! Hvis det i hele tatt er noe! En god discolåt altså!! :)

Lenke til kommentar

Jeg kom over en videosnutt på youtube med en veldig fengende melodi. Jeg vet ikke noe mer om den melodien enn at den ble spilt på en nattklubb med navnet Pacha den 18.07.2008. Pacha ligger i byen Madrid sentralt i Spania. Er det noen kunnskapsfulle individer der ute som kan hjelpe meg med navnet på sangen/låta/melodien. Hva kaller man det egntlig?

 

Til info så er det første delen av videoen, altså fram til 00:28. Jeg vet ikke om det er en og samme sang gjennom hele snutten. Er ikke så veldig bevandret i denne type musikksjanger.

 

http://www.youtube.com/watch?v=1UZYALAUxDI

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Leter etter en sang jeg hørte i barndommen... Ca 10 år siden.

 

Mente at sangen var Knutsen og Ludvigsen sin, men er ikke sikker.

 

Sangen går noe slik:

"Det står en dame og viser fram rompa si, og folk betaler penger for å se"

Eller noe lignende.

Håper noen vet hvilken sang jeg tenker på!

 

For ca 10 år siden, brukte jeg å spille en sang på kasettspilleren til pappa.

Og det var en sang som jeg likte veldig godt den gang, hadde vært morsomt og fått høre den igjen.

Det jeg husker fra sangen er: En dame som viser frem rompen sin,og alle kan se den eller noe i den duren:p

Den sangen er eller var altså på kasett den gang.

Noen som har noen som hels peiling på hva sangen heter eller?

Setter veldig stor pris på om noen finner sangen.

Har lett i på dagesvis overalt

 

Det er Gustav Lorentzen ("Ludvigsen" i Knutsen og Ludvigsen). Sangen heter nettopp: "Dame som viser frem rompen sin"

Lenke til kommentar

Leter etter en sang jeg hørte på programmet til Dagfinn Lyngbø og Anne Kat. Hærland igår på NRK3. (Heter programmet Big Bang tro?)

 

Sangen jeg leter etter ble sunget av mannskoret under begynnelsen av et innslag og etter at de fikk helium.

 

Noen som vet hvilken jeg mener? Nynner på den hele tida.. :blush:

Lenke til kommentar

Eneste jeg husker er at den var utrolig fin, at det var en jentestemme iblandt og at hun bl.a sang noe om rainbow. Er en trance sang :)

 

Er et par år siden jeg hørte den, så er usikker på årstallet den er laget.

 

Hvem kan det være?? Ikke så mye og gå etter her men..setter stor pris på forslag

Lenke til kommentar

Lurer også på en trance/dance (litt usikker på om den havner under den kategorien) sang der starten er det en jente som synger noe på fransk. Var vel på topp ca 2002-2004 en gang :)

funker ikke helt med tids perioden, men prøver: sash encore une fois

eller: in grid tu es foutu

Lenke til kommentar

Lurer også på en trance/dance (litt usikker på om den havner under den kategorien) sang der starten er det en jente som synger noe på fransk. Var vel på topp ca 2002-2004 en gang :)

funker ikke helt med tids perioden, men prøver: sash encore une fois

eller: in grid tu es foutu

 

 

Er ingen av de. Er mulig den kom litt før også, men takk for svar :)Tror ihvertfall det er fransk..hehe

Lenke til kommentar

Lurer også på en trance/dance (litt usikker på om den havner under den kategorien) sang der starten er det en jente som synger noe på fransk. Var vel på topp ca 2002-2004 en gang :)

funker ikke helt med tids perioden, men prøver: sash encore une fois

eller: in grid tu es foutu

 

 

Er ingen av de. Er mulig den kom litt før også, men takk for svar :)Tror ihvertfall det er fransk..hehe

hmm, above and beyond-M (ayumi hamasaki remix) det er japansk eller noe, men før jeg vist hva det var så trodde jeg det var fransk. passer med års tall

Lenke til kommentar

Lurer også på en trance/dance (litt usikker på om den havner under den kategorien) sang der starten er det en jente som synger noe på fransk. Var vel på topp ca 2002-2004 en gang :)

funker ikke helt med tids perioden, men prøver: sash encore une fois

eller: in grid tu es foutu

 

 

Er ingen av de. Er mulig den kom litt før også, men takk for svar :)Tror ihvertfall det er fransk..hehe

hmm, above and beyond-M (ayumi hamasaki remix) det er japansk eller noe, men før jeg vist hva det var så trodde jeg det var fransk. passer med års tall

 

Ikke den heller, men den var stilig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...