Gå til innhold

Problem med Magni eller ATH m50 ?


Anbefalte innlegg

Som nevnt, det kan være andre ting i nærheten, ikke nødvendigvis selve kontakten/strømkursen. Hvis du f. eks bruker en grenuttak (slik du kobler i stikkontakten slik at du får flere stikkontaktkoblinger) og har flere strømkontakter inntil hverandre kan det kommer derifra.

 

De store klumpene som ligger på kablene er transformatorer, og de lager magnetfelt rundt seg. En løsning kan derfor være å bruke en skjøteledning som er litt lenger unna andre strømgreier, det vil si hvis det er slikt rundt der du kobler til strømkabelen for Magnien.

Jeg har liksom ALT tilkoblet her ved PCen(2 skjøteledninger)... Tv, PS3,Høytaler anlegg, skriver, PC + monitor. Mens på andre siden av rommet har jeg skjøteledning som bare har laptop tilkoblet (og stacken nå) og lyden er så godt som borte nå... kan høre den hvis jeg prøver å høre etter den og alt er stille i rommet.. ellers så er den nesten borte..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke sikkert du trenger å flytte strømledningen særlig langt, bare en skjøteledning som får det litt bort fra resten av greiene. Det kan være verdt å prøve.

mhm.. nå har jeg ikke flere problemer med beep noisen eller usb ikke blir gjenkjent.. men jeg kan bare bruke DACen 1-3 minutter før lyden begynner å hakke i 2-5 sekunder og forsvinner helt (må ta ut usben og plugge den inn igjen for at lyden skal komme tilbake via magni/modien ) er dette pga at den ikke får nok power gjennom USB porten ?

Lenke til kommentar

Det høres merkelig, men kan hende kabelen er dårlig?

fikk svar av Tech support og de sa at det er mest sannsynlig at usb porten ikke gir nok strøm til DACen pga windows sin power management (selv om jeg har slått det av)

 

har tenkt å kjøpe en external powered usb hub, burde fikse problemet

Lenke til kommentar

Moro med Windows :-)

 

Hold oss oppdatert, håper det endelig fikser problemene dine så du kan faktisk nyte den gode lyden de leverer.

mhm, testet ut usb 3.0 portene og DACen holder ut i ca 10min lengre enn usb 2.0 portene ( før lyden begynner å lagge / poppe og til slutt dør helt ut..) Har nå bestilt en usb hub med strømforsyning fra komplett! Får se om dette løser problemet om noen dager!! =)

Endret av xPhoenix
Lenke til kommentar

Moro med Windows :-)

 

Hold oss oppdatert, håper det endelig fikser problemene dine så du kan faktisk nyte den gode lyden de leverer.

Fikk usb huben idag... og må si at dette desverre ikke fikset problemet for meg...Lyden begynner å poppe før den forsvinner helt etter ca 5-10 min. Prøvde på både laptopen og stasjonæren. Det ser ut som om DACen fryser? når man trykker på Høytaler ikonet på pcen så er den grønne biten som viser hvor høyt det spilles av "fryst"

Lenke til kommentar

Det var da fælt...

 

Jeg er litt ute av ideer akkurat nå. Siden du nå også har prøvd en USB-hub og du fortsatt har problemer kan du jo prøve å kontakte Schiit support. Det kan jo hende du har fått en defekt DAC eller noe slikt. Kanskje USB-kabelen brukt til Schiiten => PC/hub er dårlig.

Lenke til kommentar

Det var da fælt...

 

Jeg er litt ute av ideer akkurat nå. Siden du nå også har prøvd en USB-hub og du fortsatt har problemer kan du jo prøve å kontakte Schiit support. Det kan jo hende du har fått en defekt DAC eller noe slikt. Kanskje USB-kabelen brukt til Schiiten => PC/hub er dårlig.

Skal til en kompis som har Win 8 PC og som har usb kabel som jeg kan teste...har testet 3 forskjellige pcer og alle har samme problem...alle 3 er også win 7..

Lenke til kommentar

Oki. Hvis det ikke funker så kan du jo som tidl. nevnt også prøve Linux, bare for å sjekke om det er et problem med Windows og ikke DACen din.

Har nå prøvd på Linux, windows 8 , Mac og alle får det samme problemet... lyden blir korrupt (popper & lagger i 5-10 sek før den blir helt borte) etter ca 5 min. Har prøvd 6 forskjellige usb kabler.. (2 av dem bruker han til sin egen DAC og vet funker)

 

det er som om selve DACen stopper opp helt.. eneste jeg kan gjøre nå blir å sende den tilbake å spør om en ny en ettersom jeg er nå 90% sikker på at det er DACen som er faulty

Lenke til kommentar

Siden du har samme problem på forskjellig OS og kabler så tenker jeg også at det er trolig noe galt med DACen, klarer ikke å komme på noe annet som gjør at den feiler såpass konsekvent i alle fall. Du får ta kontakt med Schiit og høre hvordan det blir med return, du har i alle fall gjort hjemmeleksa di!

Lenke til kommentar

Siden du har samme problem på forskjellig OS og kabler så tenker jeg også at det er trolig noe galt med DACen, klarer ikke å komme på noe annet som gjør at den feiler såpass konsekvent i alle fall. Du får ta kontakt med Schiit og høre hvordan det blir med return, du har i alle fall gjort hjemmeleksa di!

Fikk svar nå fra schiit og de skal sette opp return/exchange for meg. heldigvis virker magni slik at jeg ihvertfall får brukt dt770 xD

Lenke til kommentar

Har hørt de er ganske greie på supportbiten, så får håpe det går greit :)

Mhm, har ikke sendt pakke før (ihvertfall ikke til utlandet) så jeg er ganske dårlig til dette her men hvem burde jeg bruke til å sende pakke? burde jeg bare bruke "CarryOn Cash" fra posten.no ? T_T

 

"Ship it using the least expensive shipping method that has tracking to the following address:

 

After you have shipped the unit, please send us the tracking number and a scanned copy of a receipt showing the amount that you paid for return shipping. Once we have the tracking number, we will send you a replacement Modi and refund the amount of money you spent on shipping the defective unit back to us. "

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...