Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som veit hva sangen som spilles i Sherlock Holmes når Sherlock slåss mot '

' ca. midtveis? En slags irsk folkesang med bl.a. fele, banjo og trekkspill. :-P

 

Den står ikke oppgitt på IMDb og jeg fant den heller ikke på soundtracket eller kreditert i rulleteksten.

Lenke til kommentar
Noen som veit hva sangen som spilles i Sherlock Holmes når Sherlock slåss mot '
' ca. midtveis? En slags irsk folkesang med bl.a. fele, banjo og trekkspill. :-P

 

Den står ikke oppgitt på IMDb og jeg fant den heller ikke på soundtracket eller kreditert i rulleteksten.

Hører ikke noen sang midt i jeg?

Lenke til kommentar
Noen som veit hva sangen som spilles i Sherlock Holmes når Sherlock slåss mot '
' ca. midtveis? En slags irsk folkesang med bl.a. fele, banjo og trekkspill. :-P

 

Den står ikke oppgitt på IMDb og jeg fant den heller ikke på soundtracket eller kreditert i rulleteksten.

Hører ikke noen sang midt i jeg?

 

 

Jeg tenkte det samme, men kom frem til at linken bare var der for å vise hvem "dredger" var, musikken må man sikkert se selve filmen for å høre.

Lenke til kommentar
Noen som veit hva sangen som spilles i Sherlock Holmes når Sherlock slåss mot '
' ca. midtveis? En slags irsk folkesang med bl.a. fele, banjo og trekkspill. :-P

 

Den står ikke oppgitt på IMDb og jeg fant den heller ikke på soundtracket eller kreditert i rulleteksten.

Jeg gjorde litt research og fant ut at sangen heter 'The Rocky Road to Dublin', men ikke er den versjonen som står i rulleteksten. Det finnes nemlig en hel haug versjoner av sangen, og selve instrumentalen blir det enda verre å finne. Etter å ha lest litt rundt omkring har jeg sett at folk flest sier det er

, men personlig synes jeg
ligner mest.
Lenke til kommentar

Hører ikke noen sang midt i jeg?

Jeg tenkte det samme, men kom frem til at linken bare var der for å vise hvem "dredger" var, musikken må man sikkert se selve filmen for å høre.

Det er snakk om i Sherlock holmes-filmen, ja. :-)

Ville bare vise hvem 'Dredger' var for de som har sett filmen, slik at de visste når i Sherlock Holmes-filmen jeg snakket om. Fant dessverre ikke noe klipp av selve scenen noen steder.

 

Jeg gjorde litt research og fant ut at sangen heter 'The Rocky Road to Dublin', men ikke er den versjonen som står i rulleteksten. Det finnes nemlig en hel haug versjoner av sangen, og selve instrumentalen blir det enda verre å finne. Etter å ha lest litt rundt omkring har jeg sett at folk flest sier det er
, men personlig synes jeg
ligner mest.

Okei, tusen takk. :-) Skal sjekke ut så fort jeg har tid.

Lenke til kommentar
Noen som kan navnet på sangen som spilles under 71* Nord- Kjendisutgaven?

 

En bit av teksten er: Og vandra fra dag te dag glømma alle sorger og bedrag

 

Takker for hjelp :)

Muligens Vidar Johnsen & Peter Nordberg - Evelina? Jeg fant ikke noe klipp på YouTube, men fant den på Platekompaniet. Det er en liten play-knapp der så du kan høre. :)

Det var den ja. Takker :)

Lenke til kommentar

Hei, lurer på en sang her. Den er norsk, og jeg tror gruppen er ganske kjent, husker litt av teksten. Takk for eventuelle svar!

 

Tekst: Kjære, vi bare gjør det, flytter/drar uten tvil!

 

Handler om ett par som har sjangsen til å flytte på en liten plass, og leve av det di dyrker selv. Noen som har peiling på hva æ prøver å finne frem til ?

Lenke til kommentar
Hei, lurer på en sang her. Den er norsk, og jeg tror gruppen er ganske kjent, husker litt av teksten. Takk for eventuelle svar!

 

Tekst: Kjære, vi bare gjør det, flytter/drar uten tvil!

 

Handler om ett par som har sjangsen til å flytte på en liten plass, og leve av det di dyrker selv. Noen som har peiling på hva æ prøver å finne frem til ?

 

CC Cowboys - Kom Igjen?

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å finne en sang fra 80-tallet. Egentlig er jeg like interessert i å finne musikkvideoen som i å finne sangen. Jeg husker nemlig ikke så mye fra selve sangen eller hvem som sang den, men jeg husker godt musikkvideoen siden den ble i en kampanje mot fyllekjøring på 80-tallet. Enten av Trygg Trafikk eller Vegvesenet, regner jeg med.

 

Det eneste jeg husker av sangen er at det var en typisk 80-talls popsang. Den er sungen av en mann (jeg vet ikke om det er et band som spiller, eller bare en soloartist), og at tittelen var forholdsvis lang, dvs. mer enn et ord eller to.

 

Men jeg husker godt videoen. Den handler om et ungt kjærestepar som vi følger gjennom videoen. Mot slutten ser vi mannen/gutten som drikker på fest og jenta som er på fotballtrening. Videoen veksler mellom å filme de to, helt til vi ser gutten kjøre i fylla hjemover. Jenta er ferdig med å trene og hiver seg på sykkelen for å sykle hjem. Gutten runder en sving og pga alkohol og fart ser han ikke henne tidsnok, og det siste bildet vi ser er at hun snur seg og forskrekket ser at hun holder på å bli påkjørt av typen.

 

Videoen er temmelig sikkert laget midt på 80-tallet, antagelig mellom 83-86/87 en gang. Er det noen som kjenner igjen dette, og husker hva sangen het?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...