Gå til innhold

Iphone kjøp i USA


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal snart til USA og lurer på om det rett og slett er mulig og kjøpe en iphone der og få alle de vanlige funksjonene her hjemme.

 

Hvilken modell er det jeg kan evnt kjøpe. Og hva må jeg evnt gjøre for at den skal virke fullt her hjemme?

 

Ser at de selger iphone ulåst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Men sjekk at den fungerer på de frekvensbåndene vi har her i Norge. Dessuten må du få tak i en annen strømforsyning ("lader") pga den amerikanske pluggen.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg skal snart til USA og lurer på om det rett og slett er mulig og kjøpe en iphone der og få alle de vanlige funksjonene her hjemme.

 

Hvilken modell er det jeg kan evnt kjøpe. Og hva må jeg evnt gjøre for at den skal virke fullt her hjemme?

 

Ser at de selger iphone ulåst.

 

Bare vær klar over at du ikke får europagaranti. Du kan jo kjøpe applecare, men det koster jo en del. Selv fikk jeg to defekte iPhone 4 ved kjøp i USA. (lang historie).

 

CD

Lenke til kommentar

For 4S var dette greit, her var det bare en GSM-modell, da den ikke støtter 4G. For 5 ble dette endret, med 4G/LTE-støtte kom de mange modeller. Med 5S ble dette litt enklere, da hver modell støtter flere frekvenser. Se her for info: https://www.apple.com/iphone/LTE/

 

Apple Stores i USA selger ikke modeller som ikke brukes i USA/Canada. Ikke noe krise dersom du kjøper en modell som ikke funker på 4G i Norge, virker den fortsatt på 3G, hvor 5/5S støtter inntil 42 Mbps.

 

Skal du være ett sted, eller reise rundt? Husk at moms kommer i tillegg til prisen du ser, og at momsen varierer fra sted til sted. Dersom du er rundt NYC, er både Delaware og New Hampshire helt uten moms. Deleware har bare en eneste Apple Store (liten stat).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...