Gå til innhold

OCZ StealthXstream 600 watt - Fungerer med Haswell?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.google.com/webhp?client=tablet-android-samsung&source=android-home#q=haswell+sleep+c6+c7

Google for deg ...

 

C6 og C7 er prosessor power states / sleep states som er nye.

Problemer man kan oppleve er at pcen din går i dvale og du får ikke vekket den opp igjen.

Disabler med disse power/sleep states i hovedkortet omgår man problemet.

 

Men ærlig talt. Den OCZ er ikke noe bra fra starten av , og i allefall ikke nå som den er nå på slutten av sin livssyklus (om ikke over).

 

Skaff en ny en.

Dustin har f.eks Antec HGC 520 til kun 549,- (kjempe deal)

Se forøvrig her

Anbefalinger av strømforsyninger

Lenke til kommentar

http://www.google.com/webhp?client=tablet-android-samsung&source=android-home#q=haswell+sleep+c6+c7

Google for deg ...

 

C6 og C7 er prosessor power states / sleep states som er nye.

Problemer man kan oppleve er at pcen din går i dvale og du får ikke vekket den opp igjen.

Disabler med disse power/sleep states i hovedkortet omgår man problemet.

 

Men ærlig talt. Den OCZ er ikke noe bra fra starten av , og i allefall ikke nå som den er nå på slutten av sin livssyklus (om ikke over).

 

Skaff en ny en.

Dustin har f.eks Antec HGC 520 til kun 549,- (kjempe deal)

Se forøvrig her

Anbefalinger av strømforsyninger

 

Lurer da på om jeg skal gå for en Corsair hvis jeg først må kjøpe.. og må være modulær

Men hva er problemet med CX500M ? http://www.prisjakt.no/product.php?p=890808

Ser det er mange veldig positive og negative omtaler av CX-serien.

Noen sier den er tilnærmet lydløs og noen at den bråker veldig..

 

Hva er bedre med CS550M som ligger som anbefalt på lista du linket til?

 

 

Endret av Eirik84
Lenke til kommentar

Corsair CX er ikke noe spesielle psu.Bruksområde mainstreem kontor pcer.

Les omtaler på nettet.

Men er uansett mye bedre enn å fortsette med din gamle psu.

 

Skal du ha noe bedre fra listen til sveibuen har du modulære utgaver av den jeg nevnte og fremdeles bra pris. M for modulær.

Antec High Current Gamer HCG-620M 799,-

Antec High Current Gamer HCG-520M 659,-

 

XFX ProSeries 650W fra 725,- er og modulær og får godkjent i tester på alle punkter.

 

Eller du klinker til med Seasonic X serie : X-650, X-850 ellef X-860 , men da går prisen opp.

Lenke til kommentar

Mulig tilfeldig, men etter å bygd et par PCer med CX-PSUer så ble det klart at disse var det dårlig kontroll på. En del var døde fra fabrikken, og andre døde hurtig. For ikke å snakke om at innmaten og produsenten er spesielt attraktiv.

Jeg ville som syar2003 gått for Antec i steden for. Vet ikke hva folk på død og liv skal ha Corsair for i disse dager. :huh: Halve porteføljen er jo bare sorgen.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1500190
Ang spørsmål om GS og CX fra Corsair , les denne tråden med sammenfatning og forklaring.

Han tenkte nok på forskjellen mellom CS og CX. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Viss du skal ha en brukbar budsjett PSU, kan du gå for CS serien til Corsair.

 

 

Ellers ville jeg holdt meg til Antec eller XFX viss du fortsatt vil holde deg på billig/budsjett stadie.

 

Du har jo også to stk fra Super Flower som kan anbefales sterkt som heller ikke koster skjorta.

Det er disse to:

 

500W

 

 

750W

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Takker for innspill her..
Samme for meg egentlig hva PSUen heter, bare trodde Corsair lagde bra produkter

 

Pcen vil bli brukt til spill, men helt minimalt..
Mulig GPU på sikt vil være Geforce GTX 660 - men aldri noe dyrere enn det..
Per i dag må jeg fortsette med mitt Geforce 8800GT pga at jeg nå må ha ny PSU og da igjen helst burde bytta kabinett...

Lenke til kommentar

Passer fint med en Antec 520W egentlig da.

Om du ikke har planer om mere strømkrevende grafikkort og rebuild/oppgraderinger litt seinere .

 

Så bra...får se om jeg klarer å få igjen noen små kroner for noen av de gamle delene slik at jeg kan få finansiert disse ekstrautgiftene. Eventuelt vente til jeg får spart opp nok til alt sammen..

Lenke til kommentar

Selv om PSUen ikke er av beste stort, så er det ikke nødvendigvis slik at du MÅ bytte med en gang, eller vente med å oppgradere til du får ny PSU i boks.

 

Er vel ikke sikkert lasten blir høyere, og da vil du ikke fremprovosere frem noen problemer heller. Det har jo virket så langt...

 

Selv om jeg selvsagt anbefaler et bytte så snart som mulig.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Det er vel og merke den PSUen som han bruker i dag, og siden det (i følge åpningsposten) bare er snakk om å oppgradere til Haswell, så vil skjermkortet ikke endre seg, og strøfmorbruket vil muligens gå ned totalt sett, da haswell er en av de mest strømgjerrige sakene der ute.

Om det derimot er tilfelle at alle komponenter skal byttes, ja så blir selvsagt saken en annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...