Gå til innhold

Kjøpe eller ikke kjøpe.  

79 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe en Oppo Find 7?

    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med QHD (2k) skjerm.
    • Ja, skal kjøpe / har kjøpt den med FHD (1080p) skjerm.
    • Ja, denne skal med alle typer midler skaffes. Har så lyst på den at jeg vurderer å grave meg ned i jorda med spade og grave meg ut i kina å skaffe meg den der.
    • Nei, telefonen blir for stor med sine 5.5 tommers skjerm
    • Nei, jeg skal beholde min nåværende telefon så lenge at Oppo Find 7a / Find 7 kanskje ikke er aktuell neste gang jeg skal kjøpe.
    • Nei, skal heller kjøpe en OnePlus One når den blir tilgjengelig.
    • Nei, jeg skal kjøpe en annen Android telefon i fra Samsung, HTC, Sony, LG eller Motorola.
    • Kanskje / vet ikke / har ikke bestemt meg.
    • Nei, Oppo merket er lite kjent i mobilmarkedet, så tar ingen risiko med dem.
    • Oppo, hvem er det?


Anbefalte innlegg

 

Hvor blir det av Oppo 7? Venter spent på den....

 

Den kommer nok i Juni eller Juli.

 

Quoter meg selv for å bekrefte at Oppo Find 7 med QHD skjerm kommer ut neste måned i følge Oppo på Twitter: https://twitter.com/oppo/status/466794898163646464

 

Hmm Oppo7 eller G3? Hmm :hmm:

 

Om du helst vil kjøpe telefonen din i fra Norge og vil ha en Snapdragon 805 CPU over en Snapdragon 801 CPU, så er jo LG G3 et bedre valg.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvor blir det av Oppo 7? Venter spent på den....

 

Den kommer nok i Juni eller Juli.

 

Quoter meg selv for å bekrefte at Oppo Find 7 med QHD skjerm kommer ut neste måned i følge Oppo på Twitter: https://twitter.com/oppo/status/466794898163646464

 

Hmm Oppo7 eller G3? Hmm :hmm:

 

Om du helst vil kjøpe telefonen din i fra Norge og vil ha en Snapdragon 805 CPU over en Snapdragon 801 CPU, så er jo LG G3 et bedre valg.

 

Tja det var det da hehe, men bakdelen med G3 er høy pris, hvor jeg kjøper fra er ikke så nøje.

Me får sjå hva som skjer :)

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål angående hodetelefonutgangen. Er det sånn at det er "dårlig" å høre musikk fra 7a? Jeg bruker mobilen som musikkspiller ganske mye. Har nå HTC One M8, men vurderer å bruke angreretten for å kjøpe en billigere telefon. Vil jeg angre på å bytte til 7a pga hodetelefonutgangen?

Lenke til kommentar

Det avhenger veldig av hvor ømfintlig du er på detaljene, og hva slags utstyr du bruker. Oppo Find 7A har dessverre scoret relativt svakt på hodetelefonutgangen, men det betyr ikke automatisk at du vil oppleve den som dårlig. HTC One (M8) er jo på andre enden av skalaen og scoret blant de aller beste. Find 7A sliter vel aller mest med stereo separasjon, altså lyden høres og føles som mono uansett lydkilde (altså at det ikke er noen god lydseparering fra høyre og venstre, høres ut som det spilles nøyaktig det samme fra begge kanaler.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det avhenger veldig av hvor ømfintlig du er på detaljene, og hva slags utstyr du bruker. Oppo Find 7A har dessverre scoret relativt svakt på hodetelefonutgangen, men det betyr ikke automatisk at du vil oppleve den som dårlig. HTC One (M8) er jo på andre enden av skalaen og scoret blant de aller beste. Find 7A sliter vel aller mest med stereo separasjon, altså lyden høres og føles som mono uansett lydkilde (altså at det ikke er noen god lydseparering fra høyre og venstre, høres ut som det spilles nøyaktig det samme fra begge kanaler.)

Bare sånn for å bekrefte det, du har hverken hørt 7a eller M8, sant?

Du har sett noen tall, uten referanser på en webside gjetter jeg på.

Lenke til kommentar

Hmm Oppo7 eller G3? Hmm :hmm:

 

Oppdatering når det kommer til LG G3: Desverre så får ikke LG G3 denne Snapdragon 805 CPU'en alikavel. Oppo Find 7 er faktisk like god i spesifikasjoner som det LG G3 har, men LG G3 har jo dette som kalles for 'Laser Auto Focus' som kanskje er med på å gjøre knipsing av bilder bedre + at G3 har OIS+. Men Oppo Find 7a / Find 7 har jo 'Rapid Charge' som mange ser på som veldig viktig som kanskje er mere viktig enn å ha 'Laser Auto Focus' som en gang ikke trenger å være bedre enn Samsung Galaxy S5 sin autofokus mekanisme er (tiden får vise om dette). Så den eneste fordelen med LG G3 over Oppo Find 7a / Find 7 er vel at den snart kan kjøpes direkte i Norge.

 

Men for å se spesifikasjonene av LG G3, så kan du se her.

 

Så er du fortsatt usikker på hva du skal velge?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

Hmm Oppo7 eller G3? Hmm :hmm:

 

Oppdatering når det kommer til LGG3: Desverre så får ikke LG G3 denne Snapdragon 805 CPU'en alikavel. Oppo Find 7 er faktisk like god i spesifikasjoner som det LG G3 har, men LG G3 har jo dette som kalles for 'Laser Auto Focus' som kanskje er med på å gjøre knipsing av bilder bedre. Men Oppo Find 7a / Find 7 har jo 'Rapid Charge' som mange ser på som veldig viktig som kanskje er mere viktig enn å ha 'Laser Auto Focus' som en gang ikke trenger å være bedre enn Samsung Galaxy S5 sin autofokus mekanisme er. Så den eneste fordelen med LG G3 over Oppo Find 7a / Find 7 er vel at den snart kan kjøpes direkte i Norge.

 

Men for å se spesifikasjonene av LG G3, så kan du se her.

 

Så er du fortsatt usikker på hva du skal velge?

 

Vet du noe ca dato på oppo7 qhd? :)

Lenke til kommentar

 

 

Hmm Oppo7 eller G3? Hmm :hmm:

 

Oppdatering når det kommer til LGG3: Desverre så får ikke LG G3 denne Snapdragon 805 CPU'en alikavel. Oppo Find 7 er faktisk like god i spesifikasjoner som det LG G3 har, men LG G3 har jo dette som kalles for 'Laser Auto Focus' som kanskje er med på å gjøre knipsing av bilder bedre. Men Oppo Find 7a / Find 7 har jo 'Rapid Charge' som mange ser på som veldig viktig som kanskje er mere viktig enn å ha 'Laser Auto Focus' som en gang ikke trenger å være bedre enn Samsung Galaxy S5 sin autofokus mekanisme er. Så den eneste fordelen med LG G3 over Oppo Find 7a / Find 7 er vel at den snart kan kjøpes direkte i Norge.

 

Men for å se spesifikasjonene av LG G3, så kan du se her.

 

Så er du fortsatt usikker på hva du skal velge?

 

Vet du noe ca dato på oppo7 qhd? :)

 

Nei, ikke utenom at den er bekreftet at den kommer ut i neste måned: https://twitter.com/oppo/status/466794898163646464

 

Men nå vet vi jo ikke på når LG G3 blir sluppet ut i butikkene i Norge heller, så for alt vi vet så kan jo Oppo Find 7 bli sluppet før LG G3.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det står internasjonal versjon på find 7a. kordan blir det å få den på norsk. blir det stress eller skjer det automatisk fra butikk? regner med det gjelder det samme for 7 og 7a..

Jeg vil tro med norsk er der, man velger det da man setter opp tlf første gangen (som vanlig).

Lenke til kommentar

da er det vel mulig at en skulle klare det;)

at det kommer en mobil med den rapid charge det bare rocker. vet ikkje kor mange ganger eg har vært på farten og så er det 7 prosent igjen på strømmen. den prioriteringen om en skal lade eller ikkje er ikkje alltid like festlig dersom en har en lang dag med farting foran seg..

Endret av riConCio
Lenke til kommentar

For dere som allerede har en Oppo Find 7a telefon eller for dere som planlegger å kjøpe en, så kan dere nå få kjøpt dette bakdekselet i Karbonfiber / Kevlar som jeg har bilder av i min førstepost via en bruker på Oppo forumet her: http://www.oppoforums.com/threads/oppo-find-7-kevlar-back-cover.16425/

 

Minuset med det coveret er at man mister NFC. NFC brikken er jo montert inn i det vanlige dekselet man får med telefonen, så håper det kommer ut en ny versjon av Karbon / Kevlar dekselet med NFC chippen i coveret.

 

EDIT: Oppo Find 7 med QHD skjerm er faktisk sluppet i Kina nå.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Sånn, da har jeg vært på DHL og henta min oppo find 7 med QHD/2K skjerm

Laget en liten unbox film for de som er intresserte. Hvis dere har noen spørsmål så får dere bare fyre av.

Snurr film:

 

Er det bare meg filmen ikke funker for? :S

Endret av TuxRacer
Lenke til kommentar

Sånn, da har jeg vært på DHL og henta min oppo find 7 med QHD/2K skjerm

 

Laget en liten unbox film for de som er intresserte. Hvis dere har noen spørsmål så får dere bare fyre av.

 

Snurr film:

 

Er det bare meg filmen ikke funker for? :S

 

Du har skrevet inn YouTube linken feil når du direktelinker til YouTube filmen her. Når du velger 'Spesiell BB-kode og velger YouTube, så skriver du inn 'D-o66Yp33RQ' i tekstfeltet og ikke hele 'https://www.youtube.com/watch?v=D-o66Yp33RQ' teksten som du skrev.

 

Så her er videoen for dem som ikke har sett den.

 

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Sånn, da har jeg vært på DHL og henta min oppo find 7 med QHD/2K skjerm

 

Laget en liten unbox film for de som er intresserte. Hvis dere har noen spørsmål så får dere bare fyre av.

 

Snurr film:

https://www.youtube.com/watch?v=D-o66Yp33RQ">https://www.youtube.com/watch?v=D-o66Yp33RQ" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

 

Er det bare meg filmen ikke funker for? :S

Hvor har du kjøpt denne sier du?

Og ikke minst, hvor lang leveringstid

Begynner å bli lei av å vente;)

Endret av okzalabim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...