Gå til innhold

Slik fungerer en av Europas beste kinosaler


Anbefalte innlegg

Fin kinosal, gode seter, enig i det, men hey folks: en kan få veldig mye glede ut av egen hjemmekino også :) Ikke få gangene jeg har sittet der og tenkt at "4"#¤$@£ høyt, det her er bare slitsomt". Har kommet til et punkt lydmessig de siste årene at det kan bli for mye, for høyt.

 

Synd den ikke har Dolby Atmos enda, DET hadde vært interessant å opplevd. Eller har de fått det?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Fin kinosal, gode seter, enig i det, men hey folks: en kan få veldig mye glede ut av egen hjemmekino også :) Ikke få gangene jeg har sittet der og tenkt at "4"#¤$@£ høyt, det her er bare slitsomt". Har kommet til et punkt lydmessig de siste årene at det kan bli for mye, for høyt.

 

Synd den ikke har Dolby Atmos enda, DET hadde vært interessant å opplevd. Eller har de fått det?

 

Bortimot sluttet å se film på kino, enda jeg bare bor noen få minutter unna Colosseum. Jeg synes som regel de ikke drar nok i på lyden, men det er bare en av flere grunner.

 

Kinobilletter, godteri som brus og popkorn, og parkering for de som trenger det, er alt for dyrt, spesielt når man må betale for flere personer.

 

Mobiltelefoner og skravling, drittunger som hyler og slenger popkorn og papir og gudene vet hva rundt om kring, folk som ikke klarer å komme seg på plass i tide, eller til stadighet må ut for å svare en telefon eller gå på dass.

 

Så har du i tillegg kinoreklamen som jeg har sett alt for ofte, selv om det er nyinspillinger og noen endringer her og der, så går det i samme møkka.

 

Nei, film er best hjemme, om man har investert ihvertfall litt i anlegget. Jeg kan dessuten pause om jeg føler for det, jeg kan lage meg sandwich eller annet godt som alternativ til det snopet de selger på kinoen.

 

Alternativt kan jeg kjøpe det samme til langt lavere pris hos Rema/Rimi/Kiwi/Coop (med flere) og jeg kan selv velge om drikken skal være med eller uten alkohol, isbiter, lime eller annet godt man kan ha i glasset.

 

Og det beste av alt, filmen koster ikke noe mer uansett hvor mange man er, og for en familiefar, så slipper man kostnad til eventuell barnevakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...