Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Toalettet er tett ?


Anbefalte innlegg

Kinkig problem, i går kveld falt den "blå wr-rens" beholderen ned i toalettet. Jeg oppdaget ikke det før jeg trakk og dermed forsvant den...

 

Den lå baki der og jeg glemte det vel egentlig av. I dag tidlig satt jeg på do, tørket meg og trakk - uten å se noe mer på det.

 

Nå som jeg kom hjem ser jeg at toalettet er tett, den rensedingsen ligger og sperrer. Slik at det som kom ut fra morgenbesøket ikke er helt ute. Trekker jeg ned vann fylles hele skåla opp før det sakte trekker seg tilbake.

 

Ikke en ideel situasjon.

 

Jeg har en slik "fjær" samt 10 tommeltotter. Hva kan jeg gjøre?

 

:eek:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en risiko å prøve selv, for du kan få den lengre ned i rørene, sånn at den ikke er enkelt tilgjengelig uten å virkelig jobbe for rørleggeren.

 

Mitt tips er å la den være og ringe rørlegger, kan fort bli dyrt å prøve selv og kile den fast f.eks under bakken i stedet.

 

Bare synd det er fredag etter 16, så det kan bli dyrt uansett om du ikke kan vente til mandag...

 

 

Er ikke rørlegger, så er ikke sikkert jeg har rett

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

hvis du kan se den er det bare å ta på seg lange hansker og stikke armen nedi og ta det ut igjen, hvis ikke er det bare å ringe rørleggeren...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Snakket med faren min som er rørlegger. Du har nok et lite problem nå, du må ikke prøve å dytte den lengre ned. Det bli bare værre. Hvis du klarer å dra den opp med fjæren din er det bra. Hvis ikke ville jeg ringt rørlegger.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis du har en "inspeksjonsluke" litt lengre ned på linjen, kan du forsøke å bruke fjæren fra den enden, og samtidig få noen til å lempe vann i toalettskåla, mens du holder på

Lenke til kommentar

Æsj, dette var noe dritt!

 

Jeg la bort fjæra, brukte børsten og fikk røsket litt slik at det som kom ut i sittende stilling ble løst opp og forsvant...

 

Vannet stiger fortsatt høyere enn normalt, men det synker igjen og er rent.

 

Kjøper hansker og graver litt i morgen, har andre toalett så jeg kan vente til mandag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...