Gå til innhold

Må jeg kjøpe ny Strømforsyning?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tenkt lenge på å oppgradere deler i min Hovedpc. Dette fordi at den har vært ut av drift veldig lenge. Den har fått seg et dunk i bakken for en stund siden, og derfor tenkte jeg å bytte følgende deler.

 

1. SSD: Intel 520 240 GB til Samsung EVO 250 GB

 

2. Harddisk: 3x 2 TB Seagate Disker til 1x 3 TB Seagate Disk

 

3. Skjermkort: ASUS 560 til ASUS 760

 

4. OS. Windows 7 Ultimate til Windows 8.1

 

PC`en hadde jeg tenkt til å bruke til Euro Truck Simulator, Surfing, Facebook, ja sånn vanlige ting.

 

CPU er en Intel i5 2500k. Hovedkortet er ASUS P8P67PRO. Som sikkert de fleste forstår så er dette da et Socket 1155 System. Den har 4x4 GB Corsair Ram. Altså 16 GB tilsammen. Siden at maskina begynner å bli litt gammel, så tenkte jeg ikke å bruke så veldig mye penger på den, men jeg synes den er for bra til å kastes. CPU Kjøleren er en Noctua D14.

 

Så kommer det til spørsmålet da. Strømforsyninga som står i den PC`en er en Thermaltake ThoughPower 850 watt Strømforsyning. Jeg vet ikke hvor gammel den er, men noen år er den nok. Den har fungert bra uten tull såvidt jeg vet.

Men det jeg lurer på er om jeg må bytte den eller om jeg ikke trenger det. Eventuelt til hva hvis jeg MÅ bytte.

 

Håper på svar. Hilsen. wil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, den skal nok holde, ikke beste PSUen på markedet, men siden du ikke kommer til å presse den maks så går det helt fint :)

 

 

CPUen du har nå, er super, denne får du lett klokket opp til minst 4.6GHz med den kjøleren der.

Hovedkortet er bra!

 

Hva du skal kjøpe:

 

SSD: pleier å være dyr den serien der til intel, se om du finner en hos Crucial, Samsung eller SanDisk, dem er så og si like bra og stabile men koster ofte mindre så lenge intelen ikke er på tilbud.

 

Skjermkort: tja, netonnet.no har Evga 760 til en billig peng nå, anbefaler å kikke litt på den. Ellers så kan du jo gå over til Amd R9 280X som koster noen hundrelapper mer.

 

OS: virkelig bruk for ultimate?

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg skal bytte TIL Samsung ikke FRA Samsung.

Det er harddiskene jeg lurer på. Lurer litt på om snurrediskene har fått seg en skade etter uhellet. Det er derfor jeg lurer på å bytte dem. Bedre skjermkort trenger jeg gennerelt sett ikke. Spekullerte litt på 770, men jeg er sannelig ikke sikker på om jeg trenger det. Blir ikke mye spillinga, men er veldig gira på å spille Euro Truck Simulator 2 som jeg kjøpte for en stund siden.

 

Hehe. Om jeg trenger Ultimate? Hmmmm. Var no det jeg installerte da, så. Men vurderte å gå over til Windows 8.1 istede (Ikke Pro). Har litt troa på Windows 8.1 hvis jeg gjør den slik som jeg vil ha den.

 

Men hvis folk mener det går greit med den Strømforsyninga en stund til, så blir det å beholde den en stund til.

 

Kan vel også nevne at jeg klokker ikke. Kjører CPU På Standard Frekvens selv om jeg nok kan klokke den litt pga CPU Kjøleren jeg har.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...