Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe.  

79 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe en Oppo Find 7?

    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med QHD (2k) skjerm.
    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med FHD (1080p) skjerm.
    • Ja, denne skal med alle typer midler skaffes. Har så lyst på den at jeg vurderer å grave meg ned i jorda med spade og grave meg ut i kina å skaffe meg den der.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at Oppo Find 7a / Find 7 kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, skal heller kjøpe en OnePlus One når den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, Oppo merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • Oppo, hvem er det?


Anbefalte innlegg

"Andre er relgiøse så da er jeg det og". Bra taktikk.

Virker som du går deg litt blind i hva DU synes og antar at alle andre også har samme mening som deg.

 

I ditt scenario så har jeg lader hjemme, i bilen, på jobb osv. Ikke noe problem å lade telefonen gjennom dagen, der er uansett for stor til å ligge i lomma dagen lang :) Men ja, jeg bor og oppholder meg som regel steder der det er strømm 24/7.

 

Det er ikke til å stikke under en stol at eksternt minnekort blir mindre og mindre verdt, er ganske lite man kan lagre der etter hvert.

 

Å bytte ut et 2800mah med et 3000mah-batteri? Hurra.

Brått har man 3 batterier til telefonen da :p Da kan man bytte fram og tilbake masse ganger!11 yeah!

 

Til å begynne med, her får du en leksjon på hvorfor minnekort ALLTID vil være en god ting å ha og på hvorfor minnekort slots ikke vil forsvinne i fra Android telefoner på enormt mange år: http://thedroideffect.com/why-we-still-need-expandable-storage/

 

Til dette med laderen, så er det uansett greit å ha, for det er ikke alle plassene man skal til som har mulighet for å lade telefonen. Så det er som sagt veldig greit å kunne styrtlade telefonen mest mulig på kort tid før man må dra. Og når det kommer til batteriene jeg snakket om, så var det ikke snakk om hvor nyttig det var for deg, det var en informasjon til eventuelle Find 7a brukere på at man faktisk kan benytte seg av det 3000 mAh batteriet i Oppo Find 7a om dem skal gå til innkjøp av et ekstra batteri.

 

For meg virker det ut som at du har en veldig negativ tone her og ikke setter deg inn i hva jeg snakker om.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest endel om både Find 7(a) og Oneplus One og synes begge virker som spennende telefoner.

 

Et tips til trådstarter er å være litt mer åpen for debatt/kritiske spørsmål. Vil du at denne tråden skal øke i popularitet bør du roe litt ned på halleluja stemningen. Slik det er nå fremstår du som en selger/promotør for Oppo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har lest endel om både Find 7(a) og Oneplus One og synes begge virker som spennende telefoner.

 

Et tips til trådstarter er å være litt mer åpen for debatt/kritiske spørsmål. Vil du at denne tråden skal øke i popularitet bør du roe litt ned på halleluja stemningen. Slik det er nå fremstår du som en selger/promotør for Oppo.

 

Ja begge telefonene er skikkelige gode telefoner, det er sannhetens ord det.

 

Men til det siste du skriver om, så ser jeg hva du mener. Men å argumentere på hvorfor MicroSD slot og Rapid Charging er meget gode ting å ha er ikke akkurat å gå i halleluja stemning. Det er bare å forsvare noe som er en viktig del av multimedia verdenen på smarttelefoner og på at mange vil elske rask lading.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

Har lest endel om både Find 7(a) og Oneplus One og synes begge virker som spennende telefoner.

 

Et tips til trådstarter er å være litt mer åpen for debatt/kritiske spørsmål. Vil du at denne tråden skal øke i popularitet bør du roe litt ned på halleluja stemningen. Slik det er nå fremstår du som en selger/promotør for Oppo.

 

Ja begge telefonene er skikkelige gode telefoner, det er sannhetens ord det.

 

Men til det siste du skriver om, så ser jeg hva du mener. Men å argumentere på hvorfor MicroSD slot og Rapid Charging er meget gode ting å ha er ikke akkurat å gå i halleluja stemning. Det er bare å forsvare noe som er en viktig del av multimedia verdenen på smarttelefoner og på at mange vil elske rask lading.

 

Selvfølgelig er rapid charging noe som høres meget nyttig ut. Er enig med deg i at jeg ofte finner meg selv i situasjoner der jeg har glemt å lade telefonen før jeg f.eks skal kjøre en tur til kompiser. Da vil jo en slik løsning være utrolig kjekk å ha. Likevel opplever jeg at du er litt vel positiv til nesten alt med telefonen uten at du selv har prøvd den. Blir litt "men dere må jo forstå at det jeg sier og tror er fasit svaret" :)

 

Selv velger jeg å vente til det har kommet fullverdige tester av både Find 7(a) og Oneplus One. En ting jeg lurer veldig på er hvordan disse selskapene opererer ift fremtidige oppdateringer og retting av bugs. Har hatt både Samsung, LG, Nexus og HTC telefoner der f.eks LG var helt elendige med å komme med oppdateringer og optimaliseringer av produktet.(No more LG android for me)

 

Husk at alt dette er ment som konstruktiv kritikk og all ære til deg for å ha startet en tråd om en telefon som KAN bli min nye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Har lest endel om både Find 7(a) og Oneplus One og synes begge virker som spennende telefoner.

 

Et tips til trådstarter er å være litt mer åpen for debatt/kritiske spørsmål. Vil du at denne tråden skal øke i popularitet bør du roe litt ned på halleluja stemningen. Slik det er nå fremstår du som en selger/promotør for Oppo.

 

Ja begge telefonene er skikkelige gode telefoner, det er sannhetens ord det.

 

Men til det siste du skriver om, så ser jeg hva du mener. Men å argumentere på hvorfor MicroSD slot og Rapid Charging er meget gode ting å ha er ikke akkurat å gå i halleluja stemning. Det er bare å forsvare noe som er en viktig del av multimedia verdenen på smarttelefoner og på at mange vil elske rask lading.

 

Selvfølgelig er rapid charging noe som høres meget nyttig ut. Er enig med deg i at jeg ofte finner meg selv i situasjoner der jeg har glemt å lade telefonen før jeg f.eks skal kjøre en tur til kompiser. Da vil jo en slik løsning være utrolig kjekk å ha. Likevel opplever jeg at du er litt vel positiv til nesten alt med telefonen uten at du selv har prøvd den. Blir litt "men dere må jo forstå at det jeg sier og tror er fasit svaret" :)

 

Selv velger jeg å vente til det har kommet fullverdige tester av både Find 7(a) og Oneplus One. En ting jeg lurer veldig på er hvordan disse selskapene opererer ift fremtidige oppdateringer og retting av bugs. Har hatt både Samsung, LG, Nexus og HTC telefoner der f.eks LG var helt elendige med å komme med oppdateringer og optimaliseringer av produktet.(No more LG android for me)

 

Husk at alt dette er ment som konstruktiv kritikk og all ære til deg for å ha startet en tråd om en telefon som KAN bli min nye.

 

Vel, Oppo Find 7a og Find 7 har jo sine negative sider også. Jeg har jo listet ned 6 ulemper med dem i min første post.

 

Grunnen til at dem ikke har blitt snakket noe om så langt er fordi folk har ikke snakket om dem her. Det som er posttivt er jo noe som faktisk er positivt, og dette blir snakket mye om i tråden her, så om noen vil snakke mere om det som er negativt om Oppo Find 7a og Find 7, så fyr løs :green: .

 

Tror nok de fleste har lov til å være meget positivt til noe som er positivt på alle mulige måter, så kan ikke akkurat se at jeg har skrytt noe så mye opp i skyene da.

Lenke til kommentar

Hmm, en ting jeg lurer på. Er euro prisen som Oppo har på sin OppoStyle webshop i England med den engelske 20% MVA'en (tax) ?

 

Om det er tilfelle, så blir prisene jeg har satt opp her og i OnePlus One tråden feile med at jeg da heller skal ta euro prisene og konvertere det over til norske kroner og så gange det med 5% i tillegg sånn at MVA'en blir til totalt 25% og ikke 20%.

 

Vil jo tro dette med at dem tar mere betalt for telefonen i europa enn det dem tar for telefonen i USA. Så må muligens fikse på prisene i trådene mine da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Når de sender fra England til Norge så trekker de ikke i fra engelsk VAT, så prisen er som den der, pluss mva og tollgebyr.

Det kommer an på hvilken nettbutikk man bruker. Seriøse nettbutikker trekker fra VAT.

 

Når for eksempel Sverige importerer telefoner så tas det selvsagt utgangspunkt i pris uten VAT. Hvis noen importerer de til Norge vil det samme skje her.

 

Om det er tilfelle, så blir prisene jeg har satt opp her og i OnePlus One tråden feile med at jeg da heller skal ta euro prisene og konvertere det over til norske kroner og så gange det med 5% i tillegg sånn at MVA'en blir til totalt 25% og ikke 20%.

Det blir ikke helt nøyaktig. Du må først dele på 1,2 for å fjerne VAT og deretter gange med 1,25 for å legge til mva. Siden rekkefølgens orden i multiplikasjon og divisjon er likegyldig kan vi sette opp 1,25/1,2 = 1,041666... Altså rett over 4% tillegg.

 

Eksempel:

 

Pris med VAT = VAT-fri pris * 1,2 = 399 €

VAT-fri pris = 399 € / 1,2 = 332,5 €

Pris med mva = 332,5 € * 1,25 = 415,63 €

 

Eller kortversjonen: Pris med mva = Pris med VAT * 1,041666

 

Så kan du gange 415,63 € med valutakursen (her blir det ca 3454 kr)

 

og eventuelt legge til bankenes valutagebyr (vanligvis 2%) (her ca 69 kr)

Lenke til kommentar

Det kommer ann på speditøren ja, Posten norge tar ~150,- for pakker med verdi under 1000,- og 250,- for pakker over 1000 (ikke skyt meg om jeg husker feil der).

DHL igjen er garantert dyrere på det enn Posten, så velger man de så koster det litt mer (tipper 2-300 mer).

Men man får også pakken raskere da :)

Lenke til kommentar

Alright, Oppo kom med en fin oppdatering på Facebook siden demmes.

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=749506111767642&set=a.561846833866905.1073741828.561807350537520&type=1

 

Nå har du all din mulighet til å bestille Oppo Find 7a og få den sendt avgårde innen 16 Mai.

 

Det kommer ann på speditøren ja, Posten norge tar ~150,- for pakker med verdi under 1000,- og 250,- for pakker over 1000 (ikke skyt meg om jeg husker feil der).

DHL igjen er garantert dyrere på det enn Posten, så velger man de så koster det litt mer (tipper 2-300 mer).

Men man får også pakken raskere da :)

 

Leser på Oppo Find 7a Pre-order tråden på Oppo sitt forum at noen i England får tilsendt sine Find 7a telefoner via DHL nå. Så er jo mulig at DHL blir brukt her i Norge også da.

 

Utenom det ,så i tilfelle dere ikke er klar over det, så kommer ColorOS v2.x.x til Oppo Find 7a med root tilgang aktivert som default.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...