Gå til innhold

diskusjon.no - Norges mest irrelevante politikkforum


Anbefalte innlegg

Hvor er alle de relevante forumene? Jeg har hatt vanskelig for å finne noen gode norske sider (og Engelsktalende sider), hvor det er minst like åpent for å diskutere den samme bredden med tema, som det er her. De fleste andre ser ut til å ville låse deg til et svært snevert område med tema, og ellers skal de helst ha fra deg, helt gratis, opptil flere personsensitive opplysninger, som du ikke vil ha noen kontroll over hva de gjør med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så at det er mye irrelevant for noen kan jeg nok forstå. Det er dog ikke værre enn at du bare slutter å lese i det.

Dette er en forslitt, gammel frase. Jo, det er sant, du kan stikke av hvis det ikke passer deg her. Men det kan også være feigt. Da er det mer heroisk å prøve å endre stedet til det bedre før du eventuelt gir opp og drar videre.

 

 

Noen få diskusjonsfanatikere diskuterer med hverandre som en sekt.

Det er nok noen få bidragsytere som mener å ha sett lyset, og bruker debattforumet, ikke til å debattere, men til å misjonere for sitt syn. Når noen attpåtil unnlater å ta sin ADHD-medisin, så utvikler tråden seg deretter. ;)

 

Jeg er her fordi det er aktivitet her, og mennesker med en rekke forskjellige synspunkter, som våger å stå for dem og argumentere for dem. Men jeg savner altså mer debatt og mindre forkynnelse. Det er lite fruktbart å "debattere" med folk som har meninger hugget i stein.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med dette forum er at moderatorer ikke bare modererer - men de deltar i debatter.

 

Dette blir håpløst da moderatorer ikke er objektive på samme måte som de fleste som diskuterer.

 

Det er vel naturlig at moderatorer er folk som tilbringer mye tid på forumet. Jeg mener dette er veldig vanlig på de aller fleste forum. Hadde du kunne tenkt deg å være en nøytral, taus moderator, gratis på et forum du aldri ellers hadde besøkt?

Endret av mofomofo
Lenke til kommentar

Irrelevant i den forbindelse at det meste ender opp på PM med moderatorer.

 

Grunnen er at moderatorer - foruten å moderere i egen stil - deltar som diskutanter her på forumet.

 

Da vet de fleste hvordan dette ender -

 

Bare det som er politisk korrekt blir stående, og alt annet blir moderert vekk.

 

Har vært her på forumet - tidvis - noen år og mange brukere har blitt borte.

 

De har blitt moderert vekk - presset vekk - langt på vei jaget vekk av moderatorer som vil fremme sin sak og politisk tilknytning.

 

Derfor har en lang rekke brukere blitt presset til å bruke andre forum.

 

Enten de var fra ytterste høyre, eller langt ut på Venstresiden.

 

Barte GULLgutta til moderatorer er blitt igjen, og jeg da av og til da.

Lenke til kommentar

 

Problemet med dette forum er at moderatorer ikke bare modererer - men de deltar i debatter.

 

Dette blir håpløst da moderatorer ikke er objektive på samme måte som de fleste som diskuterer.

 

Det er vel naturlig at moderatorer er folk som tilbringer mye tid på forumet. Jeg mener dette er veldig vanlig på de aller fleste forum. Hadde du kunne tenkt deg å være en nøytral, taus moderator, gratis på et forum du aldri ellers hadde besøkt?

 

 

 

Ja da - er naturlig at moderatorer både går og tisser.

At de har tanker om både det ene og det andre.

 

Å være moderator koster - litt av en byrde.

 

Man bør være objektiv så langt det er mulig.

 

Dette gjelder ikke moderatorer her i forumet.

 

For å vise hvor langt det kan gå:

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Interaktiv_S%C3%A4kerhet

 

Interaktiv Säkerhet er et svensk aksjeselskap med hovedkontor i Varberg. Selskapet modererer internettdebatter ved å sensurere uønskede ytringer. De har ansvaret for nettdebattene hos alle de største svenske mediene. I Norge har de ansvaret for nettdebattene hos VG [1], TV 2[2], Dagbladet og Aftenposten[3], det utføres av norske ansatte ved det svenske kontoret. De ansatte erverver sin formelle kompetanse gjennom et todagerskurs i lovverk og medieetikk.[4]

Sveriges Television og avisene Ångermanland allehanda og Örnsköldsviks allehanda har reagert på at Interaktiv säkerhet har moderert bort leserkommentarer med kritikk som kunne være ubehagelig for foretakene.[5]

 

 

Onde tunger vil ha det til at hoveddelen av disse Svenske og Norske moderatorer er fra den Svenske Venstresida.

 

Så man bør på forhånd velge hva man vil før man sier ja til å være moderator.

 

Moderator eller diskutant.

 

Både og passer ikke synes jeg, for øvrig kan disse moderatorer diskutere av hjertens lyst på andre forum og avisinnlegg hvor de ikke har "VERV" som moderator.

 

Man bør kunne ha tillitt til moderatorer på begge sider av bordet under en diskusjon.

 

Til slutt omhandler det om tillitt.

 

Om forumet har og fortjener tillitt, slik at meningsutvekslinger kan skje her på forumet.

 

Det sies at der det tenkes likt, tenkes det ikke mye, kanskje dette forumet er på vei ditt nå med god hjelp av moderatorer.....

Endret av V?rbris
Lenke til kommentar

 

Problemet med dette forum er at moderatorer ikke bare modererer - men de deltar i debatter.

 

Dette blir håpløst da moderatorer ikke er objektive på samme måte som de fleste som diskuterer.

Tror igrunnen dette er et tema som er verdt å diskutere i seg selv, men som mligens ligger utenfor denne tråds emne.

 

 

Det faller nok i deres natur å delta i forumet sine diskusjoner. Men at dem av og til modererer litt på trynefaktor er nok ikke umulig å se bortifra. Uansett så vil nok ikke dette bli gjort noe med. Det er basert på innsats i fra frivillige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan godt hende det er slitsomt å være moderator i lengden - samme gamle regla både fra Høyre side og for så vidt Venstre side av Norsk politikk.

 

Og så de som faller helt utenom alle normer da.

 

Men slik er det, og slikt bør vurderes før en sier ja til det å være moderator.

 

 

"betalingen" for å være moderator bør ikke være den enkeltes moderators diktatur eller tyranni.....

 

My way or the high way......linjen.

 

Og det bør heller ikke være opp til moderatorer å vurdere dette heller - de kan da neppe være objektive i saker der de har diskutert selv.

 

Selv synes de - at de er noen Gudsengler naturligvis nok - men dette har med tillitt å gjøre.

 

At når det modereres, så bør det skje ut fra fastlagte regler og ikke trynefaktoren, eller hvor mange ganger en moderator har blitt slikket up the a...

 

For det har relevans - angående tråden - politikk nemlig.

 

Når pensjonert forumsbestefar har flagget under partiet Venstre.

 

Rampagne har muligens vist at han omfavner partiet Høyre, og slik kan man fortsette.

 

Det blir således aldeles håpløst når man har frontet seg politisk både før, men også mens man er moderator - å delta som debattant i ett forum der man samtidig er moderator.

 

Her må man velge - ikke som Ole Brum - ja takk begge deler.

 

Skal man gå på strømpelesten her på forumet, når det gjelder politikk og religion grunnet moderatorers politiske ståsted - så blir forumet irrelevant.

 

Som jeg skrev ett annet sted har mange, mange forsvunnet fra forumet de siste åra.

Endret av V?rbris
Lenke til kommentar

Jeg får vel være "andreledes" her også.

 

Moderatorene syns jeg gjøre en grei jobb, selv i de situasjoner hvor jeg har blitt "utsatt" for moderering kan jeg vel si at jeg har en viss forståelse for avgjørelsene som oftest.

 

På den annen side bør jeg vel fremheve at, med tanke på de relativt merkelige meninger jeg innehar, så vil jeg vel si at moderatorene har stort sett latt meg fremme mine ytringer som jeg vil, noe jeg vet ikke skjer overalt.

 

Alt i alt ser de ut til å gjøre en grei jobb her, men klart det er mulig andre har hatt andre erfaringer.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet til dei mest ytterliggåande er at alle diskusjonar ender opp i den same regla om og om igjen. For å verne om debatten og det emnet det faktisk var meint å diskutere, så vil nok ein del av dei kjenne seg bortvist, men eg har ikkje inntrykk av at moderatorar modererer etter politisk ståstad og går etter dei som er i "feil" fløy.

 

Så lenge du diskuterer saken og følgjer retningslinjene, så er det rom for alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...