Gå til innhold

Den russiske aggresjonen mot Ukraina


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den siste "bortforklaringen" fra terroristene om de Russiske styrkene er at det er Russiske soldater som har tatt seg fri fra det militære og bruker ferien sin til å kjempe i Ukraina.
Den Russiske loven som regulerer det Russiske militære krever at enhver Russisk soldat på perm må melde fra hvor han befinner seg til enhver tid og kan ikke delta i militære operasjoner uten tillatelse fra den Russiske overkommando.

 

Oversettelse av ingressen i linken i den første Tweeten........

 

Valentina melnikova, lederen for komiteen for soldatmødre: [Russiske kommandanter sier] "signer en kontrakt før vi sender deg til Lugansk. Hvis du ikke vil signere, vil jeg signere for deg".
Noen soldater blir sendt til Ukraina å kjempe. Dette ble annonsert i dag, August 27, fortalte leder av den unionen av komiteene for soldatmødre i Russland Valentina Melnikova til TVrain.ru.
Hun sa at nå sender de ikke bare leiesoldater til ukrainsk territorium, men også [Russiske soldater] som er i tjeneste i utryknings styrkene.
Og ifølge Valentina Melnikova, alt dette minner om krigen i Afghanistan.
Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

USA ambassadør til Ukraina.............

1/3 Russian supplied tanks, armored vehicles, artillery and multiple rocket launchers have been insufficient to defeat Ukraine' armed forces

2/3 So now an increasing number of Russian troops are intervening directly in fighting on Ukrainian territory

3/3 Russia has also sent its newest air defense systems including the SA-22 into eastern Ukraine & is now directly involved in the fighting.

 

SA-22 = NATO navn for Russisk Pantsir-S1 anti luftvern system.

Illustrasjonsfoto........

post-157018-0-44413800-1409220682_thumb.jpeg

 

We call upon for an emergency UN Security Council meeting, OSCE meeting, and the EU one. #RussiainvadedUkraine #UkraineUnderAttack

At emergency OSCE perm council right now--many condemning Russia's latest escalation. This is a man-made tragedy, directed by Kremlin.

UKamb Schroeder denounces Russia's pretensions of concern about humanitarian sit--notes Russia has contributed 0 to UN humanitarian fund.

Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

russiske marinejegere med en T-64 ? :nei:

BBC; Ukraine crisis: T-72 tank shoots hole in Russian denial

 

Russia has consistently denied sending tanks into Ukraine, arguing that any vehicles used by separatist forces there must have been captured from the Ukrainian army itself.

 

But now experts at the International Institute for Strategic Studies (IISS) in London have told the BBC that they have identified a Russian tank in a separatist column in eastern Ukraine that they say could only have come from across the border in Russia.

The mixed convoy includes at least three T-72B1 Main Battle Tanks (MBTs) but it is the appearance of a lone, more modern T-72 variant (shown below) that is of particular significance.

This variant, distinguished by the prominent Kontakt-5 Explosive Reactive Armour (ERA) arrangement - the boxes on the turret front - is commonly referred to by Western sources as the T-72BM.

 

It is operated by the Russian Army in large numbers, but crucially it is not known to have been exported or operated outside of Russia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dine twatter-oppslag blir ikke mer sanne av at du copypaster dem heller.

 

Det lange innlegget jeg tok med fra militaryphotos tror jeg taler for seg selv --det er masser av visvas og kjekling der ellers.

 

Ok, jeg kan droppe kommentarer på folks innlegg, jeg har jo ikke sannheten jeg heller i likhet med de fleste.

Lenke til kommentar

Dine twatter-oppslag blir ikke mer sanne av at du copypaster dem heller.

Du ville ha veldig godt av å følge de Twitter kontoene jeg poster mest - de gir et sammendrag av situasjonen og kan verifiseres.

 

Prøv å forstå at det jeg poster av Twitter meldinger er en nyhetsstrøm - de aller fleste med link til media.

Jeg poster aldri Twitter meldinger som hvor informasjonen ikke er verifisert fra flere kilder - det er grunnen til at mange av Twitter meldingene jeg poster er flere timer eller døgn gamle.

Veldig mange av Twitter meldingene som jeg poster kommer fra Twitter kontoer som har gode kilder på bakken i Ukraina - mange av dem er rene oversettelser av Russisk språklige Twitter meldinger fordi det er letter å lese her på forumet.

Sjekk hver melding å se hvor mange av dem er oversatte Re-Tweets av Russiske meldinger fra samme konto.

 

Hvis noen absolutt vil argumentere rundt opplysninger - vennligst henvis til spesifikke kilder jeg har postet linken til - vage "synsinger" duger ikke.

 

Husk at de Twitter meldingene jeg poster er under 10% av alle meldinger og artikler jeg leser hver dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv DNR-ledelsen sier at forhenværende og endog nåværende RF-militærpersonell slåss for dem, men ikke i regi av Russland. Så det er ingen bombe.

Den siste "bortforklaringen" fra terroristene om de Russiske styrkene er at det er Russiske soldater som har tatt seg fri fra det militære og bruker ferien sin til å kjempe i Ukraina.

 

Den Russiske loven som regulerer det Russiske militære krever at enhver Russisk soldat på perm må melde fra hvor han befinner seg til enhver tid og kan ikke delta i militære operasjoner uten tillatelse fra den Russiske overkommando.

Ingen som er innrullert i det Russiske militære kan delta i kamphandlinger uten tillatelse fra sin kommandør inkluder på fritid og ferie - jeg regener med at det gjelder for militært personell i alle lands væpnede stykker.

 

Ergo er dette igjen en bortforklaring - Russiske soldater kan ikke krige i Ukraina uten tillatelse fra den Russiske overkommando.

All informasjon fra Russiske kilder er at de blir beordret til Ukraina - mange mot sin vilje.

 

Dette hadde du visst hvis du hadde brydd deg om å lese de Russiske kildene jeg postet senest i dag!!!!!!!!!!!

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1570258&p=21922959

 

 

Det er ikke mulig i denne situasjon å "stikke hodet i sanden" og bortforklare en Russisk invasjon:

NRK; Putin-rådgiver: Dette er en invasjon

Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den sjokkerende sannheten om Europas regjeringers naivitet ................ :realmad::angry:

UK Government was not prepared for Putin not to back down after banking sanctions. There is no Plan-B for fighting or ending a Ukraine war.

 

BREAKING: 1,000 Russian troops move into Ukraine with heavy weapons, says U.S. citing intel: http://cnn.it/1qCZVQC

 

Write up of @Reuters encounter with armoured column in southern #Russia, 3km from border with #Ukraine: http://reut.rs/1wHmOHv

#NATO military official: 20k #Russian forces now on #Ukraine border much more capable" than those present in March

Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Dagbladet; Opprørsleder: - Russiske soldater kjemper i Ukraina - Tar ferien i Ukraina, hevder opprørsled"

 

Ingen umulighet gitt lojalitetsbåndene som fins her.

 

Ad T-72 så er ikke BBC eller eksperter med NAto-tilhørighet noe bedre enn russiske eller ukr media. Jeg kan ikke bedømme dette, på militaryphotos er det folk som kjenner USSR/russisk militærutstyr godt og de syntes ikke denne videoen var entydig. Leser forresten ikke bare mp, også cassad og vineyardsaker ;)

 

Du glemmer forresten BTR-82, 1 slik er observert og alle inkl prorusserne på mp.net er enig i at denne kun kan komme fra russiske lagre eller enheter på en eller annen måte.

 

Jeg blir litt lei av dette ensidige kjøret om at de fæle russerne kommer. Dette er en komplisert, geopolitisk motivert konflikt, der en untenforstående aktør, USA, prøver å få i stand en konfrontasjon mellom EU og Russland (det er ett aspekt).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Dagbladet; Opprørsleder: - Russiske soldater kjemper i Ukraina - Tar ferien i Ukraina, hevder opprørsled"

 

Ingen umulighet gitt lojalitetsbåndene som fins her.

Hvor mange ganger skal det gjentaes - Russere i tjeneste i den Russiske hær kan ikke delta i væpnede konflikter eller oppholde seg steder uten spesifikk tilatelse fra den Russiske overkommando - hvis de gjør det vil de bli stilt for retten.

 

Du har ZERO troverdighet når du fremdeles prøver å benekte det som alle andre ser - "strutse oppførsel".

 

Jeg blir litt lei av dette ensidige kjøret om at de fæle russerne kommer. Dette er en komplisert, geopolitisk motivert konflikt, der en untenforstående aktør, USA, prøver å få i stand en konfrontasjon mellom EU og Russland (det er ett aspekt).

Russiske soldater, Russiske tanks og artilleri i Ukraina - artilleri angrep fra Russisk territorier mot mål i Ukraina - foregått i månedsvis - og du mener USA har skylden........... :rofl:

Endret av arthon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Russland er ikke direkte militært involvert, det er heller ikke militært nødvendig. Men at støtte derfra kan forklare f.eks 'seps' strategiske og taktiske overtak? Sikkert. Føringer derfra kan ligge bak at den svært så Kreml-kritiske Strelkov ble fjernet, visstnok sammen med resten av RF-borgere i ledelsen.

 

Man skal huske at Ukraina får omfattende støtte utenfra, 'non-lethal aid' som inkluderer nattsikter.. og de svære IMF-lånene blir ifølge Yatseniuk brukt til krigen.

Lenke til kommentar

Artilleriangrep fra Russland eksisterer kun i Ukrainsk twatterland.

Så når Novoazovs'k i Ukraina som ligger 15 kilometer fra den Russiske grensen blir bombardert med artilleri i 3 dager og etterpå invadert av Russiske tropper så mener du det bare er fantasi?

 

Det var ikke fiendtlig artilleri i Ukraina verken nord eller vest for Novoazovs'k og siden det er en havneby ved Azov havet så kan ikke angrepet komme derfra heller med mindre Russland skyter over Azov.

 

Så hvor andre steder kan artilleri ilden komme fra enn far Russisk territorier?

 

Dine forsøk på bortforklaring er patetisk - våkn opp å se virkeligheten i øynene - Russland har vært engasjert i krig i Ukraina siden April, kort etter at Russland invaderte og annekterte Krim.

 

Jeg gidder ikke diskutere på nivå 'hvem har skylden', sier bare at det er en komplisert, større konflikt som ligger bak.

Det er ikke det minste komplisert for oss som følger med - vi som gidder å informere oss - vi som forholder oss til fakta og ikke sluker Putler løgner og propaganda rått - vi som forstår hva som skjer. Enkelt.

Endret av arthon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...