Gå til innhold

[Løst] Overføre W7 retail-lisens til ny PC


Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å aktivere Win7 på min nye HTPC. Koden er fra en retail-lisens jeg kjøpte for noen år tilbake.

Telefonnummeret man får et valg om å ringe for å aktivere "manuelt" var ikke lenger i bruk når jeg prøvde det.

 

PCen som i dag kjører win7 er det så lenge siden jeg har brukt at jeg ikke husker passordet for å logge inn, så jeg får ikke "deaktivert" lisensnøkkelen fra den PCen.

 

 

Finnes det noen triks her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv følgende tlfnr: 800 56 615.

 

Så lenge du kun har installert denne lisensen på én PC, så skal du få aktivert. Som oftest fungerer den automatiske svareren, men noen ganger blir du sendt til en person. Bare forklar situasjonen. Jeg har alltid fått aktivert på denne måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke slik at man kan kun bruke lisensen på samme hovedkortet (PC)? Med unntak av en sånn ekstra lisens man kan overføre og sånt

 

Det kommer helt an på hva slags lisens du har.

 

Har du en OEM lisens så følger det maskinvare, men har du en full lisens så kan du gjerne bytte maskin så lenge du kun bruker den på en maskin om gangen.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at man kan kun bruke lisensen på samme hovedkortet (PC)? Med unntak av en sånn ekstra lisens man kan overføre og sånt

 

Du tenker på OEM-lisens du, den er låst til det HK du har ved første installasjon.

Med Retail-lisens går jeg utifra at trådstarter mener Fullversjon som han da kan flytte så mange ganger han vil..

Lenke til kommentar

 

Er det ikke slik at man kan kun bruke lisensen på samme hovedkortet (PC)? Med unntak av en sånn ekstra lisens man kan overføre og sånt

 

Det kommer helt an på hva slags lisens du har.

 

Har du en OEM lisens så følger det maskinvare, men har du en full lisens så kan du gjerne bytte maskin så lenge du kun bruker den på en maskin om gangen.

 

 

Ja, det var det jeg tenkte på. Kjøpte meg en full lisens selv når jeg kjøpte W7 noen år siden jeg kom til å bytte hovedkort og deler likevel.

Lenke til kommentar

Det gikk brillefint å ringe det telefonnummeret denne gangen. Ørten tall ble sendt og ørten tall ble deretter mottatt før aktiveringen ble fullført.

 

(Sist jeg prøvde var nummeret ikke i bruk, men det må ha vært en midlertidig feil og fikk meg til å tro at Microsoft hadde lagt ned hele tjenesten.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...