Gå til innhold

Hva syns dere om jenter med litt kjøtt på kroppen?


Anbefalte innlegg

At man trives med sin vekt er viktig, men jeg tror det er sunt å være klar over hvor man realistisk ligger. Jeg vet jeg var undervektig før, så jeg gjorde noe med det.

 

Det "hjelper" ikke å avfeie overvekt/undervekt med at man er fornøyd, og hvertfall ikke i en diskusjon hvor man spør andre hva man syntes om sin vekt.

Endret av Occi
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig bryr jeg meg ganske lite om hvor tiltrekkende jeg finner deg. Det jeg derimot er veldig bekymret for er at du er helt tilfreds per i dag. Altså du skal like deg selv, men å godta den vekten du har i dag kan potensielt være farlig. Hvordan ser du for seg livet om 5 år? Hvor mye tror du at vekten har gått opp hvis du ikke gjør noe til da? Dette er ikke noe vi sier fordi gutter liker slanke jenter. Vi prøver å fortelle deg dette fordi overvektige sliter, ikke bare mer fysisk med all vekten de må bære rundt, men de er i tillegg disponert for mange helserisikoer som blodpropp, diabetes, hjerteinnfark m.m.

 

I dag veier du 107, om to år veier du 120, om fire år veier du 140…

 

Det at du har vært overvektig som barn er ikke din skyld, men nå er du 18 år og bør ta ansvar for å fremme en sunn og aktiv livstil. Ikke fordi menn liker slanke kvinner, men fordi du kommer til å takke deg selv senere. Når det er sagt. Du virker som en oppegående jente, og er veldig søt. Ikke ta deg nær av alt som står her. Men forstå hovedbudskapet..

 

Edit: Glemte å svare på spørsmålet. Jeg liker slanke trente jenter. Om de har litt for mye gjør det ikke noe. Det er ikke noe krav, men foretrekker slanke og trente jenter.

Endret av Pratsom
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det forutsetter at begge to får plass i trivselsrommet.

Looollll

 

Har ikke noe i mot store generelt, men når jeg ser en person med litt for mye love rundt magen tenker jeg rett og slett dårlige holdninger med en gang. Det er veldig dårlig av meg for hadde jeg ikke hatt forbrenning som et damptog ville jeg også vært overvektig.

 

Eksen la på seg mange kilo på få måneder etter vi traff hverandre. Jeg forble slank, høy og kjekk. Jævla forbrenning:p

Endret av EspJak1
Lenke til kommentar

 

Eksen la på seg mange kilo på få måneder etter vi traff hverandre. Jeg forble slank, høy og kjekk. Jævla forbrenning:p

Posten din taler bare uvitenhet. Forbrenning avgjøres bare av to ting med mindre man har nivåer av T3/T4 langt utenfor normalen eller går på medisiner som påvirker forbrenningen. Aktivitetsnivå og kroppsvekt. Er du tynn så har ikke du høy forbrenning. Du er bare en pingle til å spise, og forblir derfor tynn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes det bare er positivt med litt kjøtt på kroppen, med fokus på litt. Syltynne modeller har jeg aldri hatt sansen for, så heller 10 kg for mye enn 10 kg for lite.

 

Å veie 107 kg når man bare er 160 cm er riktignok for mye, og da er det først og fremst helsa jeg tenker på. På en måte er det flott at du trives med deg selv og ikke skammer deg over kroppen din, men det er verdt å tenke på at det ikke vil være sundt over lengre tid. Jeg sier ikke at du bør slanke deg tynn, men å ta av 10-20 kg vil være utelukkende positivt både for helsa og selvfølelsen. Om du allerede trives med deg selv nå, tenk på hvor mye du vil trives da. Pass ihvertfall på at du ikke legger på deg noe mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Mellom 53 og 60 kilo, ja, det mener jeg du skulle veid.

 

Ho er litt høyere enn meg, og 76kg... Har aldri hørt noen kalle ho tjukk før...!

Hva menes med litt høyere? Det at folk ikke kaller henne tjukk betyr ikke at hun ikke er det. Folk er høflige.

 

Om hun er 165 cm kan hun maks veie 67 kilo. Har du aldri brukt en BMI-kalkulator?

Jeg har vel vært innom en BMI-kalkulator, men aldri brydd meg så mye om det, så lenge jeg trives med meg selv og har det bra! :-)

 

 

Sånn bortsett fra at du dør tidligere, både av overdrevet røyking og alt for høy vekt, samt at du påkoster skattebetalerne store tap ved å måtte opereres for livsstilssykdommer når du kommer i 60-åra. Men du bryr deg vel lite, du har jo vunnet norgeslotteriet og kan sitte å godte deg på alle godene. Vel bekomme.

Lenke til kommentar

At man trives med sin vekt er viktig, men jeg tror det er sunt å være klar over hvor man realistisk ligger. Jeg vet jeg var undervektig før, så jeg gjorde noe med det.

 

Det "hjelper" ikke å avfeie overvekt/undervekt med at man er fornøyd, og hvertfall ikke i en diskusjon hvor man spør andre hva man syntes om sin vekt.

Dette. Selv var jeg rimelig fornøyd nærmere 100kg selv, men innså etterhvert at det bare er dumt å holde på som jeg gjorde så jeg tok grep, ligger stabilt litt under 90 nå og skal ned i hvertfall like mye til, føler en helt syk forandring, selvtilliten går opp, og jeg føler meg generelt mye bedre.

 

Dette med at man helt uten videre skal godta at folk er direkte feite og noen av disse kampanjene jeg har sett på facebook med folk som skriver om at "curves are pretty" etc vitner for min del om folk som er usikre på seg selv og lever i fornektelse. Dersom man faktisk er fornøyd med seg selv trenger man ikke andres aksept og "godkjennelse".

 

For ordens skyld er jeg mann på 177.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vekten din i dag er ikke farlig idag. Du er ung, hjertet ditt er sterkt og det er kroppen også. Men den vil ikke alltid være det. Veier du så mye - eller mer - om 40 år så har du garantert alvorlige plager. Legg til at du røyker, så er det en oppskrift på en kjedelig alderdom. Og når du først er kommet så langt er det erfaringsmessig nesten umulig å snu. Det må du gjøre nå, mens du ennå er ung.

 

Personlig synes jeg det er greit med former, og det skal mange kilo til før det blir stygt i mine øyne. Men nå er det ikke jeg som skal bære på de kiloene. Du skal ikke ta av for utseendets skyld, men for helsa.

 

Jeg for ordens skyld 56 år gammel og har familie og venner rundt meg som er ødelagt av overvekt og røyking. En av dem spilte håndball når hun var ung, selv om hun var kraftig. Det gikk bra da. Idag går hun på krykker med kunstige lårbein og stive knær.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så lenge jeg har det bra med meg selv, og føler meg vell, så er jeg ikke bekymret! Jeg har jobbet mye med å aksepeterer at jeg er kraftig og å få selvtillit! Det er deilig å endelig klare å være stolt av seg selv!

 

Fikk mye hjelp til det av x'n min, som satt pris på og likte at jeg hadde noen kilo ekstra! Gikk opp en del mens jeg var sammen med han, og han elsket det! :-) Han mente at 20 kg til hadde vært perfekt, men det tror jeg at jeg hadde syns var litt for mye!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

God post, Geir - den treffer meg, midt i den typen mental trening vi buddhister holder på med :thumbup:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Nå har vel også de tyngre litt større muskler under fettet, enn hva folk som veier mindre har.

Så hvis du bare trener og beveger deg litt, så tror jeg kiloene raser av fort.

 

BMI kalkulator på nettet klarer ikke beregne hvor mye muskler du har i forhold til fett.

Viktigste er å få bort fettet og livsstilen som kan gi hjerte og kar sykdommer..

Lenke til kommentar

 

Nå har vel også de tyngre litt større muskler under fettet, enn hva folk som veier mindre har.

Så hvis du bare trener og beveger deg litt, så tror jeg kiloene raser av fort.

I de fleste tilfeller, nei. Det virker logisk, da de har mer å bære på enn andre, men når kostholdet består av bare dritt vil de heller ikke legge på seg særlig med muskelmasse. Når man er sykelig overvektig er det dog mye lettere og mye mindre som skal til før man går ned i vekt pga den høye forbrenningen alle kiloene medbringer.. i dette tilfellet har hun nok en forbrenning på rundt 3000 kcal. Legg til 1 treningsøkt om dagen og vi er fort oppe i 3500 kcal. Å få i seg mindre kcal enn 3500 i løpet av en dag er nok ikke en tung jobb, selv for en jente som sikkert er veldig glad i mat. Kcal må senkes etterhvert, men å gå ned 10-20kg tar ikke lange tiden når man er såpass overvektig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...