Gå til innhold

Hvordan bli en god Rapper/Skriver


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man blir god på Freestyle rapping og rapping generelt? Hvordan skriver man en bra rap, hvordan ord skal og kan man bruke. Hva bør man unngå? Skal bare skrive for meg selv så jeg er åpen for alt. Kan dere gi meg et eksempel?

 

Og så lurer jeg på, hvis man skal gi ut en sang eller flere, hva er første steg. Vet at du må finne noen med et studio man kan spille inn i... men hva mer. Eventuelt hvordan gjør jeg det med Musikk Video?

 

Takk for svar.

Endret av Tacklemoore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nok aldri skrevet en rapsang selv, men i hovedtrekk er det fem ting som kreves for å bli flink:

 

1. Øving.

2. Øving.

3. Øving.

4. Øving.

5. Øving.

 

Kort sagt: Skal du bli flink til noe, må du øve så mye som overhodet mulig. Skriv så mange sanger som mulig, uansett hvor ræva de måtte bli. Hver eneste sang vil gjøre deg litt bedre, så skriver du mange nok sanger vil du til slutt ha en sang som blir bra. Det er nok dessverre ingen snarveier for å bli flink.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Bare ikke skriv som de som selger mest rapskiver i Norge. Dvs svigermors drömmer Erik og Kriss eller Carpe Diem. Dette er pop og har ikke noe med rap eller hiphop å gjöre.

 

Skriv om ting som er viktig for deg, om livet ditt osv. Men dropp klisjeene, er ikke sikkert at alle er intressert i å höre dine private historier. Dersom det er interessant er det greit.

 

Men bare hold deg unna Carpe og Kriss stilen, det er döden. Og alle spinoffs fra denne dritten er det samme. Det begynte vel med OralB og så fortsatte det med Klovner, Karpe, Erik og Kriss tragediene....

Lenke til kommentar

Bare ikke skriv som de som selger mest rapskiver i Norge. Dvs svigermors drömmer Erik og Kriss eller Carpe Diem. Dette er pop og har ikke noe med rap eller hiphop å gjöre.

 

Skriv om ting som er viktig for deg, om livet ditt osv. Men dropp klisjeene, er ikke sikkert at alle er intressert i å höre dine private historier. Dersom det er interessant er det greit.

 

Men bare hold deg unna Carpe og Kriss stilen, det er döden. Og alle spinoffs fra denne dritten er det samme. Det begynte vel med OralB og så fortsatte det med Klovner, Karpe, Erik og Kriss tragediene....

Sammenligner Karpe og Klovner med Erik og Kris .... shame on you!

Lenke til kommentar

Først reagerte jeg på at du sammenligner Karpe Diem med Erik og Kriss, men verre ble det da du dro inn Klovner i Kamp. KiK er noe av det beste som har skjedd norsk Hip-Hop.

 

 

Klovner med fint budgett man kan lage videoer til er bare teit. Passende navn forresten. Det sagt, de har laget en eller to låter jeg tåler.

 

Carpe... hva er det med de liksom? Jeg er vel dritten intressert i å höre om mora deres, svigermora deres eller om de liker å spille Scrabble med jenter.

 

Erik og Kriss.. jeg vet ikke om jeg helt vet hva de har laget, rett og slett fordi det ikke har noen som helst verdi, men hender vel at man blir lydmessig mishandlet om ölbriller og andre kleine ting på radio..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Først reagerte jeg på at du sammenligner Karpe Diem med Erik og Kriss, men verre ble det da du dro inn Klovner i Kamp. KiK er noe av det beste som har skjedd norsk Hip-Hop.

 

 

Klovner med fint budgett man kan lage videoer til er bare teit.

 

Dette skjønte jeg ingenting av, kan du omformulere deg?

 

Av interesse lurerer jeg på hvilke norske rappere du liker. Om du hater all norsk rap så ser jeg ikke hvordan du skal bidra med noe som helst i denne tråden.

Lenke til kommentar

 

 

Først reagerte jeg på at du sammenligner Karpe Diem med Erik og Kriss, men verre ble det da du dro inn Klovner i Kamp. KiK er noe av det beste som har skjedd norsk Hip-Hop.

 

 

Klovner med fint budgett man kan lage videoer til er bare teit.

 

Dette skjønte jeg ingenting av, kan du omformulere deg?

 

Av interesse lurerer jeg på hvilke norske rappere du liker. Om du hater all norsk rap så ser jeg ikke hvordan du skal bidra med noe som helst i denne tråden.

 

Hvorfor Klovner er teit? Vel det er ikke teit, det er Pop, men av og til så blir det veldig KLEINT, og rölpete.

 

Jeg liker mye av det disse gjör

 

Tommy Tee og de han produserer og mikser for sef. siden han ikke er en rapper...

OnklP og Jonny

Madcon

Don Martin

Vinnie

De Herrelöse

Jesse Jones

 

Og likte også mye av mixtapene fra norsk rap som KINGSIZE magasinet gav ut, er for mange til at noen spesielt kan nevnes, har de fortsatt...

 

Ellers kan jeg jo nevne to svensker også.

 

Ken og TLK

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jesse Jones er grusom. Forferdelig flow, og simple tekster. Og om Karpe lager pop, så lurer jeg på hva du kaller musikken til Madcon.

 

Men dette blir OT for tråden. Om du vil fortsette diskusjonen kan vi ta den i Hiphop-tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1058858&&page=366

Mulig han har forferdelig flow og ja simple tekster. Men det gjör det ikke derimot dårlig i min bok, tvertimot. Det de som selger skiver i Norge som feks Karpe som liksom skal ha flow og utrolig sofistikerte tanker om Scrabble og jenter er jo til å spy av. Skal det väre kvalitet? Femi og kleint er det vel heller. Dersom du ber med en dame hjem for å spille Scrabble så er det noe alvorlig galt med deg...

 

Madcon har laget mye forskjellig og samarbeidet med mange andre så det går på det. Dessuten har de ti tonn mer kred enn Karpe.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Først reagerte jeg på at du sammenligner Karpe Diem med Erik og Kriss, men verre ble det da du dro inn Klovner i Kamp. KiK er noe av det beste som har skjedd norsk Hip-Hop.

 

Jepp, og det sier dessverre veldig mye om standarden på norsk hip hop. Utrolig svake greier.

 

Jeg kan ikke komme på noen andre album enn Warlocks - "Lyrical Marksmen" og Tommy Tee - "Bonds Beats and Beliefs" som er verdt no av norsk hip hop. Kanskje Darkside of the Force - "Darkside of the Force" au, men den har jeg ikke hørt på år og dag. Hip hop på norsk høres like stusselig og fjernt ut som hip hop på japansk. Funker utrolig dårlig. Blir bare ufrivillig komisk.

 

PS: jeg har jævlig sansen for japansk, men det er et språk som funker særs dårlig i hip hop, akkurat som norsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare ikke skriv som de som selger mest rapskiver i Norge. Dvs svigermors drömmer Erik og Kriss eller Carpe Diem. Dette er pop og har ikke noe med rap eller hiphop å gjöre.

 

Skriv om ting som er viktig for deg, om livet ditt osv. Men dropp klisjeene, er ikke sikkert at alle er intressert i å höre dine private historier. Dersom det er interessant er det greit.

 

Men bare hold deg unna Carpe og Kriss stilen, det er döden. Og alle spinoffs fra denne dritten er det samme. Det begynte vel med OralB og så fortsatte det med Klovner, Karpe, Erik og Kriss tragediene....

Så du kan

 

 

Først reagerte jeg på at du sammenligner Karpe Diem med Erik og Kriss, men verre ble det da du dro inn Klovner i Kamp. KiK er noe av det beste som har skjedd norsk Hip-Hop.

 

Jepp, og det sier dessverre veldig mye om standarden på norsk hip hop. Utrolig svake greier.

 

Jeg kan ikke komme på noen andre album enn Warlocks - "Lyrical Marksmen" og Tommy Tee - "Bonds Beats and Beliefs" som er verdt no av norsk hip hop. Kanskje Darkside of the Force - "Darkside of the Force" au, men den har jeg ikke hørt på år og dag. Hip hop på norsk høres like stusselig og fjernt ut som hip hop på japansk. Funker utrolig dårlig. Blir bare ufrivillig komisk.

 

PS: jeg har jævlig sansen for japansk, men det er et språk som funker særs dårlig i hip hop, akkurat som norsk.

 

Går det ann å kjøre egen stil og ikke skrive om et tema, føler at jeg ikke bare har om et tema men har bare masse lyrics og rim i hodet når jeg skriver. Dette er vel noe nytt og fresh, som er det produsenter er ute etter..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...