Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Russebuss krever penger av meg


Gut1994

Anbefalte innlegg

Jeg er i en liten knipe her....

 

Jeg er russ i år og trenger litt hjelp her.. for ett år siden så var jeg med på en russebuss og vi hadde en dorulldugnad. Denne dugnaden gikk ut på at vi fikk utdelt doruller, så skulle vi selge disse. på den tiden så droppet jeg ut av bussen for jeg følte ikke det var verdt det! Jeg signerte aldri noen kontrakter med den bussen eller noe..

 

Nå kommer de tilbake og sier at jeg skylder dem penger for denne dugnaden.. De mener at beviset de har er øyenvinter som har sett at jeg har fått doruller.

de sier at de skal sende meg faktura og at jeg MÅ betale dette. Så spm mitt er, trenger jeg virkelig og betale dette?

 

JEg aner ikke hva jeg skal si til dem!

 

som sagt jeg har ikke underskrevet NOEN kontrakter med denne bussen.

 

Vet ikke om det er den riktige tråden men ja..

Endret av Herr Brun
Trådstarter hadde fjernet innlegget sitt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er vel om du har fått doruller eller ikke?

 

Har du fått doruller og solgt de, så de som gav deg dorullene ha pengene sine, hvis ikke så har de ingen sak

Jeg fikk dorullene ja.. dette er for 1 år siden AKKURAT og jeg hadde dem på rommet mitt i evigheter så det endte opp med at jeg brukte dem selv.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regner med at du fikk doruller siden du ikke skriver du ikke mottok noen :p

Så lenge de ikke krever mer enn det var verdt er det vel ikke noe problem?

Spm er om jeg må betale dem dette tilbake? for jeg er ikke akkurat noe fan av disse gutta.. (lang historie) så jeg VIL jo ikke betale dem dette tilbake. Jeg føler dette blir påtvunget gjeld på en måte

Lenke til kommentar

Selvsagt må du betale for dorullene! Noen må jo betale for de, synes du ikke?

Disse dorullene ble betalt når vi kjøpte dem. Vi fikk dem for en mindre sum.. så vi solgte dem for dyrere på dører! men jeg føler ikke at dette er riktig når jeg ikke har signert noe kontrakt! Jeg mener at de pengene jeg allerede har betalt inn til bussen før dugnaden skal "dekke" gjelden min

Lenke til kommentar

Hvor mye penger er det snakk om? Hvis det er noen hundrelapper synes jeg du bare skal betale..

Det er en prinsippsak.. De mener jeg er i gjeld for dem når jeg ikke har signert noen kontrakter hvor det står at jeg må betale inn for mine dugnader. Jeg hadde tidligere betalt inn penger til bussen før denne dugnaden og jeg mener at de pengene skal "dekke" gjelden min. De har ingen rett til å si at jeg er i gjeld

Lenke til kommentar

 

Hvor mye penger er det snakk om? Hvis det er noen hundrelapper synes jeg du bare skal betale..

Det er en prinsippsak.. De mener jeg er i gjeld for dem når jeg ikke har signert noen kontrakter hvor det står at jeg må betale inn for mine dugnader. Jeg hadde tidligere betalt inn penger til bussen før denne dugnaden og jeg mener at de pengene skal "dekke" gjelden min. De har ingen rett til å si at jeg er i gjeld

 

 

Du trenger ikke å signere noe for å komme i gjeld til noen.

 

Dette er en no-brainer. Du har fått en vare av noen. Du skulle selge dette for å bidra med penger tilbake.

Istedenfor har du brukt opp varen selv.

Klart du må betale tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eneste du kan gjøre her er vel egentlig å prøve å betale til innkjøpspris, mer enn det kan du nesten ikke forvente. Skjønner ikke helt tankegangen ved at du har brukt rullene og bare forventer at det er ok?

 

Går du i butikken og spiser varer, og går ut igjen uten å betale også?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvor mye penger er det snakk om? Hvis det er noen hundrelapper synes jeg du bare skal betale..

Det er en prinsippsak.. De mener jeg er i gjeld for dem når jeg ikke har signert noen kontrakter hvor det står at jeg må betale inn for mine dugnader. Jeg hadde tidligere betalt inn penger til bussen før denne dugnaden og jeg mener at de pengene skal "dekke" gjelden min. De har ingen rett til å si at jeg er i gjeld

 

 

Du trenger ikke å signere noe for å komme i gjeld til noen.

 

Dette er en no-brainer. Du har fått en vare av noen. Du skulle selge dette for å bidra med penger tilbake.

Istedenfor har du brukt opp varen selv.

Klart du må betale tilbake.

 

 

 

De mener at DE (som i guttene på russebussen) kan sende meg en faktura hvor det står at jeg må betale disse dorullene? denne bussen mener at de er en organisasjon (som jeg fikk vite at de hadde blitt idag) og kan sende fakturaer til meg.

 

Det er jo selvfølgelig frekt gjort. jeg skjønner jo dette! men det er lurer på er om de FAKTISK kan teoretisksett si at jeg er i gjeld for bussen og at hvis jeg ikke betaler så kan jeg ende med store konsekvenser.

Lenke til kommentar

Eneste du kan gjøre her er vel egentlig å prøve å betale til innkjøpspris, mer enn det kan du nesten ikke forvente. Skjønner ikke helt tankegangen ved at du har brukt rullene og bare forventer at det er ok?

 

Går du i butikken og spiser varer, og går ut igjen uten å betale også?

Greia var at jeg droppet ut av bussen i februar ifjor.. De har ikke snakket om dorullene helt til nå. Hva skal jeg gjøre? kaste dem?

Seriøst, du driter deg ut.

 

MAN UP og betal tilbake til vennene dine og ikke lag en scene fordi du mener det ene eller andre.

Er ikke akkurat "Venner" lenger.

Lenke til kommentar

 

Eneste du kan gjøre her er vel egentlig å prøve å betale til innkjøpspris, mer enn det kan du nesten ikke forvente. Skjønner ikke helt tankegangen ved at du har brukt rullene og bare forventer at det er ok?

 

Går du i butikken og spiser varer, og går ut igjen uten å betale også?

Greia var at jeg droppet ut av bussen i februar ifjor.. De har ikke snakket om dorullene helt til nå. Hva skal jeg gjøre? kaste dem?

 

 

 

Du sa jo nettopp at du har brukt de, hadde du hatt de fortsatt kunne du jo prøvd å gi de tilbake, herregud hva skjer oppe i toppen med deg ^^ dette er virkelig en no-brainer for vanlige folk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...