Gå til innhold

Bør funksjonshemmede bli skjermet i lukket institusjon til å forskes på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Det forbauser meg på ingen måte at du er unøyaktig med hva du kaller dine poenger, og når jeg tok deg på ordet, så begynner du den vanlige leken med å vingle og forsøke å sukre dine tidligere gjentatte uttalelser om tvang, kontroll, styring osv, for at din personlige verden skal bli 100% perfekt.

 

Jeg har råd til mer popcorn

Lenke til kommentar

Trådstarter har til nå, på tross av gjentatte oppfordringer, ikke klart å underbygge eller dokumentere at man vil få noen forskningsmessig stor effekt av å sperre funksjonshemmede inne og drive forsøk på dem under tvang. Frem til det blir gjort kan heller ikke dette brukes som premiss for diskusjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis du vil ha mitt endelige poeng er det følgende: Funksjonshemmede trenger hjelp og tilrettelegning og det kan ikke dagens samfunn gi 100%!

 

 

Jeg har akkurat det samme poenget - og da kan vi vel be moderator om å stenge denne tråden, og merke den som "løst" ..

 

:)

 

 

Hvis du er lei av tråden trenger du ikke å delta mer i den. Men jeg deltar så lenge den er aktiv da jeg mener det er et relevant tema.

 

Men greit, svar på følgende da: Hvorfor unner du andre å bli født med samt leve med funksjonshemninger og alle de vansklighetene det byr på? Downs syndrom feks, hvorfor mener du at folk bør bli født med og leve med en slik psykisk lidelse? Jeg vil ikke unne noen det etter de erfaringene jeg selv har med folk med Downs syndrom. Og jeg kaller fortsatt deres evnt. lykke for et falskt liv!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

 

Hvis du vil ha mitt endelige poeng er det følgende: Funksjonshemmede trenger hjelp og tilrettelegning og det kan ikke dagens samfunn gi 100%!

 

 

Jeg har akkurat det samme poenget - og da kan vi vel be moderator om å stenge denne tråden, og merke den som "løst" ..

 

:)

 

 

Hvis du er lei av tråden trenger du ikke å delta mer i den. Men jeg deltar så lenge den er aktiv da jeg mener det er et relevant tema.

 

Men greit, svar på følgende da: Hvorfor unner du andre å bli født med samt leve med funksjonshemninger og alle de vansklighetene det byr på? Downs syndrom feks, hvorfor mener du at folk bør bli født med og leve med en slik psykisk lidelse? Jeg vil ikke unne noen det etter de erfaringene jeg selv har med folk med Downs syndrom. Og jeg kaller fortsatt deres evnt. lykke for et falskt liv!

 

 

Jeg kommer ikke til å svare enda en gang på det samme spørsmålet fra deg, og det er fordi jeg allerede har svart, flere ganger, og det samme har ett par andre brukere gjort også. Du hopper elegant bukk over de svarene (du kommenterer dem knapt), og fortsetter bare å poste dine egne meninger og påstander.

 

Jeg har tidligere forsøkt å få deg til å skjønne dette med at du antar hvordan verden er og hva som må til for at den skal bli "perfekt". Alt handler om at "det foregår kun i ditt eget hode", så løsningen for at du skal få en perfekt verden, er at du slutter fred med din egen verden. Kanskje det høres veldig rart ut for deg, men det stemmer hvis du tar til deg litt vanlig generell viten om hvordan bevisstheten fungere hos mennesket.

 

Jeg skal ikke besvare forsøket på stråmann fra deg; (Hvorfor unner du andre å bli født med samt leve med funksjonshemninger), fordi den har jeg allerede besvart. Men jeg kan si såpass at jeg respekterer mine medmennesker på likeverdig måte, og vet hvor grensen for egen fantasi, og den så kalte "virkeligheten" går, at jeg ikke automatisk går ut fra at en spesiell person har det verre enn "vanlig", bare fordi denne mangler en arm, ett ben, er blind, døv, eller har downs.

 

La verden være i fred, så får du selv fred ..

Lenke til kommentar

Besvar spørsmålene i forrige innlegg.

Man kan ikke svare på ditt tøv. Først av alt vet du ingen ting om hva som er til det beste for noen mennesker, annet en deg selv. Kommunister og nazister gjemte bort sine funksjonshemmede på institusjoner. Nazistene drepte dem i barmhjertighet. De innbilte folk at det var til det beste. Dette kommer frem også i denne tråden, fra hvem tror du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og hva i alle dager er feil med trådtittel - hvis moderator virkelig ville henge ut mathias, så finner man veldig mange andre innspill i opphavstråden, og som er mye verre, ja, noen er på grensen av det "vanlige folk" kaller perverst og psykopatisk. Så du har ingen grunn til å syte, etter min mening

 

Dessuten viser jo du selv, ved at du går tilbake til opphavstråden, og bare fortsetter i samme gate der, at du slett ikke vil rette deg etter normal skikk og bruk, eller "retningslinjer" som det kalles her

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å svare enda en gang på det samme spørsmålet fra deg, og det er fordi jeg allerede har svart, flere ganger, og det samme har ett par andre brukere gjort også. Du hopper elegant bukk over de svarene (du kommenterer dem knapt), og fortsetter bare å poste dine egne meninger og påstander.

 

Jeg har tidligere forsøkt å få deg til å skjønne dette med at du antar hvordan verden er og hva som må til for at den skal bli "perfekt". Alt handler om at "det foregår kun i ditt eget hode", så løsningen for at du skal få en perfekt verden, er at du slutter fred med din egen verden. Kanskje det høres veldig rart ut for deg, men det stemmer hvis du tar til deg litt vanlig generell viten om hvordan bevisstheten fungere hos mennesket.

 

Jeg skal ikke besvare forsøket på stråmann fra deg; (Hvorfor unner du andre å bli født med samt leve med funksjonshemninger), fordi den har jeg allerede besvart. Men jeg kan si såpass at jeg respekterer mine medmennesker på likeverdig måte, og vet hvor grensen for egen fantasi, og den så kalte "virkeligheten" går, at jeg ikke automatisk går ut fra at en spesiell person har det verre enn "vanlig", bare fordi denne mangler en arm, ett ben, er blind, døv, eller har downs.

 

La verden være i fred, så får du selv fred ..

 

 

Du har ikke besvart noe som helst! Hvorfor skal folk bli født og leve med en funksjonsmening? Jeg har fått dine meninger om hvordan samfunnet bør være og sagt hvorfor og hvordan jeg ikke er enig i dem. Men dersom du mener at det er ting jeg ikke har besvart så bare skriv det ned på ny så skal jeg selvsagt besvare. Dette er jo en diskusjon og da skal spørsmål besvares. Ellers blir det ingen diskusjon utav det.

Lenke til kommentar

Jeg gjør oppmerksom på at det er moderatoren Malvado som har opprettet denne tråden og brukt meg som trådstarter uten at jeg selv har vært klar over det eller ønsket det! I tillegg har Malvado selv valgt trådtittel for å sette meg i et dårlig lys!

 

Jeg kommer derfor ikke til å være aktiv i denne tråden i det hele tatt og Malvado regnes som trådstarter!!!

Du har selv satt deg i dårlig lys, jeg vil heller kalle det totalt kunnskapsløs. Eller at du rett og slett tilhører en ideologi man ikke kan nevne på dette forum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Man kan ikke svare på ditt tøv. Først av alt vet du ingen ting om hva som er til det beste for noen mennesker, annet en deg selv. Kommunister og nazister gjemte bort sine funksjonshemmede på institusjoner. Nazistene drepte dem i barmhjertighet. De innbilte folk at det var til det beste. Dette kommer frem også i denne tråden, fra hvem tror du?

 

Hvis du mener at mine innlegg ikke er noe å besvare får du først argumentere for det. Alt du har gjort hittil er å snakke om nazister og annet bullshitt som ikke har noe med trådens tema å gjøre. Kan du besvare følgende:

 

1) Unner du folk å bli født med samt leve med Downs syndrom?

 

2) Synes du det beste er om fostre med Downs syndrom blir abortert eller ikke?

 

3) Mener du det er en forskjell på funksjonshemninger?

 

4) Mener du at samfunnet i dag er 100% tilrettelagt for alle de forskjellige funksjonshemmede?

 

5) Hvis du svarer "nei" på spørsmål nr. 4, hvordan ser du da for deg at et samfun kan bli 100% tilrettelagt for alle forskjellige funksjonshemmede?

 

6) Har du ikke vondt av folk som har Downs syndrom?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Du har ikke besvart noe som helst! Hvorfor skal folk bli født og leve med en funksjonsmening?

 

 

Hvis det er alt du lurer på, så er det en meget enkel affære å besvare det, men kommer du til å skjønne, eller rettere sagt, vil du skjønne?

 

"Hvorfor skal folk bli født og leve med en funksjonsmening?"

 

Svar: fordi to voksne av hvert kjønn får det for seg at de vil lage ett barn sammen.

Lenke til kommentar

 

Man kan ikke svare på ditt tøv. Først av alt vet du ingen ting om hva som er til det beste for noen mennesker, annet en deg selv. Kommunister og nazister gjemte bort sine funksjonshemmede på institusjoner. Nazistene drepte dem i barmhjertighet. De innbilte folk at det var til det beste. Dette kommer frem også i denne tråden, fra hvem tror du?

 

Hvis du mener at mine innlegg ikke er noe å besvare får du først argumentere for det. Alt du har gjort hittil er å snakke om nazister og annet bullshitt som ikke har noe med trådens tema å gjøre. Kan du besvare følgende:

 

1) Unner du folk å bli født med samt leve med Downs syndrom?

 

2) Synes du det beste er om fostre med Downs syndrom blir abortert eller ikke?

 

3) Mener du det er en forskjell på funksjonshemninger?

 

4) Mener du at samfunnet i dag er 100% tilrettelagt for alle de forskjellige funksjonshemmede?

 

5) Hvis du svarer "nei" på spørsmål nr. 4, hvordan ser du da for deg at et samfun kan bli 100% tilrettelagt for alle forskjellige funksjonshemmede?

 

6) Har du ikke vondt av folk som har Downs syndrom?

 

Dette har du fått svar på flere ganger i tråden. Jeg vil holde fast på hva du faktisk skriver og hvilken ideologi du gjennom dine meninger tilhører.

Lenke til kommentar

Hvis det er alt du lurer på, så er det en meget enkel affære å besvare det, men kommer du til å skjønne, eller rettere sagt, vil du skjønne?

 

"Hvorfor skal folk bli født og leve med en funksjonsmening?"

 

Svar: fordi to voksne av hvert kjønn får det for seg at de vil lage ett barn sammen.

 

Jada, man kan få barn sammen. Men så kan også fostervannsprøver vise Downs syndrom. I nær framtid kan forhåpentligvis fostervansprøver vise til alle andre funksjonshemninger også. Så hvorfor ikke abortere funksjonshemmede fostre?

Lenke til kommentar

Fordi det faktisk fødes folk med funksjonshemminger...?

 

Ja, desvrre. Fostervannsprøver kan ikke avsløre alle funksjonshemninger foreløbig. Forhåpentligvis er det ikke så altfor lenge før det kan. Men det finnes jo muligheter for å avlive folk helt uten smerter.

 

Så om folk fødes funksjonshemmede, hvorfor ikke avlive dem?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hvis det er alt du lurer på, så er det en meget enkel affære å besvare det, men kommer du til å skjønne, eller rettere sagt, vil du skjønne?

 

"Hvorfor skal folk bli født og leve med en funksjonsmening?"

 

Svar: fordi to voksne av hvert kjønn får det for seg at de vil lage ett barn sammen.

 

Jada, man kan få barn sammen. Men så kan også fostervannsprøver vise Downs syndrom. I nær framtid kan forhåpentligvis fostervansprøver vise til alle andre funksjonshemninger også. Så hvorfor ikke abortere funksjonshemmede fostre?

 

 

Fordi at "aborten" skulle startet med de to voksne som plutselig fikk lyst til å øke sin livssuksess-historie, poste pene bilder på facebook, bygge videre på sin fasade, og leve som ansvarsløse livsnytere. Når "embryoet" er skapt, har livet også startet, og det skjer bare noen små sekunder etter befruktningen av egget.

 

Rent prinsipielt er jeg totalt motstander av vold og inngripen i andres liv.

 

Men, det er likevel sånn at vi her til lands respekterer hverandres rett til "fritt valg", og det er greit for meg

Lenke til kommentar

Godt svart. Alle mennesker har verdi. Ingen kan sitte og dømme andre og ingen kan definere andres livskvalitet. Den er subjektiv.

 

Bullshitt! Hadde Adolf Hitler verdi? Hadde Josef Stalin verdi? Hadde Ariel Sharon verdi? Har Robert Gabriel Mugabe verdi? Eller hva med Kim Jong-il? Eller Kim Jong-un? Det er langt ifra alle mennesker som har verdi! Du påstår at jeg lever i en drømmeverden og at jeg deler meninger med nazistene fra Nazi-Tyskland, men samtidig lever du jo i en total drømmeverden selv. Hvordan kan du påstå at alle mennesker har verdi? La oss se på Norge: Folk som voldtar og dreper barn slik som Viggo Kristiansen og Jan Helge Andersen fra Baneheiasaen eier ikke verdi! Folk som dreper en tennåring for å være mørk i huden slik som Joe Erling Jahr og Ole Nicholai Kvisler fra Baneheiasaken eier ikke verdi! ALLE FOLK EIER IKKE VERDI! Det innser du sikkert selv om du tenker etter...

 

Så er det jo funksjonshemninge vi snakker om. Og da kan man trekke fra Vladimir Lenin som grunnla Sovjetunionen. Hadde denne manen verdi bare fordi han satt i en rullestol? Hvor er egentlig poenget ditt? Er det enorm forskjell på en motbydelig type som sitter i rullestol og en motbydelig type som kan gå? Rent bortsett fra funksjonshemningen? Er det forskjell på en kvalm kverulant som har en armprotese og en kvalm kverulant som har begge armene intakt? Rent bortsett fra funksjonshemningen?

 

Men nå er det heller ikke verdi det er snakk om her! Det er medmenneskelighet! Å la noen bli født med Downs syndrom eller andre psykiske funksjonshemninger er totalt inhumant! Akurat som å la folk bli født med fysiske funksjonshemninger!

 

Et enkelt spørsmål: Om du satt i rullestol, ville du valgt å leve? (Jeg bruker dette som eksempel fordi folk med Downs syndrom er psykisk utviklingshemmede og derfor ikke kan sette seg inn i eller uttale seg om sin egen situasjon).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...