Gå til innhold

Problem med Magni eller ATH m50 ?


Anbefalte innlegg

Når m50 er tilkoblet til Magni som jeg fikk idag så kommer det en slags beeping lyd hvert 35-40 sekund.. lyden kommer når jeg spiller musikk og når lyden på magnien er skrudd ned til 0. Jeg har Magni/Modi stack så jeg trodde først det var Modi som var problemet, men beep sounden kommer hvert 30 sek selv om jeg bare har strømmen plugga inn i Magnien.

 

 

Her recorda jeg lyden som kom via ATH m50 og uploada på soundcloud slik at dere kan høre lyden den lager.

 

ATH m50 Noise (lyden er også høyere i venstre earcup enn i høyre på m50)

 

Noen som vet om det er hodetelefonen som er problemet eller om det er Magnien ?

 

Jeg får DT770 Pro på mandag så jeg kan sjekke om det er M50 som er problemet men før det så ville jeg bare se om noen har hørt om dette problemet?

 

PS. Det samme skjer når jeg bruker 6.3 adapteren ( som kom med M50) og kobler til min Sennheiser Momentum. Nå er er enten Adapteren som er problemet (kan ikke være at 2 hodetelefoner har det samme problemet) eller magnien =(

Endret av xPhoenix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at Magni'en plukker opp støy utenifra. Det kan for eksempel komme via strømnettet (dimmere og annet som gir støy), eller noe som støyer som en mobiltelefon.

 

Du kan se om det er noe rundt deg du tror kan påvirke den, evt. prøve å flytte den til et annet sted som går på en annen strømkurs. Er litt herk å feilsøke ting som det her, men har ikke hørt om en forsterker som lager slike lyder selv på fast interval før..

Endret av Occi
Lenke til kommentar

mhm.. var ikke hjemmetelefonen som forstyrret..var ikke strømmen...var ikke adapteren... var det forbanna netverkskortet i stasjonæren...magni/modien var plassert 15cm over stasjonæren på en pult. så jeg flytta schiiten 50-60cm til høyre /venstre og beepen forsvant.. lol

Lenke til kommentar

Løste ett problem.. så fikk jeg ett nytt ett......

 

Det var da veldig enkelt å løse!

Satt tråden som løst :-)

løste ett problem.. så kom ett nytt opp.. så fryser lyden hver gang jeg prøver å spille noe... på både laptopen min og stasjonæren.

Lenke til kommentar

Det skjer gjerne hvis DACen mister tilkobling. Programmer prøver da å spille til en enhet som ikke er tilgjengelig, og det kan hende at programmet må restartes selv om DACen kobles til igjen. Eventuelt restarte operativsystemet hvis det ikke funker.

 

Satser på at det løser problemet. Rett meg hvis jeg har misforstått noe.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Det skjer gjerne hvis DACen mister tilkobling. Programmer prøver da å spille til en enhet som ikke er tilgjengelig, og det kan hende at programmet må restartes selv om DACen kobles til igjen. Eventuelt restarte operativsystemet hvis det ikke funker.

 

Satser på at det løser problemet. Rett meg hvis jeg har misforstått noe.

prøvd å restarte alt, men den får "Kjenner ikke igjen USB- enhet" hele tiden.. og når den kjenner igjen DACen så mister jeg lyd etter 5 sek <.< også mister den tilkobling igjen

Lenke til kommentar

har prøvd alt det, prøvd på laptopen min (win 7) og på stasjonæren (win 7 64bit) begge gangene så mister den tilkobling og kan ikke bli gjenkjent igjen..siste jeg kan prøve er å kjøpe en USB hub men strømforsyning for å se om det hjelper...

Lenke til kommentar

Hmm. Har du prøvd andre porter? Bruker du USB 2.0 eller 3.0 port? Er den koblet til direkte til hovedkortet, eller en USB-port som for eksempel er foran på kabinettet? Tror du kan ha noe krøll med USB strømsparing på Windows 7 også.

 

Har du sjekket om det står noe om strømsparing i enhetsbehandling? Du finner den ved å høyreklikke på "min datamaskin" i startmenyen. Evt. skrive 'devmgmt.msc' i Kjør (win+r).

 

Det kan jo også være noe med USB-kabelen.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Hmm. Har du prøvd andre porter? Bruker du USB 2.0 eller 3.0 port? Er den koblet til direkte til hovedkortet, eller en USB-port som for eksempel er foran på kabinettet? Tror du kan ha noe krøll med USB strømsparing på Windows 7 også.

 

Har du sjekket om det står noe om strømsparing i enhetsbehandling? Du finner den ved å høyreklikke på "min datamaskin" i startmenyen. Evt. skrive 'devmgmt.msc' i Kjør (win+r).

 

Det kan jo også være noe med USB-kabelen.

Har prøvd alle 4 USB 2.0 portene som er direkte tilkoblet til hovedkortet (bak i pcen), har også slått av all strømsparing gjennom enhetsbehandling og i Strømalternativer har jeg slått av "USB selektiv deaktivering"

 

prøvde mine eksterne harddisker i samme usb porter og det var ikke noe problem...har også prøvd på usb portene som er på kabinettet men alle failer mens jeg spiller av hvilken som helst lyd. Så lenge jeg ikke spiller av noe lyd så skjer det ikke noe med usb portene.. men 2-5 sek inn i en sang eller en video med lyd så hopper lyden ut og usb porten kan ikke kjenne igjen DACen..

 

Har prøvd med en forskjellig usb kabel men det samme skjer fortsatt..

 

har tenkt å kjøpe en usb hub med strømforsyning og hvis det samme fortsatt skjer.. så må jeg vel sende den tilbake eller selge modi T_T

Lenke til kommentar

Håper USB-tilkoblingen er stabil nå da. Gjorde du noe spesielt?

 

Hvis det skulle komme igjen, så kan du prøve f. eks Ubuntu og se om du har samme problem der. Du trenger ikke installere drivere, er bare plug 'n play. Ønsker du ikke å installere, så kan du kjøre LiveCD (på DVD eller minnebrikke).

 

Når det gjelder støy'en så har vel ikke det noe med Modi'en å gjøre fant du vel ut, siden det kom selv med kun Magni tilkoblet strøm?

Lenke til kommentar

støyen kommer nå uansett hvor i rommet jeg er... må ut av rommet for å bli kvitt det...noe som er uaktuelt for meg... kommer nok til å sende alt tilbake... selv om jeg taper penger på det -.- hvis ikke det er noen som vil kjøpe den av meg så blir den nok sendt til retur så fort som mulig

Lenke til kommentar

At du ikke ønsker å flytte deg for å fikse lyden forstår jeg naturligvis, men det er jo mulig å prøve å lete videre etter hva som kan forårsake problemet.

 

Foreslår at du poster på head-fi.org også, det kan godt være et kjent problem (med en løsning) som jeg ikke kjenner til eller har funnet noe om. Eventuelt mer hjelp å få, for jeg er vel litt tom for ideer snart.

Lenke til kommentar

Har prøvd alt som Tech hjelpen fra Schiit har foreslått og det eneste som funker er når jeg er langt unna desktopen... Jeg gidder bare ikke mer av dette og tror ikke jeg kommer til å løse problemet så jeg kommer til å sende alt tilbake før mine 15dager er oppe og jeg ikke kan få tilbake penga :S

Lenke til kommentar

Jaja, surt. Hvis du ønsker å kjøpe noe lignende seinere er det ikke sikkert du vil være fritt for problemet da heller, selv med annet utstyr. Lykke til videre hvis du fortsetter.

Prøvde en til ting... jeg dro ut netverks kortet og prøvde igjen.. samme beep lyd... Ser ut til at det er noe med strømmen akuratt i mitt rom som ødelegger... pluggen på andre sida av rommet gir ingen beep lyd.. men akuratt der jeg har pcen så kommer den dumme lyden...

Lenke til kommentar

Som nevnt, det kan være andre ting i nærheten, ikke nødvendigvis selve kontakten/strømkursen. Hvis du f. eks bruker en grenuttak (slik du kobler i stikkontakten slik at du får flere stikkontaktkoblinger) og har flere strømkontakter inntil hverandre kan det kommer derifra.

 

De store klumpene som ligger på kablene er transformatorer, og de lager magnetfelt rundt seg. En løsning kan derfor være å bruke en skjøteledning som er litt lenger unna andre strømgreier, det vil si hvis det er slikt rundt der du kobler til strømkabelen for Magnien.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...