Gå til innhold

Nå har Windows XP fått dødsstøtet


Anbefalte innlegg

Kunne ønsket faktisk av windows XP ble kjøpt opp av en eller annen konkurent, og så ble videreutviklet på frivillig basis, som et lite og maskinvarebesparende operativsystem som konkurerer mot linux og OSX hadde vært gøy om vi hadde flere operativsystemer en windows 7 og windows 8.1 som er eneste alternativet stort sett.

 

Man ser jo det en del laptoper til 4000 kr samt mobiler og nettbrett er ikke så veldig mye ytelse man får der med windows 7/8.1. XP funger supert uten SSD men windows 7/8.1 blir rask dritregt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visste du at det "papiret" i røykautomatene er delvis laget av stein og noe plastikkaktige greier? Omtrent umulig å rive over, slik som man kan med papir. Og det er hele hensikten, å gjøre det såpass pålitelig mot slitasje, manipulering..

 

Jeg tipper du kan spyle det med vann, uten at det går i stykker.

 

Er ikke de røykautomatene så moderne, at de også samtidig burde ha kommet med et mer moderne OS? Er du sikker på at de drives av WinXP?

Endret av G
Lenke til kommentar

Visste du at det "papiret" i røykautomatene er delvis laget av stein og noe plastikkaktige greier? Omtrent umulig å rive over, slik som man kan med papir. Og det er hele hensikten, å gjøre det såpass pålitelig mot slitasje, manipulering..

 

Jeg tipper du kan spyle det med vann, uten at det går i stykker.

 

Er ikke de røykautomatene så moderne, at de også samtidig burde ha kommet med et mer moderne OS? Er du sikker på at de drives av WinXP?

 

hvilket papir er det du mener?

 

ja de drives med XP embedded

Lenke til kommentar

 

Visste du at det "papiret" i røykautomatene er delvis laget av stein og noe plastikkaktige greier? Omtrent umulig å rive over, slik som man kan med papir. Og det er hele hensikten, å gjøre det såpass pålitelig mot slitasje, manipulering..

 

Jeg tipper du kan spyle det med vann, uten at det går i stykker.

 

Er ikke de røykautomatene så moderne, at de også samtidig burde ha kommet med et mer moderne OS? Er du sikker på at de drives av WinXP?

hvilket papir er det du mener?

 

ja de drives med XP embedded

 

 

Det "papiret" du betaler for, som får en strekkode på seg, som du igjen holder under det røde stripelyset for avlesning før du får 20 Prince eller hva slags smak du liker, eller tampong, medisin, kondom, barberblader, eller hva de nå enn synes er verdt å selge folk (som de tror selger godt).

 

Jeg nesten lover deg at det er like sterkt som et tjukkt hefte laget av flerfoldige ark papir!

Kanskje også bittelitt sterkere, alt etter hvilken papirkvalitet og tykkelse du sammenlikner opp i mot. Om du har noen ark av det "stein-kompositt-papiret" og en like tykk stabel ark av normalt papir, at du også vil kunne kjenne det på vekten. Det er "blytungt" når du får nok store ark av det :)

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

Visste du at det "papiret" i røykautomatene er delvis laget av stein og noe plastikkaktige greier? Omtrent umulig å rive over, slik som man kan med papir. Og det er hele hensikten, å gjøre det såpass pålitelig mot slitasje, manipulering..

 

Jeg tipper du kan spyle det med vann, uten at det går i stykker.

 

Er ikke de røykautomatene så moderne, at de også samtidig burde ha kommet med et mer moderne OS? Er du sikker på at de drives av WinXP?

hvilket papir er det du mener?

 

ja de drives med XP embedded

Det "papiret" du betaler for, som får en strekkode på seg, som du igjen holder under det røde stripelyset for avlesning før du får 20 Prince eller hva slags smak du liker, eller tampong, medisin, kondom, barberblader, eller hva de nå enn synes er verdt å selge folk (som de tror selger godt).

 

Jeg nesten lover deg at det er like sterkt som et tjukkt hefte laget av flerfoldige ark papir!

da skjønner jeg hva du mener, har aldri tenkt over at det er mer slitesterkt enn vanlig papir, det er termorull de bruker forresten.

 

ang. xp så har jeg ikke hørt noe om at de skal oppgraderes enda til noe nyere, kassene holder på å byttes ut til windows 7.

Lenke til kommentar

Nix. det trykkes på en schvææær Xerox-printer. Og det føres nøye kontroll med feiltrykket, slik at ingen skal kunne stjele seg gratis pakker sigaretter der hvor dette printes. Det er jo en annen form for penger, må du huske. :)

 

Ikke noe simpel termorull dritt der i gården. Lurer på om det er en i denne familien (ihvertfall en Xerox, ingen tvil):

 

http://www.office.xerox.com/digital-printing-equipment/digital-press/brand-igen/enus.html

Endret av G
Lenke til kommentar

Nix. det trykkes på en schvææær Xerox-printer. Og det føres nøye kontroll med feiltrykket, slik at ingen skal kunne stjele seg gratis pakker sigaretter der hvor dette printes. Det er jo en annen form for penger, må du huske. :)

 

Ikke noe simpel termorull dritt der i gården.

 

det er disse røykeskapene du tenker på ikke sant?

Lenke til kommentar

 

Nix. det trykkes på en schvææær Xerox-printer. Og det føres nøye kontroll med feiltrykket, slik at ingen skal kunne stjele seg gratis pakker sigaretter der hvor dette printes. Det er jo en annen form for penger, må du huske. :)

 

Ikke noe simpel termorull dritt der i gården.

 

det er disse røykeskapene du tenker på ikke sant?

her ble det noe gale, gjør et nytt forsøk, http://www.vensafe.com

Lenke til kommentar

Mulig det trykkes over flere trykkerier da. Det går sikkert på kontraktsperioder også, hvem som får lov til å trykke til hvilken pris og slikt. Men, det er Xerox på det ene trykkeriet jeg så dette i sving :)

 

Vensafe er navnet. Innertier.


disse bruker ikke zerox printer, men en zebra printer, samme som står i panteautomater :D

 


Good luck with that one.


Vi snakker om dette betalingssystemet:

produktkort1.jpg

Stikkord:
Stein og plastikk

"printed on Xerox" :)

Det er ikke sikkert dette er papirprodusenten, men det forteller litt om at det finnes et slikt "papir" som ikke er lagt av trefiber:


Kalsiumkarbonat + stein? + litt polymer
http://www.getfiberstone.com/stone-paper-myths-truths/

Her har du en annen produsent. Stein og HDPE (plastikk):
https://www.paraxpaper.co.uk/aboutus.asp

Enda en:
http://en.wikipedia.org/wiki/Teslin_(material)


Nå nærmer du deg jshamre94:
Ja, jeg mener de ferdig trykkede. I kassen på matbutikken og andre butikker med Vensafe så blir kortet skannet i kasseapparatet og gitt en gyldighet. Hvert kort har en unik strekkode, som gjør at du ikke kan stjele kort nær kassen i det håp at de er forhåndsprogrammerte. Kassadamen (-mannen) aktiverer det når du har betalt for det. Og går de tom i butikken for slike kort så har de utur (tror jeg). Vet ikke om det finnes reserveløsninger, det får du nesten spør de forskjellige matutsalgssteder og liknende om. Gidder ikke opprette et nytt innlegg for kun å svare et tydelig JA på spørsmålet ditt nedenfor.

Av jshamre94:
du mener kanskje de ferdige kortene som står i hyllene?

Endret av G
Lenke til kommentar

Mulig det trykkes over flere trykkerier da. Det går sikkert på kontraktsperioder også, hvem som får lov til å trykke til hvilken pris og slikt. Men, det er Xerox på det ene trykkeriet jeg så dette i sving :)

 

 

 

Vensafe er navnet. Innertier.

disse bruker ikke zerox printer, men en zebra printer, samme som står i panteautomater :D

Good luck with that one.

du mener kanskje de ferdige kortene som står i hyllene?

 

de har også touchskjermer som gjerne står foran kassene, det er disse jeg mener som bruker zebra.

 

de ferdige kortene har du nok rett i, de har ikke jeg kjennskap til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...