Gå til innhold

Gaming-laptop til 13k


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg trenger hjelp til å kjøpe en god gaming-laptop, og budsjettet ligger på rundt 10000 kr. Jeg kan ingenting om hva man trenger eller skal se etter, så jeg spør ekspertene her. Den skal brukes mest til spilling, og jeg kunne tenke meg en harddisk på 1TB.

 

Håper noen kan hjelpe. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg var deg, og ønsket meg mest for pengene uten å overstige 10 000, ville jeg valgt denne: http://www.multicom.no/Sansa-MS-16GC-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-128GB-mSATA-SSD-1TB-7200e-GeForce-GTX-860Me-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10628608

 

860m er neste generasjons grafikkort og er litt bedre enn 770m. Du får i tillegg med en SSD som er utrolig greit og gjør maskinen mye raskere. Denne maskinen er en greit størrelse og veier ikke altfor mye. Den er ikke på lager så må nok vente litt velger du den. Den har heller ikke med operativsystem, så det må du kjøpe ved siden av anbefaler windows 8.

 

Hvis du vil ha større skjerm ville jeg valgt asusen, men det følger ikke med SSD, men det kan du alltids kjøpe ved siden av og bytte ut med optisk drev. Asus er jo også kjent for god byggekvalitet og er på lager nå. Den veier også en hel del mer.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Aha, takk for svar. Jeg har lurt litt på om jeg skal øke budsjettet til 13k, og om det i så fall er noen PC-er som utmerker seg?

 

Edit: Er det forresten mulig å endre tittelen på tråden?

Endret av Landriethel
Lenke til kommentar

Multicom Arya MS-1772 Ultra-thin 17.3"Full-HD Matt, Intel Core i7-4700HQ, 8GB, 128GB SSD + 750GB 7200rpm HDD, GeForce GTX 870M, Uten operativsystem, 21.8 mm

Men du må nok regne med en del støy, samt SSD disken gir lite for pengene.

 

Multicom Kunshan P150S 15.6" Full-HDMatt Intel Core i7-4700MQ, 16GB, 120GB SSD + 1TB Hdd, GeForce GTX 780M 4GB, DVDRW, Uten operativsystem

men du finner ut på NVIDIA OPTIMUS forumet hvorfor du bør styre unna maskin med det.

 

Edit: Bare så du vet det så har jeg testet lenovo maskin med nvidia SLI og der merker jeg veldig forskjell i ytelsen om man spiller på batteri eller tilkoblet strøm. Selv på gamle spill som crysis samt crysis warhead. Har jeg alt på maks der så får jeg 5-10 FPS ved batteribruk mens når jeg er tilkoblet strøm får jeg 30-40 FPS. God mulig man kan stille batterietinstillingene på ytelse, men da får man nok godt under 30 minutter batterilevetid.

 

Så rådet er å satse på stasjonær om du skal spille mye.

 

Spør en moderator om du vil endre tittelen på denne tråden.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

http://www.multicom.no/business/G750JZ-17e3-Full-HD-4e-gen-Intel-Core-i7-4700HQe-8GBe-750GB-HDDe-GeForce-GTX-880Me-BT4e-USB3e-DVDe-Windows-8e1-ASUS/cat-p/c/p7201677

 

Denne er utrolig kraftig, du vil makse ut de fleste spill, kansje ikke noen next gen, vet ikke helt hvordan de kommer til å bli. Den er 500 over budsjett, og du må kansje kjøpe en ssd også hvis du vil ha rask oppstart, men denne har jo windows 8.1 med så går jo kansje litt opp i opp. Uansett alt i alt en super laptop, de 2 svære "eksospottene" bakom kjøler den bra ned.

Lenke til kommentar

Hvis jeg var deg, og ønsket meg mest for pengene uten å overstige 10 000, ville jeg valgt denne: http://www.multicom.no/Sansa-MS-16GC-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-128GB-mSATA-SSD-1TB-7200e-GeForce-GTX-860Me-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10628608

 

860m er neste generasjons grafikkort og er litt bedre enn 770m. Du får i tillegg med en SSD som er utrolig greit og gjør maskinen mye raskere. Denne maskinen er en greit størrelse og veier ikke altfor mye. Den er ikke på lager så må nok vente litt velger du den. Den har heller ikke med operativsystem, så det må du kjøpe ved siden av anbefaler windows 8.

 

Hvis du vil ha større skjerm ville jeg valgt asusen, men det følger ikke med SSD, men det kan du alltids kjøpe ved siden av og bytte ut med optisk drev. Asus er jo også kjent for god byggekvalitet og er på lager nå. Den veier også en hel del mer.

Wow, 860m er IKKE bedre en 770m, den er en mildt ocet 765m

Lenke til kommentar

 

Hvis jeg var deg, og ønsket meg mest for pengene uten å overstige 10 000, ville jeg valgt denne: http://www.multicom.no/Sansa-MS-16GC-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-128GB-mSATA-SSD-1TB-7200e-GeForce-GTX-860Me-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10628608

 

860m er neste generasjons grafikkort og er litt bedre enn 770m. Du får i tillegg med en SSD som er utrolig greit og gjør maskinen mye raskere. Denne maskinen er en greit størrelse og veier ikke altfor mye. Den er ikke på lager så må nok vente litt velger du den. Den har heller ikke med operativsystem, så det må du kjøpe ved siden av anbefaler windows 8.

 

Hvis du vil ha større skjerm ville jeg valgt asusen, men det følger ikke med SSD, men det kan du alltids kjøpe ved siden av og bytte ut med optisk drev. Asus er jo også kjent for god byggekvalitet og er på lager nå. Den veier også en hel del mer.

Wow, 860m er IKKE bedre en 770m, den er en mildt ocet 765m
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-860M.107794.0.html

 

Les 3 avsnittet, og nesten alle forumene jeg har vært på, sier det samme. Og 860m er på 31.plass hos notebookcheck, mens 770m er på 35.plass

Endret av pca9
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hvis jeg var deg, og ønsket meg mest for pengene uten å overstige 10 000, ville jeg valgt denne: http://www.multicom.no/Sansa-MS-16GC-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-8GBe-128GB-mSATA-SSD-1TB-7200e-GeForce-GTX-860Me-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10628608

 

860m er neste generasjons grafikkort og er litt bedre enn 770m. Du får i tillegg med en SSD som er utrolig greit og gjør maskinen mye raskere. Denne maskinen er en greit størrelse og veier ikke altfor mye. Den er ikke på lager så må nok vente litt velger du den. Den har heller ikke med operativsystem, så det må du kjøpe ved siden av anbefaler windows 8.

 

Hvis du vil ha større skjerm ville jeg valgt asusen, men det følger ikke med SSD, men det kan du alltids kjøpe ved siden av og bytte ut med optisk drev. Asus er jo også kjent for god byggekvalitet og er på lager nå. Den veier også en hel del mer.

Wow, 860m er IKKE bedre en 770m, den er en mildt ocet 765m
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-860M.107794.0.html

 

Les 3 avsnittet, og nesten alle forumene jeg har vært på, sier det samme. Og 860m er på 31.plass hos notebookcheck, mens 770m er på 35.plass

 

Derfor jeg skrev litt bedre, basert på notebookcheck.

Lenke til kommentar

 

Derfor jeg skrev litt bedre, basert på notebookcheck.

Gitt at du får Maxwell-varianten, og ikke den råtne Kepler-varianten ;)

 

Maxwell-varianten er inkludert i alle modeller med 2GB GDDR5 minne, såvidt jeg vet. :)

 

Du har 4 alternativer.

 

 

msi-ge60-apache-pro-003-vent.jpg

MSI GE60 15,6" GT 850 (9490,-) + 250GB Samsung 840 EVO SSD (1050,-) fra NetOnNet

+ 40W Maxwell-grafikk. Gjør maskinen kjølig og stillegående

+ Beste SSD når en ordner det selv

+ Kun 2,6 kg

+ Lett å rengjøre

+ Beste skjerm og tastatur blant konkurrentene

+ Gode høyttalere

+ Aluminium

- Operativsystem må skaffes på egenhånd

- Noe upresis pekeplate, bør bruke mus

- 12% mindre grafikkytelse er en moderat reduksjon

 

 

1971698_0.png

MSI GE70 17,3" GTX 860M (11 890,-) på NetOnNet

+ Rask SSD

+ Kun 3,0 kg

+ Lett å rengjøre

+ Beste skjerm og tastatur blant konkurrentene

+ Gode høyttalere

+ Operativsystem inkludert

+ Aluminium

- Blir varm og noe støy under tung bruk

- Relativt kort batteritid

- Noe upresis pekeflate, bør bruke mus

 

asus-rog-g750jm-1.jpg

Asus G750JM 17,3" GTX 860M (11 990,-) på Komplett

+ Rask SSD

+ Mest kjølig og stillegående blant konkurrentene

+ Høy batterikapasitet på 88 Wh

+ God pekeflate og bra tastatur

+ Gode høyttalere

+ Operativsystem inkludert

- Vanskelig å rengjøre vifte

- Plast

- Tung på 4,5 kg

- Ikke spesielt overlegen skjerm

 

xishan-2_jpg_519083b.jpg

 

Multicom Xishan W370S (7990,-) hos Multicom + Samsung 840 EVO 250GB (1050,-) hos NetOnNet

+ Beste SSD når en ordner det selv

+ Kun 3,2 kg

+ God skjerm

+ Høy batterikapasitet

+ Billigste alternativ

- Operativsystem må skaffes på egenhånd

- Noe laber kvalitet på høyttalerne

- Viftestøy

- En smule kjedelig og anonymt design

 

Hadde jeg skulle valgt selv, måtte det nok ha blitt MSI GE70. Den har kun noen moderate svakheter som det er enkelt å leve med, mens styrkene dens gjør den overlegen konkurrentene. For en 17,3" spillmaskin er blant annet skjermen veldig viktig, og her briljere GE70. Tastaturet er laget i samarbeid med Steelseries og har fått mye skryt. At maskinen er i aluminium gir den et høyt kvalitetspreg, og blir langt mindre glorete enn f. eks. Asus. Justerbart LED-lys på tastaturet gir imidlertid muligheten til å vise at det er en ordentlig gamer maskin. Dette er også en maskin som vil vare lenge fordi det er lett å rengjøre vifta. Er også stoooor forskjell i vekt og portabilitet fra Asus sin, samtidig som de leverer lik ytelse. No-brainer for min del.

 

https://www.youtube.com/watch?v=01-N_BejFpw

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...