Gå til innhold

HTC One (M8) er lansert


Anbefalte innlegg

Må ærlig innrømme at den HTC logoen og den ekstra kanten den tilfører er noe av det mest latterlige jeg har sett, ikke det at telefonen ikke ser knall ut sånn ellers og vi har jo mange andre telefoner på markedet som er ut som en vits, spesielt sammenlignet med HTC One (M8) men hvorfor i alle dager har de plassert den der på en telefon som ellers er såpass lekker? Når du har telefonen i "landskapsmodus" så ser det jo komplett idiotisk ut når det virker som type 15-20% av skjermen ikke har noe skjermbilde i bredden.. Ser ikke like ille ut når du har den i portrettmodus men i landskapsmodus så ser det rett og slett helt idiotisk og jeg kan ikke fatte hvordan HTC som skal sette alle kluter inn på design klarer å gå videre med noe slikt.

 

Og det er utrolig synd for resten av telefonen, med unntak at de ødelegger symmetrien foran ved å av en eller annen merkelig grunn ha forskjellig lengde på høyttalergrillene/hullene og ikke engang klare å sentrere den øverste kontra bredden er griselekker og kanskje det beste vi har på markedet per i dag. Det er også synd at den tilsynelatende blir enda større og mer klumpete enn sin forgjenger, det ødelegger også mye av helhetsinntrykket spør du meg. Men dette var jo trenden med Samsung Galaxy S5 også så det ser jo ut som vi går litt baklengs inn i fremtiden her.

 

Men absolutt kudos til HTC som har fokuset på rett plass og fortsetter sin satsning mot at flott industriell design og kvalitetsfølelse hører hjemme når du skal bla opp såpass store summer for en toppmodell. Det er på høy tid at vi få flere snasne modeller med flott design og kvalitetsfølelse som alternativ til grell plastikk selv om noen naturligvis vil fortsette å foretrekke disse.

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En som jobber i Pocketnow er definitivt ikke fornøyd med HTC One (M8): http://pocketnow.com/2014/03/25/how-htc-ruined-the-one-again

 

Det er en egen studie å se hvor forskjellige meningene hos folk er. I selve review'en fra Pocketnow ble det derimot en totalscore på 9,1

Hvem har rett? Han, hun, naboen, den som liker den, eller den som misliker den? Pick one.

http://pocketnow.com/2014/03/25/htc-one-m8-review

Lenke til kommentar

 

En som jobber i Pocketnow er definitivt ikke fornøyd med HTC One (M8): http://pocketnow.com/2014/03/25/how-htc-ruined-the-one-again

 

Det er en egen studie å se hvor forskjellige meningene hos folk er. I selve review'en fra Pocketnow ble det derimot en totalscore på 9,1

Hvem har rett? Han, hun, naboen, den som liker den, eller den som misliker den? Pick one.

http://pocketnow.com/2014/03/25/htc-one-m8-review

 

 

Med tanke på at alle andre produsenter som lager high-end smarttelefoner i dag kommer med disse tingene under.

  • Gode kameraer med alt i fra 13 til 20 megapixler oppløsning som tar veldig gode bilder.
  • Utskiftbar batteri.
  • 3 GB med RAM.
  • 4k video opptak.
  • 1080p video opptak med 60 fps.
  • Man får 'faux bokeh effect' med kun ett kamera som også sparer på vekten på telefonen.
  • Gode utnyttelsesforhold til skjermen i fronten.
  • Skjermer med 2560x1440 (QHD) i oppløsning (gjelder bare Oppo Find 7 QHD så langt).
  • Prisen er på et akseptabelt niva (Oppo Find 7 QHD versjonen som grisebanker HTC One (M8) i absolutt alt koster ikke mere enn 499 dollar som er 150 / 200 dollar billigere enn HTC One (M8) som koster 649 (Developer Edition) / 699 (Google Play Edition) dollar eller Oppo Find 7a FHD som har omtrent samme spesifikasjoner som HTC One (M8) som koster lille 399 dollar).
  • Man får alt dette som er listet over på telefoner som har 'solid titanium-aluminum alloy frame' (Oppo Find 7 f.eks).
  • Man kan også velge å kjøpe telefoner med ekte Carbonbakdeksel (Oppo Find 7) som definitivt er mere premium enn alluminium.

Det er kun en telefon i dag som oppfyller alle disse punktene over samtidig, og det er Oppo Find 7 QHD versjonen. Det er en grunn til at det blir min neste mobil.

 

Med alt dette som HTC One (M8) mangler over i listen her, så skjønner jeg ikke på hvordan HTC One (M8) kan få en score på 9.1. Om dette er tilfelle så må jo Oppo Find 7 få minst 9.6 i score.

 

Men regner med at alluminiumen på HTC One (M8) blir like mye overhypet som alluminiumen på iPhonene blir.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Er det noen som har funnet noe mer info om DAC og forsterkerdel?
Rykter tidligere har sagt "bedre forsterker" ... men ikke stort mer.

"Boomsound" er ikke interessant, det er hodetelefonutgangen jeg lurer på.

Er for øvrig veldig skeptisk til plasseringen av hodetelefonutgangen. Har en mistanke om at det kan bli veldig vanskelig å koble til en stor supra minijack-kabel mot denne samtidig som den står i en bilholder. Eller bare er tilkoblet lader, for den del.

Designen på M7 synes jeg er fin, kanskje litt finere enn M8? Usikker enda.
Det jeg virkelig liker med utformingen på M7 er hvor god den som "relativt stor" telefon er å holde i hånda hvis man har liten hånd, kontra eks. Sony Z og Z1 ... de er helt forferdelige i forhold, etter min mening.

Edit: Ser GSMarena sier mye om lyden. Dette lover jo veldig bra!
M8 med 128GB minnekort og Wimp lossless, here I come.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

For dem som er usikre på telefonen pga den ikke er IP sertifisert(tåler vann/støv) så sjekk ut denne. Forventet det ikke for en 5'er.

 

 

Han som laget videoen sier ingenting on hvordan stereo høyttalerne fungerer etter det der. Så ta den testen med en klype salt.

 

Selv om han var heldig med den der, så betyr ikke det at alle vil være like heldig.

Lenke til kommentar

Nesten like nydelig som iPhone 5S, holder for meg. :D

 

Til den som nevner Oppo Find 7, den kan ikke måle seg på design. Noe av det som gjør at HTC sine telefoner ser skikkelig bra ut er at du ikke ser glipene, og det føles ikke som plastikk.

 

Er ikke helt glad for hvordan de ruter sidene inn (de svarte linjene ødelegger litt), men designen er fortsatt noe av det beste du finner på mobilfronten.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

 

 

En som jobber i Pocketnow er definitivt ikke fornøyd med HTC One (M8): http://pocketnow.com/2014/03/25/how-htc-ruined-the-one-again

 

Det er en egen studie å se hvor forskjellige meningene hos folk er. I selve review'en fra Pocketnow ble det derimot en totalscore på 9,1

Hvem har rett? Han, hun, naboen, den som liker den, eller den som misliker den? Pick one.

http://pocketnow.com/2014/03/25/htc-one-m8-review

 

 

Med tanke på at alle andre produsenter som lager high-end smarttelefoner i dag kommer med disse tingene under.

*SNIP*

 

 

Hvordan kan du påstå at "alle andre produsenter som lager "high-end" smarttelefoner i dag kommer med disse tingene under" også er det egentlig KUN Oppo Find 7 QHD som tilsynelatende passer inn i lista? Da er det med andre ord pølsevev at alle produsenter som lager "high-end" smarttelefoner fyller disse kravene når det i realiteten er kun en modell i følge deg. Du fabrikker med andre ord en liste utelukkende ut ifra dine personlige meninger og preferanser for å kun ende opp med en enkelt modell som du vil fremme, noe som blir totalt meningsløst.

 

Jeg kan jo også fabrikkere meg selv en liste og nevne ting som "AirPlay" osv og vips så er det kun iPhone som fyller kravene og ergo er det eneste modellen jeg mener kan egne seg best for meg, noe som igjen blir totalt meningsløst i denne tråden. Vi har alle fått med oss at du er hodestupsforelsket i Oppo Find 7 QHD og at det mest sannsynlig kommer til å bli din neste mobil, det betyr dog ikke det samme at andre mennesker nødvendigvis deler din entusiasme og ikke kommer til å vurdere og anskaffe seg andre modeller.

 

En stor utfordring med Oppo er jo også tilgangen på den nordiske markedet, Oppo lager flotte produkter men produserer jo i et så forsvinnende lite antall og så langt så har jo modellene deres knapt satt foten innenfor Norge fra vanlige forhandlere og importering av mobiler er vel noe de færreste styrer meg, spesielt med tanke på hvor gode reklamasjonsrettigheter vi har i Norge og hvor stor forbruksvare med stor feilmargin mobiltelefoner ofte viser seg å være. Oppo har jo så langt også sett generelt grell støtte hos XDA developers så det er vel dessverre ikke et så alt for stort håp om god støtte for CyanogmenMod og øvrige ROMs med det første.

Endret av RamGuy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hvordan kan du påstå at "alle andre produsenter som lager "high-end" smarttelefoner i dag kommer med disse tingene under" også er det egentlig KUN Oppo Find 7 QHD som tilsynelatende passer inn i lista? Da er det med andre ord pølsevev at alle produsenter som lager "high-end" smarttelefoner fyller disse kravene når det i realiteten er kun en modell i følge deg. Du fabrikker med andre ord en liste utelukkende ut ifra dine personlige meninger og preferanser for å kun ende opp med en enkelt modell som du vil fremme, noe som blir totalt meningsløst.

 

Jeg kan jo også fabrikkere meg selv en liste og nevne ting som "AirPlay" osv og vips så er det kun iPhone som fyller kravene og ergo er det eneste modellen jeg mener kan egne seg best for meg, noe som igjen blir totalt meningsløst i denne tråden. Vi har alle fått med oss at du er hodestupsforelsket i Oppo Find 7 QHD og at det mest sannsynlig kommer til å bli din neste mobil, det betyr dog ikke det samme at andre mennesker nødvendigvis deler din entusiasme og ikke kommer til å vurdere og anskaffe seg andre modeller.

 

En stor utfordring med Oppo er jo også tilgangen på den nordiske markedet, Oppo lager mange flotte produkter men produserer jo i et så forsvinnende lite antall og så langt så har jo modellene deres knapt satt foten innenfor Norge fra vanlige forhandlere og importering av mobiler er vel noe de færreste styrer meg, spesielt med tanke på hvor gode reklamasjonsrettigheter vi har i Norge og hvor stor forbruksvare med stor feilmargin mobiltelefoner ofte viser seg å være.

 

Denne listen gjelder flere telefoner og ikke bare en. En telefon kan ha noen av de tingene i listen mens en annen kan ha alle. Så nei, er ikke meningsløst med at min liste er laget med tanke på hvilke spesifikasjoner Samsung Galaxy S5, Sony XPERIA Z2 og Oppo Find 7 har.

 

Dette med AirPlay vil jo funke dårlig som et argument med at de fleste Android telefoner har omtrent det samme som kalles for DLNA / Miracast. Dermed så blir dette noe som ikke er mangelvare eller blir dårligere på en Android enhet med DLNA / Miracast. Dessuten er en Android enhet med DLNA og Miracast universelt kompitabelt med alt som støtter DLNA og Miracast. Med AirPlay så blir du låst inne i Apple sitt ecosystem som jeg mener er en dårligere vei å gå. Men det er min mening. Åpenhet er MYE bedre på de fleste punkter.

 

Oppo N1 har vært tilgjengelig her for oss i Norge i evigheter snart, så Oppo Find 7 vil nok bli tilgjengelig der etterhvert. Eneste forskjellen her er at man må kjøpe telefonene i fra Oppo sin egen store. Men jeg ser ikke på dette som noe problem.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Nesten like nydelig som iPhone 5S, holder for meg. :D

 

Til den som nevner Oppo Find 7, den kan ikke måle seg på design. Noe av det som gjør at HTC sine telefoner ser skikkelig bra ut er at du ikke ser glipene, og det føles ikke som plastikk.

 

Er ikke helt glad for hvordan de ruter sidene inn (de svarte linjene ødelegger litt), men designen er fortsatt noe av det beste du finner på mobilfronten.

 

Til opplysning, så er Oppo Find 7 laget i 'solid titanium-aluminum alloy frame' om ikke du fikk det med deg dette som jeg sa lengere opp. Ikke nok med det, men du kan skifte ut bakdekselet til et deksel i ren carbon fiber som gjør telefonen enda mere premium.

 

Og jo, Oppo Find 7 har MYE mere renere og minimalistisk design og utsende og ser mye penere ut.

 

Her er noen bilder som viser herligheten.

 

 

 

19-oppo-find-7-2k-display-find-7a-launchoppo-find-7-red-dot.jpg

 

oppo-find-7.jpg

 

Find-7-Quad-HD-vs-Oppo-N1-1180899.jpg

 

Oppo-Find-7-back.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å gå over fra Lumia til denne, men nå tror jeg heller at jeg venter til neste generasjons Lumia(som visst nok kommer neste onsdag)

 

Jeg er skuffet over at de har gjort den høyere, og jeg er skuffet over at de har valgt å satse på markedsførbare gimmicker(refokus, 3D) enn å faktisk forbedre bildekvaliteten på kameraet.

Lenke til kommentar

 

Til opplysning, så er Oppo Find 7 laget i 'solid titanium-aluminum alloy frame' om ikke du fikk det med deg dette som jeg sa lengere opp. Ikke nok med det, men du kan skifte ut bakdekselet til et deksel i ren carbon fiber som gjør telefonen enda mere premium.

 

Og jo, Oppo Find 7 har MYE mere renere og minimalistisk design og utsende og ser mye penere ut.

 

Her er noen bilder som viser herligheten.

 

 

 

 

 

 

Smaken er som baken osv.. Men Oppo Find 7 QHD ser absolutt ut som en kjempeattraktiv telefon som fortjener å få litt mer anerkjennelse i markedet. Men jeg ser av diverse previews på nett at den får kritikk for dårligere farger på skjermen, dårligere enn hva som er normen på toppmodeller i dag og da hjelper jo ikke den unødvendig høye oppløsning stort i det hele tatt, de fleste ser faktisk ut til å mene at den billigere varianten (Oppo Find 7A?) ser ut til å ha en bedre skjerm, samtidig som kamera ser ut til å høste en del kritikk da bildene tilsynelatende blir nokså uklare og med mye støy sammenlignet med en del toppmodeller anno 2013 / 2014 og det er jo i så fall litt skuffende og alltid det jeg er svært skeptisk til når det gjelder slike mindre asiatiske selskaper, de er mestre til å trykke gode tall inn i en telefon til meget gunstig pris men så viser det seg ofte at det ikke nødvendigvis utarter seg like godt i praksis. Men her trodde jeg ærlig talt at Oppo skulle levere ettersom Oppo er helt konger hva gjelder dedikerte Blu-Ray spillere og ikke viker for kvaliteten i noen ledd der, men så koster jo disse spillerne ganske mye sammenlignet med konkurrentene også noe som ikke er tilfellet med telefonsatsingen.

 

Manglende støtte / interesse fra XDA Developers er uansett nok til at jeg holder meg unna, uten HD Revolution eller CyanogenMod så er interessen lik null for Android for min del. Og jeg tror de færrste kommer til å bestille fra en europeisk nettside, hvordan er det med juridiske regler rundt denne med tanke på reklamasjon? Med tanke på hvor vanskeligere Huawei og andre asiatiske leverandører er selv via norske forhandlere i Norge så ser jeg fort for meg at Oppo via egen Europeiske nettside kan bli temmelig vanskelig å ha med å gjøre.

 

 

AirPlay vs DNLA / Miracast diskusjonen hører ikke hjemme i denne tråden, det var uansett bare et eksempel da jeg tar effektiviteten, sømløsheten og kvaliteten til AirPlay over de to andre hvilken dag som helst og så ledes hører det fort hjemme på en liggende liste fra min side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Usj, for min del er det tre problemer som gjør denne helt uaktuell.

 

1) Alt for stor ramme rundt skjermen. Samsung S4 satte standarden for forholdet mellom skjerm og rammestørrelse, og HTC burde vært bedre på dette nå ett år etter S4 satt denne standarden.

 

2) Integrerte knapper i skjermen. Ikke bare tar de plass fra skjermen, men de er stygge og ødelegger opplevelsen i apper. La heller appene styre sine egne menyer. Ett steg tilbake altså på dette punktet.

 

3) Batteri. Iløpet av 2013 har batterikapasitet sakte men sikkert økt. I 2014 forventer jeg enda mer. Greit nok at HTC forbedrer seg her, men i en så stor dings som dette er, så burde det vært ett batteri med mye mer kapasitet.

 

Det er litt synd, for HTC lager på de fleste andre punkter en meget bra telefon. Jeg har alltid likt Sense på mine tidligere HTC-telefoner, som har mye høyere standard enn Samsungs TouchWiz. Med spennende ting i gjære fra Apple utover året, så duger S4'en min godt en stund enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til de som mener at HTC One (M7) er penere enn HTC One (M8); Hva får dere til å mene dette? Er det kun på grunn av dårlig symmentri mellom høyttalerne, og den idiotiske løsningen med HTC-logo under skjermen og at det kanskje ser noe merksnodig ut med to kamera bak eller er det noe annet med selve kabinettet til telefonen dere sikter til?

 

For selv sliter jeg litt med å forstå hvordan folk kan foretrekke kabinettet til HTC One (M7) fremfor HTC One (M8). Den store akillishælen til HTC One (M7) var plastikkrammen rundt telefonen som fikk den til å se noe lite gjennomtenkt ut med hvordan du hadde hvit stripe rundt hele hvor metallet så mer eller mindre ut som det var limt på osv.. Her er det jo unibody metall rundt hele som etter mitt syn får selve kabinettet til å fremstå langt mer gjennomført.

Lenke til kommentar

Til de som mener at HTC One (M7) er penere enn HTC One (M8); Hva får dere til å mene dette? Er det kun på grunn av dårlig symmentri mellom høyttalerne, og den idiotiske løsningen med HTC-logo under skjermen og at det kanskje ser noe merksnodig ut med to kamera bak eller er det noe annet med selve kabinettet til telefonen dere sikter til?

 

For selv sliter jeg litt med å forstå hvordan folk kan foretrekke kabinettet til HTC One (M7) fremfor HTC One (M8). Den store akillishælen til HTC One (M7) var plastikkrammen rundt telefonen som fikk den til å se noe lite gjennomtenkt ut med hvordan du hadde hvit stripe rundt hele hvor metallet så mer eller mindre ut som det var limt på osv.. Her er det jo unibody metall rundt hele som etter mitt syn får selve kabinettet til å fremstå langt mer gjennomført.

 

For meg er det den kanten rundt fronten som er det største problemet. At høyttalerne ikke er symmetriske er jo også litt irriterende, men ikke like problematisk for meg som den markante kanten.

 

Jeg tviler ikke på at byggekvaliteten er bedre, men jeg synes M7 ser bedre ut fra et designmessig synspunkt.

Endret av Cutters
Lenke til kommentar

Til de som mener at HTC One (M7) er penere enn HTC One (M8); Hva får dere til å mene dette?

Småting.

Mer firkantet design, ikke så runde hjørner. Størrelsen på M7 var perfekt, M8 blir for stor nå. De kunne fint fått 5" i en M7 om man hadde fjernet denne HTC logo ramma, men istedet så gjorde de telefon større og valgte å bruke NavBar. Idiotisk valg spør du meg.

En ting til, på M7 var alt mellom høytalere svart, og ikke denne sølv ramma rundt hele telefon som de innførte på M7 mini.

 

 

Blir ingen M8 på meg. Synd da HTC M7 var en telefon jeg var veldig fornøyd med før jeg mistet den i bakken og skjermen sprakk. Pr dags dato har jeg en LG G2, og den har ett batteri som gruser HTC M7. Jeg har nå over 6 timer on screen time med 30+ timer i bruk før den må lades. Den beste skjerm\bezel ratio'n som finnes på noen telefon. Eneste er en meget trist høytaler, men det finnes ingen perfekt telefon så man får velge det som er viktigst. For meg er batteriet første prioritet.

 

Min neste telefon kan kanskje bli OnePlus One som kommer med CyanogenMod og 3100mAh batteri.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Nesten like nydelig som iPhone 5S, holder for meg. :D

 

Til den som nevner Oppo Find 7, den kan ikke måle seg på design. Noe av det som gjør at HTC sine telefoner ser skikkelig bra ut er at du ikke ser glipene, og det føles ikke som plastikk.

 

Er ikke helt glad for hvordan de ruter sidene inn (de svarte linjene ødelegger litt), men designen er fortsatt noe av det beste du finner på mobilfronten.

Til opplysning, så er Oppo Find 7 laget i 'solid titanium-aluminum alloy frame' om ikke du fikk det med deg dette som jeg sa lengere opp. Ikke nok med det, men du kan skifte ut bakdekselet til et deksel i ren carbon fiber som gjør telefonen enda mere premium.

 

Og jo, Oppo Find 7 har MYE mere renere og minimalistisk design og utsende og ser mye penere ut.

 

Her er noen bilder som viser herligheten.

 

 

 

19-oppo-find-7-2k-display-find-7a-launchoppo-find-7-red-dot.jpg

 

oppo-find-7.jpg

 

Find-7-Quad-HD-vs-Oppo-N1-1180899.jpg

 

Oppo-Find-7-back.jpg

 

 

Da får vi bare konkludere med at folk har forskjellig smak, jeg synes den var dritstygg - mye pga. chrom-listene og utformingen av telefonen. ;)
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...