Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe.  

79 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe en Oppo Find 7?

    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med QHD (2k) skjerm.
    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med FHD (1080p) skjerm.
    • Ja, denne skal med alle typer midler skaffes. Har så lyst på den at jeg vurderer å grave meg ned i jorda med spade og grave meg ut i kina å skaffe meg den der.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at Oppo Find 7a / Find 7 kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, skal heller kjøpe en OnePlus One når den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, Oppo merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • Oppo, hvem er det?


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dere vet at Oppo Find 7a og Find 7 har denne funksjonen, men Oppo på Facebook sa dette om denne funksjonen:

 

The Find 7 can track moving objects and automatically adjust the focus to make sure they look sharp on your photos.

 

10295661_408782425928800_808503151259058

 

Det er jo ganske hendig å ha vil jeg si.

 

Nå vet jeg ikke helt om Samsung Galaxy S5, HTC One M8 eller OnePlus One har samme funksjonalitet. Noen som kan si noe om disse andre mobilene har dette?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apropos fototekniske muligheter. Kan Oppo 7/7a lagre bildene i råformat? Hvilke muligheter for manuelle innstillinger finnes? (Full manuell, blenderprioritet, lukkerprioritet, iso-prioritet, eksponeringsompensasjon, hdr osv)

Ja, Oppo FInd 7a og Find 7 støtter begge råformatet. I denne linken her kan du laste ned 224 MB med bilder som er tatt med Oppo Find 7a hvor bilder i råformatet også er innkludert: http://www.oppoforums.com/threads/find-7-camera-samples.11916/page-2#post-177382

Høres bra ut, men vedlegget inneholder kun jpeg-filer. Vet du noe om hvilket råformat man kan få bildene i? DNG for eksempel?

Lenke til kommentar

 

Apropos fototekniske muligheter. Kan Oppo 7/7a lagre bildene i råformat? Hvilke muligheter for manuelle innstillinger finnes? (Full manuell, blenderprioritet, lukkerprioritet, iso-prioritet, eksponeringsompensasjon, hdr osv)

Ja, Oppo FInd 7a og Find 7 støtter begge råformatet. I denne linken her kan du laste ned 224 MB med bilder som er tatt med Oppo Find 7a hvor bilder i råformatet også er innkludert: http://www.oppoforums.com/threads/find-7-camera-samples.11916/page-2#post-177382

Høres bra ut, men vedlegget inneholder kun jpeg-filer. Vet du noe om hvilket råformat man kan få bildene i? DNG for eksempel?

 

Jeg har sett formatet som blir brukt tidligere, men klarer ikke helt å huske hvilket format det er, men jeg tror det var snakk om DNG formatet.

 

EDIT: Ser flere folk som snakker om RAW DNG formatet på forskjellige diskusjonsartikkler om Oppo Find 7a, så vil da tro at det er DNG formatet som brukes.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Beklager for litt lite oppdateringer i det siste. Har hatt problemer med datamaskinen min som har gjort at jeg ikke har hatt tid til å være på forumet her de siste dagene.

 

Men nå som jeg har fått fikset maskinen og ting begynner å komme på plass igjen, så vil jeg jo selvfølgelig holde tråden oppdatert (samme gjelder for OnePlus One tråden). Så kan jo begynne med å si at OppoStyle har Oppo Find 7a telefonene inne på lager nå, så nå kan du bestille telefonen i din foretrukne farge og få telefonen sendt med en gang: http://europe.oppostyle.com/14-find-7

Lenke til kommentar

 

 

Test Frequency response Noise level Dynamic range THD IMD + Noise Stereo crosstalk Oppo Find 7a +0.03, -0.16 -92.7 92.6 0.0057 0.072 -92.0 Oppo Find 7a (headphones attached) +0.05, -0.07 -91.5 92.7 0.0042 0.054 -15.7

 

 

Tallene for hodetelefoner er vel noe av det svakere jeg har sett på lange tider av modeller av dette kalibret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Test Frequency response Noise level Dynamic range THD IMD + Noise Stereo crosstalk Oppo Find 7a +0.03, -0.16 -92.7 92.6 0.0057 0.072 -92.0 Oppo Find 7a (headphones attached) +0.05, -0.07 -91.5 92.7 0.0042 0.054 -15.7

 

Tallene for hodetelefoner er vel noe av det svakere jeg har sett på lange tider av modeller av dette kalibret.

Nå har jeg denne telefonen, men skal prøve å være litt nøytral.

Er litt over middels interessert i lyd så føler jeg kan si et par ord om disse tallenes betydning. De betyr ikke en dritt.

 

I de aller fleste tilfeller jeg kunne tenkt meg å bruke hodetelefonutgangen, måtte ha vært typ pendling til jobb, på buss, generelt i offentlig rom. Da er bakrunnstøyen generelt høy, gjerne med peaker over 70db. Dette betyr at fuglekvittring og vind påvirker lyden mer enn de tallene der gjør.

 

Eneste jeg stussa litt over var stereo crosstalk, det kan virkelig ikke stemme at det er ~75db lekasje mellom kanalene. Men nå bruker jeg ca aldri hodetelefonutgangen likevel :) (men koblet opp nå for å teste, ytterst lite crosstalk å merke her, selv på 62ohm's hodetelefoner)

 

 

PS: Hva er det med androidbrukere og tall? :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...