Gå til innhold

Den russiske aggresjonen mot Ukraina


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke å ta deg seriøst. Du er den vestlige propagandaens nikkedukke og frontkjemper på det forumet her.

Hvordan skal man svare på slike tåpelige beskyldninger da......?

Beskylde deg for å være Russlands nikkedukke eller bare at du er naiv på nivå med komplett idioti?

Hva mener du vesten skulle gjort da? Vi har ingen ting å true med eller bruke av maktmidler.

Mener du jeg skal løse krigs aggresjonens spill?

Selv følgelig har vi ting å true med. Hvis ikke så må du spørre deg selv om hvorfor alle land har et forsvar.

Hvis de ikke er villig til å bruke det for å true med så kunne man like gjerne legge det ned å legge seg åpne for de mest primitive og aggressive leder.

 

USA/NATO har blitt tatt totalt på sengen med Russlands opptrapping på Krim.

Selv CIA meldte til USA's president at det ikke var Russiske styrker som inntok Krim, hvorpå dagen etter kunne pressen melde at det faktisk var Russiske styrker som var kamuflert i uniformer uten identifikasjoner.

 

At vesten har blitt trill rundt og tatt på sengen av Russland er det ingen tvil om.

 

Responsene fra vesten de siste ukene viser usikkerhet og at de ikke hadde noen strategisk plan.

 

Noen sa at; "Putin spiller sjakk mens Obama spiller med klinkekuler", som er en god karakteristikk av situasjonen.

 

Det ser ut som om vesten nå har våknet litt ved å sende OSSE observatører til Krim etter invitasjon fra Ukraina.

 

USA har også to marinefartøy som nå er på vei til Svartehavet.

 

Nå er det på tide at vesten viser at de ikke er villige til å bli pillet på nesen av Putin.

Denne "Krim krisen" er bare en test fra Putin's side for å se hvor langt vesten er villig til å gå før han tar det neste og større ekspansjons steget.

 

Vis styrke og stopp dette nå eller ta mye alvorligere følger i fremtiden.

Det kan virke primitivt, men den type mentalitet og virkelighets oppfatning som er innen det Russiske lederskap, så fungerer bare reelle trusler med "rasling med sabler".

 

Putin bruker forøvrig samme taktikk og unnskyldning som Hitler brukte i 1930 årene før han startet WW2.

 

Det burde kunne sette folk med samme naive tankegang nå som noen av Europas politikere hadde i 1930 årene i gang med å vurdere sin oppfatning av situasjonen.

 

 

Det sekundet EU og NATO tok laget til en opprørsstyrke bestående av mange ekstremister mistet vi all troverdighet i denne konflikten.

Ved å gjenta Russik propaganda på denne måten viser du at du ikke har noen som helst troverdighet.

Det er bare Russland som har brukt unnskyldningen om at en liten del av demonstrantene tilhørte et høyre populistisk parti.

 

Ditt argument her er en fornærmelse av alle de vanlige Ukrainere som satt liv og lemmer i fare for å få kastet en korrupt regjering.

 

Hva skulle flertallet av demonstrantene gjøre? Sloss med dem også? Utelukke dem selv om de var på deres side? La vær å demonstrere mot den sittende regjering fordi noen få høyrepopulister var på deres side?

 

Selv den avsatte presidentens parti har tatt avstand fra han og er en del av den midlertidige regjering.

 

Jeg håper at hvis Norge en dag blir utsatt for en liknende situasjon at folk som deg viser litt mer ryggrad og ikke bare rir på tåpelige prinsipper.

 

Dette er en meget mer alvorlig situasjon enn den ser ut til.

Putin har en agenda om å gjenopprette USSR så langt det er mulig.

 

Han kunne valgt å åpne Russland i stedet for å følge det paranoide og grandiose virkelighets bildet han arbeider etter.

Putin kunne valgt å fortsette demokratiske reformer, men har valgt å gå tilbake til en diktatorisk et-parti stat.

 

Putin har valgt å forråde Glasnost og Perestroika.

Er dette en mann man tar til forsvar og stoler på?

 

Men hva annet kan man vente av en liten tidligere KGB agent uten politisk erfaring som plutselig ble overrakt stillingen som leder for det mektige Russland.

Slikt kan gå til hode på en stakkar.

Endret av arthon
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

En ting jeg stusser litt over: Er det en liten mulighet for at Putin har rett i at det kun er "selvforsvarsstyrker" ikke det russiske militæret som nå er inne i Ukraina? Av det jeg har sett av bilder virker ikke soldatene som regulære styrker, de har svært ulikt utstyr og stor variasjon i uniformer. Selv i bilder som ser ut å være av soldater fra samme kompani har de helt ulike uniformer. Selvfølgelig hadde jeg aldri regnet med at det russiske militæret skulle være like striglet som det amerikanske eller andre vestlige lands styrker, men disse soldatene vi nå ser på Krim ser svært lite profesjonelle ut.

 

Jeg tviler ikke på at de er opptrent i Russland og at de er der på vegne av Russland, men jeg har ikke inntrykk av at dette er Russlands "finest" heller. Noen som har litt kjennskap til det russiske militæret og kan oppklare litt?

Styrkene som har uniformer uten identifikasjons merker er Russiske spesialstyrker.

Selv ikke regulære Russiske styrker har den type avanserte våpen og annet utstyr som disse styrkene har.

Russland deler ikke ut slikt utstyr til lokalt "borgervern".

Alt dette er bekreftet av spesialister på Russisk militært utstyr.

 

Om dette er det ikke tvil.

 

At noen her faktisk reiser spørsmålet om tvil i dette viser bare hvor naivt og lett folk faller for Russisk løgn propaganda.

Skjerp dere! :realmad:

 

Dette er en krigssituasjon og da er alltid propaganda den første fronten.

 

At diktator Putin og hans forsvarsminister fremdeles fornekter at dette er Russiske styrker, selv etter at den Russiske forsvarsminister ble vist video av soldater som bekrefter at de er russiske og han kalte det provokasjoner, viser bare hvor langt de er villige til å gå i løgner for å vinne tid for sin videre ekspansjons agenda.

 

Foreløbig snurrer Russland de naive og impotente lederne i vesten rundt lillefingeren på en måte som det er flaut å være vitne til. :yucky::hm:

 

 

Dette ser jeg gjerne kilder på. I løpet av nyhetssendingene fra Krim har jeg sett mye bekledning og utstyr, samt personell, som ikke akkurat skriker spesialstyrker, og jeg kan ikke komme på ett eneste bilde eller klipp av soldater eller utstyr som så påfallende avansert ut.

 

Men jeg ser du skriver at du sitter på ekspertuttalelser rundt dette og jeg er åpen for at jeg tar feil, så vær snill å legg ut kildene fra ekspertene.

Lenke til kommentar

Aggresjon og aggresjon.

Ukraina ble utsatt for et kuppforsøk hvor blant annet høyreekstreme spilte en stor rolle.

Situasjonen eskalerte da det ble avfyrt skudd og mange ble skadet på begge sider.

 

Det ble deretter ingått en avtale mellom makthaver og opposisjonen som ikke ble etterlevd av opposisjonen.

(Styrting av regjeringsbygg blant annet).

 

Lovlig valgte makthaver flyktet deretter til Russland hvor han får lov til å oppholde seg, og har deretter spurt Putin (Russland) om hjelp til å sikre sitt hjemland.

 

De har marsjert inn i en del av landet som er russiskdominert og mange har både Ukrainsk og Russisk pass og sikret regionen og sine egne militære installasjoner (som kuppmakerne har sagt de ville "ta tilbake".

 

Personlig så ser jeg ikke store problemet med noe av dette.

 

Ideelt sett hadde partene respektert hverandre og de hadde lyst ut nyvalg til nyåret,og da kunne brorparten av nasjonen velge ny leder (hvis de så ville), deretter etterfulgt av en folkeavsteming om de skal nærme seg Russland eller EU.

 

 

Verden er ikke sorthvit, og vi har en tendens til å være utrolig ensporet i journalistikken her i vesten.

 

 

 

ucDt0EQ.jpg

XRYd8QP.jpg

Is3tIxg.jpg

uVrRl0D.jpg

RWzCUIi.jpg

tSGtMKx.jpg

mjE4yQy.jpg

OZCj1wv.jpg

 

mP5s5LI.jpg

29nr0UA.jpg

 

 

 

 

Det du sier høres ut som noe som kunne vært tatt rett ut av propaganda-talet av Putin.

 

Erna Solberg kan ikke forsyne seg uhemmet av statskassa hun heller, eller gi bort Finnmark til Russland, sånn at de kan "passe på" samene mot norske finnmarkinger.

 

Det er klart at man kan forstå deler av det Putin gjør, men det er ingenting som russerne nå som kan legitimeres. Et opprør vil alltid tiltrekke seg bråkemakere som er der for å markere, samme hva de er der for. At noen av disse er høyreekstreme, er egentlig ingen unnskyldning. Janukovic har ingen politisk framtid, det har selv Putin sagt, da kan man jo begynne å lure på argumentene generelt.

 

Putin nekter til og med for at det er russiske soldater og flåser det hele bort med at "hvem som helst kan kjøpe de uniformene". Det sier jo litt om hvor dumme resten av argumentene er. Sannheten om hva som går oppi hodet på Putin og co akkurat nå er det vanskelig å si. Det er vel en blanding av at de ønsker å stoppe Ukraina fra å gå mot EU, og at de ønsker å vise muskler å skremme andre gamle Sovjet-land mot liknende tankeganger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I alle dager!

Kan de ikke trekke ut de "ukjente" soldater fra Krim? Ukraina er et demokratisk land og høer til demokratiske verden. Russland må høre på Vesten! Den tidligere russiske presidenten var er flott og snilleste mennesket som reddet hele Sovjet og Russland. Har var en engel Boris Elcin. Hva som skjer nå?(((( Bare vil gråte ijle(((.

 

Vesten er et håp for alle mennesker på jordkloden! Her i Vesten har man frihet, demokrati, rettferdighet!

 

 

Men her må alle lese, Ukrainske demokratiske militære staben observert tsjetsjenerne blant de "umerkede" russiske soldater som tilhører enheter såkalte "Vostok".

 

Tsjetjenere som krigere i russiske hæren har på seg rykte som uknekkelige og uskremmende krigsmaskiner. Dessuten tsjetsjenske "Vostok" har lang krigs erfarig.

Den tsjetsjenske "Vostok" ble brukt i Georgia i 2008 i spissen av russiske angrepstyrker. Blant russere folk sier for å unngå å bombe Georgia rusiske krigs-staben brukte tsjetsjenerne i angrep mot georgiske kanoner og tanks.

De tsjetsjenske leiesoldater sprer frykt i selve Russland.

 

Russiske kjent nettavisen skriver de tsjetsjenere er observert blant de russiske soldater i Krim:

 

http://newsru.com/world/05mar2014/krimtroops.html

 

 

Украинский Генштаб обнаружил в Крыму чеченский батальон "Восток"

Demokratiet vinner over hele verden!
Endret av Ateist
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette ser jeg gjerne kilder på. I løpet av nyhetssendingene fra Krim har jeg sett mye bekledning og utstyr, samt personell, som ikke akkurat skriker spesialstyrker, og jeg kan ikke komme på ett eneste bilde eller klipp av soldater eller utstyr som så påfallende avansert ut.

 

Men jeg ser du skriver at du sitter på ekspertuttalelser rundt dette og jeg er åpen for at jeg tar feil, så vær snill å legg ut kildene fra ekspertene.

Da har du vel bare sett på selektive klipp som støtter opp om din agenda.

 

Let litt i NRK's nyhets arkiv så vil du finne interju med soldater som bekrefter at de er spesial styrker.

 

At du også har sett folk i uniform som er dårligere utstyrt betyr ikke at ikke de som har mest strategiske posisjoner har bedre utstyr inkludert Russlands mest moderne personell kjøretøy med Russiske skilter.

 

Alle vet at det er Russiske styrker som har okkupert Krim, utenom de Russiske marine styrker som har lov til å være der.

 

Her er en rapport fra tidligere i dag hvor en journalist snakket med en soldat på Ukrainske flåtebasens havn på Krim.

 

Shaun Walker called me from Sevastopol, where he is beside the Slavutych, one of the Ukrainian naval ships that is being blocked from leaving the port. He told me:
I can see about 50 Ukrainian naval officers on the boat and there are these Russians who are patrolling the dock around us. One of them just came up to us and asked us if we had the right to be here, if we had a piece of paper to prove that. We asked him if had had a piece of paper to give him the right to be here and he’s gone off to get his superior ...
I heard one of the guys talking to the locals and he was saying that they are here because if things kick off here then Russia will get a whole load of refugees supposedly from Ukraine....this guy said ‘you will be coming to us’. When I started talking to him he suddenly stopped talking about ‘us’ as Russia.
Slike rapporter har rent inn daglig fra alle typer nyhets byråer.
Ukrainske tropper er steng inne i basene sine av disse soldatene. Hvis disse soldatene hadde vært lokal milits som hadde omringet dem så hadde selvfølgelig ikke Ukrainske soldater stengt porten til basene sine siden lokal milits ikke hadde vært noe problem å takle.
Det er en helt annen sak når soldatene er Russiske spesialstyrker, selv om Russland ikke har innrømmet deres tilstedeværende.
Det må da være grenser for hvor naiv man kan være når det er så mange kilder som bekrefter situasjonen.
Er det fordi du har en agenda med støtte for Russlands fascist regime eller er du bare så naiv?

 

Lenke til kommentar

For å vite mer om dem bør dere se et program av TV PIK, den georgiske tv kanalen oppdaget at russiske myndiheter tillater til tsjetsjenske soldater mye mer enn for resten av russiske hæren, og her et program av den unge tsjetsjenske militære 14-16 år som tilhører politiker:

 

http://www.youtube.com/watch?v=VgMnyvC44mM

 

Og her er de soldatene til "Vostok" i Georgia:

 

------

 

Det er viktig å vite. Russiske politikere satser my på tsjetsjenerne og Tsjetsjenia selv om er 10 ganger mindre enn Norge men de spiller vikrit rolle i russisk miliær maskin.Tsjetsjenerne i russiske historie ble bruk som elite sodlater i alle slags krig.

Ingen tvil om hvis det blir farlig de tsjetsjenske enhetene blir kastet i krig. Og hele Sovjet Unionen kjenner og vet godt at tsjetsjenerne er utrolig god soldater.

 

Jeg har bodd i Sovjet og vet hvordan er det. I Sovjet er det over 100 nasjoner, og ofte for å skremme sin fiende var det nook å si: Jeg har tsjetsjenerne på min side.

 

Under Elcin var det fantasisk godt i Russland, det var ytringfrihet og fint der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette ser jeg gjerne kilder på. I løpet av nyhetssendingene fra Krim har jeg sett mye bekledning og utstyr, samt personell, som ikke akkurat skriker spesialstyrker, og jeg kan ikke komme på ett eneste bilde eller klipp av soldater eller utstyr som så påfallende avansert ut.

 

Men jeg ser du skriver at du sitter på ekspertuttalelser rundt dette og jeg er åpen for at jeg tar feil, så vær snill å legg ut kildene fra ekspertene.

Da har du vel bare sett på selektive klipp som støtter opp om din agenda.

 

Let litt i NRK's nyhets arkiv så vil du finne interju med soldater som bekrefter at de er spesial styrker.

 

At du også har sett folk i uniform som er dårligere utstyrt betyr ikke at ikke de som har mest strategiske posisjoner har bedre utstyr inkludert Russlands mest moderne personell kjøretøy med Russiske skilter.

 

Alle vet at det er Russiske styrker som har okkupert Krim, utenom de Russiske marine styrker som har lov til å være der.

 

Her er en rapport fra tidligere i dag hvor en journalist snakket med en soldat på Ukrainske flåtebasens havn på Krim.

 

Shaun Walker called me from Sevastopol, where he is beside the Slavutych, one of the Ukrainian naval ships that is being blocked from leaving the port. He told me:
I can see about 50 Ukrainian naval officers on the boat and there are these Russians who are patrolling the dock around us. One of them just came up to us and asked us if we had the right to be here, if we had a piece of paper to prove that. We asked him if had had a piece of paper to give him the right to be here and he’s gone off to get his superior ...
I heard one of the guys talking to the locals and he was saying that they are here because if things kick off here then Russia will get a whole load of refugees supposedly from Ukraine....this guy said ‘you will be coming to us’. When I started talking to him he suddenly stopped talking about ‘us’ as Russia.
Slike rapporter har rent inn daglig fra alle typer nyhets byråer.
Ukrainske tropper er steng inne i basene sine av disse soldatene. Hvis disse soldatene hadde vært lokal milits som hadde omringet dem så hadde selvfølgelig ikke Ukrainske soldater stengt porten til basene sine siden lokal milits ikke hadde vært noe problem å takle.
Det er en helt annen sak når soldatene er Russiske spesialstyrker, selv om Russland ikke har innrømmet deres tilstedeværende.
Det må da være grenser for hvor naiv man kan være når det er så mange kilder som bekrefter situasjonen.
Er det fordi du har en agenda med støtte for Russlands fascist regime eller er du bare så naiv?

 

 

 

Nå blir jeg litt oppgitt her. Prøv å les hva som blir skrevet, og pust gjennom nesen, så skal dette gå helt fint.

 

Hvis du ser en side tilbake kan du se at jeg skriver at jeg tror det er snakk om russiske styrker, og de dårligst utstyrte har jeg gitt en formening om hvilke type enhet jeg tror tilhører.

 

Det du skrev på samme side var:"Styrkene som har uniformer uten identifikasjons merker er Russiske spesialstyrker."

 

Dette ba jeg da om en kilde på, da jeg ser lite som tyder på at dette stemmer for alle soldatene, og jeg selv ikke har sett ett eneste bilde som gir meg grunn til å konkludere med at det er snakk om spesialstyrker. Du påstod videre at "eksperter" hadde konkludert med dette, og da regner jeg selvfølgelig med at du har kilder på også dette. At det er russiske spesialstyrker innblandet eller på beredskap regner jeg med, men at alle soldatene du ser, med pottehjelm og splintvest, skulle være spesialstyrker fremstår for meg heller komisk.

 

Igjen ser jeg gjerne at du svarer på selve innlegget mitt istedenfor å angripe stråmenn, da det ikke er interessant for noen. Du påstod at du baserte deg på ekspertuttalelser, og jeg spør etter disse fordi jeg er nysgjerrig. Kan du ikke bare legge ut ekspertuttalelsene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis ikke Ukraina hadde levert fra seg sitt Atom arsenal (verdens tredje største) under Budapest Memorandums on Security Assurances, 1994 som ble signert av USA, England, og Russland, (senere ble Frankrike og Kina tilføyet) så hadde nok styrkeforholdet mellom Ukraina og Russland vært et helt annet.

 

Dette memorandumer garanterer UKrainas suverenitet.

Her er tre av de seks punktene;

1. The Russian Federation, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and the United States of America reaffirm their commitment to Ukraine, in accordance with the principles of the Final Act of the Conference on Security and Cooperation in Europe, to respect the independence and sovereignty and the existing borders of Ukraine;

2. The Russian Federation, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and the United States of America reaffirm their obligation to refrain from the threat or use of force against the territorial integrity or
political independence of Ukraine, and that none of their weapons will ever be used against Ukraine except in self-defence or otherwise in accordance with the Charter of the United Nations;
3. The Russian Federation, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and the United States of America reaffirm their commitment to Ukraine, in accordance with the principles of the Final Act of the Conference on Security and Cooperation in Europe, to refrain from economic coercion designed to subordinate to their own interest the exercise by Ukraine of the rights inherent in its sovereignty and thus to secure advantages of any kind;
Helt klart at Russland har brutt disse punktene (det er derfor de bruker soldater uten identifikasjoner).
Nå er det opp til de andre signaturlandene å sørge for å beskytte Ukraina mot disse bruddene på avtalen fra Russland.
Hvis det betyr krig så ligger ansvaret hos Russland.
Det var i dag innkalt til et møte i Paris mellom signaturlandene på dette memorandum.
Russland lot vær å møte!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Under Elcin var det fantasisk godt i Russland, det var ytringfrihet og fint der.

Jeg lo. Alkoholikeren Jeltsin er såvidt meg bekjent forbundet med elendighet og skam i Russland. Den største årsaken til at Putin er så populær i ex-sovjet er fordi han er en garantist for at Russland aldri havner tilbake til perioden der utbredt fattigdom, kaos og nasjonal ydmykelse var herskende, et vondt minne for russere flest.

Lenke til kommentar

Dette ba jeg da om en kilde på, da jeg ser lite som tyder på at dette stemmer for alle soldatene, og jeg selv ikke har sett ett eneste bilde som gir meg grunn til å konkludere med at det er snakk om spesialstyrker. Du påstod videre at "eksperter" hadde konkludert med dette, og da regner jeg selvfølgelig med at du har kilder på også dette. At det er russiske spesialstyrker innblandet eller på beredskap regner jeg med, men at alle soldatene du ser, med pottehjelm og splintvest, skulle være spesialstyrker fremstår for meg heller komisk.

Så du er ekspert på det Russiske militære nå............og kan se på utstyret deres om det er spesialstyrker eller ikke.

 

Alle invasjoner starter med spesial styrker. Regulære tropper kommer senere.

 

Igjen ser jeg gjerne at du svarer på selve innlegget mitt istedenfor å angripe stråmenn, da det ikke er interessant for noen. Du påstod at du baserte deg på ekspertuttalelser, og jeg spør etter disse fordi jeg er nysgjerrig. Kan du ikke bare legge ut ekspertuttalelsene?

Du er så standhaftig basert på at du ikke har klart å følge med på nyhets strømmen, så nå må jeg lære deg å bruke google også..........?

 

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/03/04/det-er-ikke-russiske-soldater-pa-krim

 

Militæranalytikere nyhetsbyrået AFP har snakket med mener på sin side de uidentifiserte soldatene høyst trolig er russiske spesialstyrker, luftbårne styrker og kanskje kommandosoldater fra elitestyrken Spetsnaz.

 

Igor Sutyagin, Russlandspesialist ved Royal United Services Institute, sier soldatene i de umerkede uniformene som har spredd seg utover Krim bruker utstyr som kun deles ut til elitedivisjoner.

 

Denne fra 26 Januar.........

http://www.uriks.no/russiske-spesialstyrker-lander-ukraina-na/

En av lederne i EuroMaidan, Andrej Parubij, sier at han sitter med informasjon om at russiske spesialstyrker er på vei, og vil lande i Ukraina klokken 14.00 lokal tid.

Til Izvestia sier han også at i følge de opplysninger han sitter inne med, vil soldatene ankomme i sivil, for deretter å bli utrustet med samme type utstyr som det beryktede Berkut.

 

Han fikk jo rett.................

 

 

2 Mars............

http://www.dagbladet.no/2014/03/02/nyheter/ukraina/utenriks/politikk/russland/32107079/

Russiske RBC hevder søndag kveld at Russland sender fallskjermjegere og marinejegere til Ukraina.

 

Avisa siterer kilder i det russiske forsvarsdepartementet. Kildene sier det vil bli sendt inn flere brigader fallskjermjegere og marineinfanterister. Spesialstyrker skal ha fått en hastebeskjed om å sikre at de er stridsdyktige.

 

Russian special forces on Crimea frontline

 

 

Lenke til kommentar

 

Dette ba jeg da om en kilde på, da jeg ser lite som tyder på at dette stemmer for alle soldatene, og jeg selv ikke har sett ett eneste bilde som gir meg grunn til å konkludere med at det er snakk om spesialstyrker. Du påstod videre at "eksperter" hadde konkludert med dette, og da regner jeg selvfølgelig med at du har kilder på også dette. At det er russiske spesialstyrker innblandet eller på beredskap regner jeg med, men at alle soldatene du ser, med pottehjelm og splintvest, skulle være spesialstyrker fremstår for meg heller komisk.

Så du er ekspert på det Russiske militære nå............og kan se på utstyret deres om det er spesialstyrker eller ikke.

 

Alle invasjoner starter med spesial styrker. Regulære tropper kommer senere.

 

Igjen ser jeg gjerne at du svarer på selve innlegget mitt istedenfor å angripe stråmenn, da det ikke er interessant for noen. Du påstod at du baserte deg på ekspertuttalelser, og jeg spør etter disse fordi jeg er nysgjerrig. Kan du ikke bare legge ut ekspertuttalelsene?

Du er så standhaftig basert på at du ikke har klart å følge med på nyhets strømmen, så nå må jeg lære deg å bruke google også..........?

 

 

 

Et enkelt spørsmål: Ser ikke du forskjell på utstyret de ulike soldatene på Krim-halvøya bruker? Trenger ikke være ekspert for å se at det er forskjeller.

Lenke til kommentar

 

Under Elcin var det fantasisk godt i Russland, det var ytringfrihet og fint der.

Jeg lo. Alkoholikeren Jeltsin er såvidt meg bekjent forbundet med elendighet og skam i Russland. Den største årsaken til at Putin er så populær i ex-sovjet er fordi han er en garantist for at Russland aldri havner tilbake til perioden der utbredt fattigdom, kaos og nasjonal ydmykelse var herskende, et vondt minne for russere flest.

 

Jeltsin som var den første demokratisk valgte president i Russland gjorde en dårlig jobb (hadde vært bedre om folket hadde valgt Gorbatsjov), men den største skaden Jeltsin gjorde var å utpeke Putin (en liten ukjent byråkrat) til sin etterfølger.

Hadde han ikke gjort det hadde vi kanskje ikke hatt denne situasjonen i dag, for Putin ville aldri kommet til makten uten at han ble utpekt.

Skjebnesvangert for Russland.............og kanskje resten av verdenen.

 

Husk hvordan folket i Russland demonstrerte og beskyttet Jeltsin mot kuppmakere som ville ta tilbake Sovjet makten i Russland.

 

Den friheten til å vise politisk støtte for demokrati har de ikke i Russland mer, og kanskje aldri mer.................

Endret av arthon
Lenke til kommentar

 

Dette ba jeg da om en kilde på, da jeg ser lite som tyder på at dette stemmer for alle soldatene, og jeg selv ikke har sett ett eneste bilde som gir meg grunn til å konkludere med at det er snakk om spesialstyrker. Du påstod videre at "eksperter" hadde konkludert med dette, og da regner jeg selvfølgelig med at du har kilder på også dette. At det er russiske spesialstyrker innblandet eller på beredskap regner jeg med, men at alle soldatene du ser, med pottehjelm og splintvest, skulle være spesialstyrker fremstår for meg heller komisk.

Så du er ekspert på det Russiske militære nå............og kan se på utstyret deres om det er spesialstyrker eller ikke.

 

Nei jeg er ingen ekspert på russisk materiell, men det jeg kan si med ganske stor sikkerhet er at mange av de umerkede soldatene vi har sett ikke har materiell som gjør at man kan konkludere med at de er spesialstyrker. At det er russiske spesialstyrker involvert, ja det virker naturlig. At russiske spesialstyrker patruljerer i gatene, bruker pottehjelm og splintvest og ikke får lov til å ha magasin i våpnene stiller jeg meg tvilende til. At det er en salig blanding, som jeg skrev for ett par sider siden, ja antagelig.

 

Alle invasjoner starter med spesial styrker. Regulære tropper kommer senere.

 

Det stemmer i en del tilfeller, men da helst ikke som fotpatruljer eller objektsikring.

 

Du er så standhaftig basert på at du ikke har klart å følge med på nyhets strømmen, så nå må jeg lære deg å bruke google også..........?

 

Absolutt ikke, men det forventes selvfølgelig at du kan underbygge påstandene dine med kilder. At du virker så fiendtlig innstilt i alle retninger gjør det ikke akkurat mer fristende å ha noen meningsutveksling med deg.

 

edit. leif

Endret av herzeleid
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Putin er ønsket som president i Russland. Alle meningsmålinger viser at han har enorm populæritet i hjemlandet. Jeltsin satte inne stridsvogner mot parlamentet i moskva og drepte en haug med mennesker, ikke særlig demokratisk. Han solgte hele landet til en liten gruppe mennesker i bytte mot løfter om å kunne bli sittende som president. Igjen, ikke særlig demokratisk. Putin er bedre på alle måter, men bare for det russiske folk. For oss i vesten er selvsagt et vanstyrt og neglisjert Russland med en fyllik og klovn som statsleder det beste. Det er derfor folk nå hyler og skriker mot Putin. Russland er ferdig med å bli oversett.

Lenke til kommentar

Du har Russia Today, ihvertfall. De sier dette om seg selv: "RT is the first Russian 24/7 English-language news channel which brings the Russian view on global news."

 

Jeg følger med på BBC sine livesider. De er veldig mye raskere enn norske medier, synes jeg.

 

 

Russia Today fremstår bare som en propagandakanal for russiske myndigheter. Virker som agendaen deres er å drive amerikanske borgere til vanvidd ved å fore dem med konspirasjonsteorier, og få dem til å mistro og hate amerikanske myndigheter. Omtrent slik som Alex Jones gjør.

 

Tilfeldigvis bruker ofte Alex Jones Russia Today som kilde. Og tilfeldigvis er mange av hans abonnenter på YouTube også RT-abonnenter. Tilfeldigvis er også Alex Jones veldig pro Putin, uten at det trenger å bety noen sammensvergelse - det kan like godt tyde på at han selger seg til høystbydende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Absolutt ikke, men det forventes selvfølgelig at du kan underbygge påstandene dine med kilder.

 

edit. leif

Du krever kilder fra meg men kommer aldri med kilder som underbygger dine egne påstander.

Jeg har nå presenter kilder, hvor er dine kilder?

 

Når du kommer med påstander basert på noen bilder av soldater i "pottehjelmer" som i alle bildene av soldater på Krim er i mindretall, så må du forvente motstand.

 

At du virker så fiendtlig innstilt i alle retninger gjør det ikke akkurat mer fristende å ha noen meningsutveksling med deg.

Hvis du skal presentere deg som offer hver gang dine argumenter blir motsagt eller plukket fra hverandre, så burde du kanskje finne et annet emne å diskutere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...