Gå til innhold

Den russiske aggresjonen mot Ukraina


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er tre skilder jeg leser iblant:

Det burde du unngå - det er helt klart at du ikke klarer å skille klinten fra veten og blir lurt opp i stry.

Nettsiden til Igor Strelkov:

Jeg er ganske kritisk til at du sprer propagandaen fra en aktiv krigsforbryter.

http://slavyangrad.org/ den er på engelsk og dekker krisen fra seperatistenes perspektiv.

Stakkars mennesker - de er blitt lurt opp i stry og vil en dag bli veldig skuffet når de finner at de bare har vært brukt som brikker av Putin i et spill og som ikke bryr seg om deres meninger.

De har enda ikke kommet med noe politisk manifest som viser at de har en politikk for "samfunnet" sitt - tror Putin hadde slått hardt ned på det.

http://en.voicesevas.ru/ Der er en seperatist side som er på engelsk forfatteren er en kommunist og den har kart fra seperatistees perspektiv ( de er på russisk og kan ikke oversettes med translate så vidt jeg vet.) Ps bare for å spørre kan du Russisk? Jeg bruker selv translate siden jeg kan ikke en settning Russisk, men kan prate noen små settninger. Et fint språk :)

Åhhhhhhh de stakkars "kommunistene" som støtter en fascist diktator.

De vil kanskje bli mest skuffet av alle i fremtiden.

 

Putin er ingen kommunist.

Han ønsker ingen kommunist ideologi, hverken i Ukraina eller i Russland.

 

Putin hører til den gamle Sovjet garde som styrte Sovjet mot slutten - de var ikke kommunister - de som prøvet seg med kupp mot Yeltsin - støttet av monarkistene og de Russisk ortodokse kristen fanatikerne som drømmer om et Tsar imperiet (Streklov og Borodai) (synd for dem at Leninistene tok livet av Tsar familien stedet for å la dem flykte utenlands).

De som tapte mot Jeltsin regjerer nå (restene av den Sovjetiske KGB avdelingen) Russland.

 

Putin er ikke spesielt religiøs, men spiller med de Russisk ortodokse for støtte i det religiøse Russiske samfunn.

Utenriksminister Lavrov forøvrig er en ganske fanatisk religiøs mann.

Lenke til kommentar

Eneste grunn til å sette dem opp som de gjorde er mot evt. innkommende russiske militærfly. Altså for en situasjon hvor 'full krig' allerede ville foreligge..

 

Ellers spekuleres det jo i Kolomoiskys tette forhold til Israel og det at dette skjedde samtidig med Israels angrep på Gaza. Og at noen prøvde seg på å skyte ned Putins fly.. (for ordens skyld tror jeg ikke nødvendigivs på dette fordi om jeg nevner det)

 

 

Mer sannsynlig at Kolomoiskys styrker sto bak det. Hans hær har flere BUk-batterier. Det var en aktiv radarenhet for slike på ukrainsk side, og flere batterier rettet mot evt russiske fly. Ang. 'seps' hadde de ikke Buk-enheter som var operative, den/de var sabotert som seg hør og bør samt at de ikke hadde noen radarenhet.

 

Ukrainerne skjøt forøvrig ned et russisk passasjerfly i 2001 under en øvelse, med en S-200 langdistanserakett. Inkompetansen og forfallet har bare blitt verre siden det.

 

Flyet fløy fra vest mot øst over nesten hele Ukraina før det ble skutt ned. Selv om de for en eller annen merkelig grunn skulle tro at flyet var russisk, hvorfor skulle de skyte på det like før det nådde den russiske grensen?

Hvorfor skulle de skyte på russiske fly i det heletatt? Noe slikt ville jo bare ha økt risikoen for en full krig med Russland. Akkurat det Ukraina har forsøkt å unngå fra begynnelsen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem er separatistene dine agandaur99?

Russere hele jengen.

Kan de ikke opprette sin egen stat i Russland istedenfor i Ukraina?

Sibir ønsker sin egen stat, tror du de får det av "gode Puting" for å sitere Mr.M?

 

Du kan kritisere Ukraina og Kiev for mye men det er deres land som invaderes, ikke Russland.

Her: http://warnewsupdates.blogspot.no/2014/09/british-news-crew-discovers-evidence-of.html

Her: http://www.ft.com/cms/s/0/d8e29eb6-23a9-11e4-8e29-00144feabdc0.html#axzz3CCQ0IQ2t

Seperatistene er lokale men får støtte av Russland.

Selvsagt er dem under invasjon, hadde ikke det kuppet skjedd så hadde det vært rolig der nå, Kuppet tvang Putin til å handle alle Russisk presidenter ville gjort det samme for å beskytte Russland og Ukraina fra vestelig inflytelse og nå ser det ut som om at vesten får viljen sin, ennå mere NATO ekspansjon så bryter de avtalen med Gorbachov igjen. Spør dem selv om hvorfor de ikkse stikker til Russland? Du kan kanskje dekke bussbilletene til et par stykk med det er snakk om flere hundretusener ganske millioner som er lei av Poroshenko og ATO operasjonen.

Sibir diskusjonen er ikke jeg så godt opplyst om, får se hva som skjer når mere informasjon kommer på bordet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Her er tre skilder jeg leser iblant:

Det burde du unngå - det er helt klart at du ikke klarer å skille klinten fra veten og blir lurt opp i stry.

----

Tror du jeg er blind, jeg leser for og forstå demmes syns punkter og demmes sak. Selvsagt vet jeg at de poster mye propaganda men det er lett nok å filtre ut.

Nettsiden til Igor Strelkov:

Jeg er ganske kritisk til at du sprer propagandaen fra en aktiv krigsforbryter.

---

Jeg er ganske kritisk at du sprer propaganden til det Ukrainske regimet som terrorieserer befolkiningen i Donbas.

http://slavyangrad.org/ den er på engelsk og dekker krisen fra seperatistenes perspektiv.

Stakkars mennesker - de er blitt lurt opp i stry og vil en dag bli veldig skuffet når de finner at de bare har vært brukt som brikker av Putin i et spill og som ikke bryr seg om deres meninger.

De har enda ikke kommet med noe politisk manifest som viser at de har en politikk for "samfunnet" sitt - tror Putin hadde slått hardt ned på det.

-----

De er midt i en krig tror de trenger mere tid til et manifest siden nå kriger de. Så du mener dem er lurt, to forskjelige synspunker det Ukrainske og seperatistenes de vil ikke bli styrt av Poroshnkos regjering i Kiev lenger, hvis du anser dem for å bli lurt, du om det.

http://en.voicesevas.ru/ Der er en seperatist side som er på engelsk forfatteren er en kommunist og den har kart fra seperatistees perspektiv ( de er på russisk og kan ikke oversettes med translate så vidt jeg vet.) Ps bare for å spørre kan du Russisk? Jeg bruker selv translate siden jeg kan ikke en settning Russisk, men kan prate noen små settninger. Et fint språk :)

Åhhhhhhh de stakkars "kommunistene" som støtter en fascist diktator.

De vil kanskje bli mest skuffet av alle i fremtiden.

 

Putin er ingen kommunist.

Han ønsker ingen kommunist ideologi, hverken i Ukraina eller i Russland.

 

Putin hører til den gamle Sovjet garde som styrte Sovjet mot slutten - de var ikke kommunister - de som prøvet seg med kupp mot Yeltsin - støttet av monarkistene og de Russisk ortodokse kristen fanatikerne som drømmer om et Tsar imperiet (Streklov og Borodai) (synd for dem at Leninistene tok livet av Tsar familien stedet for å la dem flykte utenlands).

De som tapte mot Jeltsin regjerer nå (restene av den Sovjetiske KGB avdelingen) Russland.

 

Putin er ikke spesielt religiøs, men spiller med de Russisk ortodokse for støtte i det religiøse Russiske samfunn.

Utenriksminister Lavrov forøvrig er en ganske fanatisk religiøs mann.

---

Er enig med deg om kommunistene tror ikke de får viljen sin, det er helt riktig det du skriver at Putin hører til den gamle Sovjet garde og er ikke kommunistisk.

 

Endret av Agandaur99
  • Liker 1
Lenke til kommentar

lettvinte avfeininger av kilder fra arthon her, selv poster han det minste lille Twatter-fis fra ukrainerne, og dikter til selv.

 

om den militære utvikling, detaljert --en kilde som står 'seps' nær. om pågående operasjoner blir det jo alltid en konflikt mellom å informere og ikke gi ut for mye info..

 

http://cassad-eng.livejournal.com/

Takk for skilden :) det var han som postet kartene, er usikker men er ikke det den samme fyren som jobber med voice of sevastapol eller poster de fra flere seperatist skildert? Er så lett og blande dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I tillegg vil jeg poengtere at du ukritisk har brukt som referanse en Russisk TV propaganda video.

Du har ingen forsikring om at det den engelske referanse teksten forteller om hendelsen i det Ukrainske parlamentet faktisk er sant eller om det er mye annet som ikke er nevnt der er bakgrunnen for at de andre parlaments medlemmene reagerer som de gjør.

 

At Russisk propaganda TV lager en sak på dette er utelukkende for å tjene sine propaganda mål.

 

 

Selv om det var RT logo på Youtube-klippet, betyr ikke det at RT (Russia Today) selv har filmet dette.

Her kan du se samme klippet på et antall ukrainske nyhetskanaler, så nei det er ikke oppdiktet.

 

http://nbnews.com.ua/ua/news/130933/

http://ukr.obozrevatel.com/politics/45836-turchinov-vimknuv-mikrofon-bondarenko-vam-na-kolinah-treba-stoyati-pered-ukrainoyu.htm

http://gazeta.ua/articles/politics/_regionalku-bondarenko-vignali-z-tribuni-parlamentu/578662?mobile=true

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste grunn til å sette dem opp som de gjorde er mot evt. innkommende russiske militærfly. Altså for en situasjon hvor 'full krig' allerede ville foreligge..

 

Ellers spekuleres det jo i Kolomoiskys tette forhold til Israel og det at dette skjedde samtidig med Israels angrep på Gaza. Og at noen prøvde seg på å skyte ned Putins fly.. (for ordens skyld tror jeg ikke nødvendigivs på dette fordi om jeg nevner det)

Men det var jo ikke noen full krig da flyet ble skutt ned, så jeg spør igjen:

 

- Hvorfor skulle de skyte på et russisk fly når det helt klart ville øke faren for krig mot Russland?

- Hvorfor skulle de tro at flyet var fientlig når det fløy fra vest mot øst over nesten hele Ukraina?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Eneste grunn til å sette dem opp som de gjorde er mot evt. innkommende russiske militærfly. Altså for en situasjon hvor 'full krig' allerede ville foreligge..

 

Ellers spekuleres det jo i Kolomoiskys tette forhold til Israel og det at dette skjedde samtidig med Israels angrep på Gaza. Og at noen prøvde seg på å skyte ned Putins fly.. (for ordens skyld tror jeg ikke nødvendigivs på dette fordi om jeg nevner det)

Men det var jo ikke noen full krig da flyet ble skutt ned, så jeg spør igjen:

 

- Hvorfor skulle de skyte på et russisk fly når det helt klart ville øke faren for krig mot Russland?

- Hvorfor skulle de tro at flyet var fientlig når det fløy fra vest mot øst over nesten hele Ukraina?

 

Ukraina "ønsker" til en vis grad en direkte krig mot Russland siden det vil øke risken betraktelig for at Poroshenko for de våpnene og pengene han trenger for å holde Ukrina på beina, men heldighvis er Putin smart og bet ikke på agnet, siden og skyte ned et sivil fly ville ble en Total PR katastrofe for seperatistene og Russland, samtidig i bestfall få mere våpen støtte fra vesten. Det er vel hvorfor Ukraina kanskje skjøt ned flyet. De har ingen moralske skrupler i Kiev de bomber sine egne, så det overasker meg ikke at de ville skyte ned et fly og legge skylden på seperatistene og Russland. Men heldighvis så vil nok svare komme en eller annen dag siden den sorte boksen er i trygge hender "håper" jeg. Foresten har SBU tjenesen i Ukriana ennå publisert flytraffik dataen side de hemliggjorde den dagen flyet ble skutt ned, så håper du har sendt den til etterforskerene.

 

Foresten ennå en war news artikkel: http://warnewsupdates.blogspot.no/2014/09/is-russia-winning-ukraine-war.html Får se når de blir enige om en avtale. Men natta.

Endret av Agandaur99
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skjønner du liker å sværte USA

 

 

Det greier de da fint selv?

 

Ikke engang amerikanere borgere har særlig tillit til sin egen regjering. Hele 70% tror ikke engang på myndighetenes forklaring om 9/11

 

Da må det vel også være lov for en nordmann å være skeptisk til hva de driver med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Eneste grunn til å sette dem opp som de gjorde er mot evt. innkommende russiske militærfly. Altså for en situasjon hvor 'full krig' allerede ville foreligge..

 

Ellers spekuleres det jo i Kolomoiskys tette forhold til Israel og det at dette skjedde samtidig med Israels angrep på Gaza. Og at noen prøvde seg på å skyte ned Putins fly.. (for ordens skyld tror jeg ikke nødvendigivs på dette fordi om jeg nevner det)

Men det var jo ikke noen full krig da flyet ble skutt ned, så jeg spør igjen:

 

- Hvorfor skulle de skyte på et russisk fly når det helt klart ville øke faren for krig mot Russland?

- Hvorfor skulle de tro at flyet var fientlig når det fløy fra vest mot øst over nesten hele Ukraina?

 

Ukraina "ønsker" til en vis grad en direkte krig mot Russland siden det vil øke risken betraktelig for at Poroshenko for de våpnene og pengene han trenger for å holde Ukrina på beina, men heldighvis er Putin smart og bet ikke på agnet, siden og skyte ned et sivil fly ville ble en Total PR katastrofe for seperatistene og Russland, samtidig i bestfall få mere våpen støtte fra vesten. Det er vel hvorfor Ukraina kanskje skjøt ned flyet. De har ingen moralske skrupler i Kiev de bomber sine egne, så det overasker meg ikke at de ville skyte ned et fly og legge skylden på seperatistene og Russland. Men heldighvis så vil nok svare komme en eller annen dag siden den sorte boksen er i trygge hender "håper" jeg. Foresten har SBU tjenesen i Ukriana ennå publisert flytraffik dataen side de hemliggjorde den dagen flyet ble skutt ned, så håper du har sendt den til etterforskerene.

 

Foresten ennå en war news artikkel: http://warnewsupdates.blogspot.no/2014/09/is-russia-winning-ukraine-war.html Får se når de blir enige om en avtale. Men natta.

 

 

Teorien om at Ukraina skjøt ned flyet for å legge skylden på seperatistene kunne kanskje høres troverdig ut hadde det bare ikke vært for et gigantisk problem. Flyet ble skutt ned over et område kontrollert av seperatistene, og dermed ville bevisene havne rett i fiendens hender. Synes du det høres ut som en smart plan?

Lenke til kommentar

Det er riktig, det er nyhetene fra Russisk og seperatistenes perspektiv,

Det er finnes ikke noen sparatister i ordets egentlige forstand.

Alt er arrangert av Russland.

I dag regnes det med at 80% av styrkene som kriger mot Ukraina er utlendinger og bare en håndfull er Ukrainere som ved å delta gir intrykk av at dette er en intern krig.

 

så har man nyhetene fra Ukrainsk perspektiv som Arthon poster så er det noen få nøyrale som war news.

Veldig lite av det jeg poster er fra Ukrainsk perspektiv - det aller meste er fra et internasjonalt perpspektiv - noe du burde følge nøye med på.

Dette er en proxy krig mellom vestlige demokratiske verdier og reaksjonær Russisk fascisme.

Det som er morsomt er at Når Arhon poster pro-Ukrainsk propaganda så er det ingen som kritiserer, en good del av twitter postene er uten linker videoer som ikke er oversatt,

En grunn til at mye av det jeg poster ikke blir kritisert er fordi, i motsetning til deg, så forstår folk at det aller meste er fortløpende internasjonale kommentarer til situasjonens utvikling.

 

Alle Twitter og videoer (derfor jeg poster videoer i Twitter quotes) er linker - det er bare å klikke på Twitter konto navnet for å sjekke kilden Timestamp kan sees i Twitter linken og det er lett å finne tilbake til den originale Twitter meldingen hvor du også kan se diskusjoner om meldingen og kritiske kommentarer.

poster Mr.M eller jeg noe uten link eller u oversatt video så er det plutselig Russisk propaganda,

Når du poster ulinkete påstander så er det på sin plass å be om kilde link.

alt fra Russiske aviser kaller Arthon Russisk propaganda,

Det er en kjent sak at det ikke er mye igjen av pressefriheten i Russland.

Russland har også et eget propaganda ministeriet som skaper nyheter for å dekke over sannheten og for å stoppe journalister som skrive ting staten ikke liker - akkurat som i Sovjet.

Det er påpekt mange nok ganger nå, så nå burde du vite det.

Alle vet at Russisk media er statstyrt(og eiet av staten - inkludert Vkontakte), selv i Russland begynner befolkningen å forstå det.

Men siden 86% av den Russiske (og øst-Ukrainske)har TV som hoved (og ofte eneste)kilde så er det bare en liten del av Russerne som har tilgang på et bredt og variert nyhetsbilde som vi har i vesten.

selv om Arthon selv spyr ut Ukrainsk propaganda det er greit, er ikke begrepet en "hypokritt", Ukrainsk informasjon/propaganda er ok men ikke Russisk.

Det er ikke noe Ukrainsk propaganda apparat - det er pressefrihet i Ukraina i motsetning til Russland - du kan lese et variert flora av nyhetsreportasjer i Ukrainsk media hvis du gidder.

Ofte linker jeg til en Ukrainsk artikkel - der kan du selv fortsette å lese andre nyheter.

Nå er ikke jeg ubder den illusjon at du egentlig ønsker sannheten, men at du blir litt frustrert at nyhetene ikke passer inn i det bildet Russisk propaganda har skapt for deg.

Er enig at Russerne har propaganda og man bør være skeptisk siden de har noen ganske idiotiske propaganda historier men Ukraina har mange flere.

Ukraina har ikke flere - mindre land og ingen statlig propaganda apparat - men hvis du er villig til å være like kritisk til Ukrainske nyheter som du er til alle andre media kilder utenfor Russland og Kina.

Ukraina har ikke noe propaganda apparat - de er dessverre veldig dårlige til å tale sin egen sak - så Ukraina har ikke "mange flere" som du påstår.

Russerne og seperatistene kilder er fine å lese så man kan se saken fra demmes synspunkt samtidig så kan man virkelig se så stor forskjellen er mellom Ukraina og seperatistene, bare se på kartene.

Russiske kilder har alltid en agenda - lær deg det først som sist.

Den enste kart kilden som er styrt av Ukrainske myndigheter kommer fra NDSC (grove kartet med mye gult) - alle andre kart kilder er produsert av frivillige basert på rapporter fra nyheter og andre kilder.

 

 

-------

Merkelig reaksjon når din helt *Strelkov blir vist å være en krigsforbryter over flere tiår.

----

Argumenterte på din måte hvis du har bevis på at Strelkov er en skurk vil jeg gjerne se dem, fra en nøytral skilde takk, ikke den typiske Ukrainske propagandaen. Foresten er det sånn seperatistene ser Poroshenko bare å spørre dem, det er milioner som er enige med dem.

 

Strelkov er en Russisk GRU/FSB agent som har ledet en krig i Ukraina - et land han ikke engang har oppholds tillatelse i.

Da han flyktet fra Slavjansk ble det funnet flere papirer med henrettelse "dommer" undertegnet av ham - bare det er nok til å bli tiltalt.

 

Grunnen til han ikke er blitt ettersøkt for forbrytelser i Serbia er at ingen har klart å identifisere hvem han virkelig var før han dukket opp som kommandant i Ukraina.

Han har selv skrytt av at han var i Serbia og Tsjetsjenia i flere intervjuer.

Der under krigen var en person som Russerne refererte til som Strelkov kjent, men ingen fikk tak i ham eller identifisert ham.

 

Hadde du spurt om dette for to måneder siden da alle var opptatt av å finne ut hvem han er så hadde det vært letter å tilfredsstille din interesse - nå er det vanskelig å finne tilbake alle artiklene.

Her er Wikipedia; http://en.wikipedia.org/wiki/Igor_Girkin#Involvement_in_earlier_conflicts

Noen Historikere i Serbia/Bosnia/Kosovo som har krigsforbrytelser som spesialitet har startet etterforskning om Strelkov etter at de identifiserte ham i Ukraina,

 

Ellers kan du google "Igor Girkin/Strelkov under investigation for war crimes" - da finner du masse stoff.

Sånn som disse som du sikkert ikke synes er "nøytral". http://www.ibtimes.co.uk/igor-strelkovs-bosnian-diary-ukraine-separatist-leaders-1992-bloody-war-1458897

 

http://catcherinthelie.wordpress.com/2014/08/05/wanted-dead-or-alive/

 

Som bonus skal du få en annen "lederskikkelse" i DNR - en av de få Ukrainere som ikke har flyktet til Moskva - Paul Gudbarev i sitt tidligere liv som neo-nazist.............

post-157018-0-92488200-1409700517_thumb.jpg

Jeg har ikke gruppe bildet som bildet over er tatt fra - så her er et par andre grupper som også er plukket fra sosiale media fra folk som har reist til Ukraina fra Russland for å begå udåder.

post-157018-0-22990500-1409700516_thumb.jpgpost-157018-0-77176400-1409700519_thumb.jpg

Som du skjønner så er hele "separatist bevegelsen" basert på fascist/neo.nazi ideologi - men det liker du sikkert.

Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en øvelse som egentlig var planlagt for Juli, men ble utsatt - skal holdes i Ukraina nær den Polske grensen - deltagere; 200 U.S. personnel as well as 1,100 others from Ukraine, Azerbaijan, Britain, Canada, Georgia, Germany, Latvia, Lithuania, Moldova, Norway, Poland, Romania and Spain.

RAPID TRIDENT EXERCISE in Yavoriv Training Area, western #Ukraine, 16-26 September. 1,300 soldiers http://www.reuters.com/article/2014/09/02/us-ukraine-crisis-exercises-idUSKBN0GX23Q20140902

 

OMG. Rapid Trident soon in Ukraine. And at Life News ringing the alarm bells. http://lifenews.ru/news/139617

Vart skræmt no Russera........... :dribble:

Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kreds til Arthon for å dele informasjonen. Interessant å følge med på utviklingen.

Måtte logge på en evig gammel konto i og med at jeg sitter og rister oppgitt på hodet over "tinfoilhat" faktoren som begynner å skinne litt igjennom her. "jammen atte-datte-åtte-dersom-derfor-bak-jatte-busemannen fordi det er mye kulere med aliens som kjører showet i bakgrunnen".

Det er Ukraina mot Russland i spørsmålet om hvilken vei Ukraina vender seg. Ukraina har støtte fra vesten, uten at det per nå kommer til å hjelpe dem da Russland vil seire dersom vesten ikke går inn for fult.
Burde de kjempe imot? Det kan diskuteres, men det er opp til ukrainerne selv å avgjøre. Hadde ikke ønsket om å selv få bestemme vært der så hadde ikke den ukr. Regjeringa og hæren hatt den støtten den har.

Finner påstandene om at vestlig media er kontrollert av et eller annet superorgan som avgjør hver bidige nyhet som slippes ut som latterlig. Det som avgjør er nyhetsverdi=salg. Man kan diskutere hvorvidt de tilpasser budskapet til mottaker, men det er ingen massive coverups eller hjernevasking på gang. Vestlig media er for desentralisert for at det skal skje, reporterne har for forskjellige bakgrunner og det er umulig å ha kontroll over noe med så stor skala.

Håper Ukraina klarer å stå imot, men all fornuft tilsier at Russland vinner denne. Dvs, "seperatistene"(Relativt liten gruppe ukrainske utbrytere) vinner med russiske sko på bakken, russiske tanks i gatene, russiske antiluftskytesystemer, russisk artilleri, russiske håndvåpen og en sabla mange ferierende russiske militære og veteraner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En enorm Russisk militærkolonne (eller som pro-Russerne vil si - stjålet fra Ukrainske lager :wee: ) inne i Ukraina nær Krasnodon i retning Luhansk - alle uten Russiske identifikasjons merker.

Ville vært et nydelig mål for NATO fly.

Blir en fornøyelse å høre Putin og Lavrov forklare hvordan de endte opp der.

13x T-72BM
42x BMP-2
31x trucks with troops
= 1x Russian Mechanized Regiment

Twitter; https://twitter.com/GiuseppeStilo3/status/506877958725058560

http://youtu.be/Uisl4gqfIl0

 

1 September; Lavrov: No Russian Intervention in Ukraine

"There will be no military intervention," Lavrov told students at the Moscow State Institute of International Relations on Monday

Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Linken under er fra en web cache - originale artiklene ble fjernet av Russiske myndigheter...

Voice 1: How many died? 6?

2: 80

1: EIGHTY?

Now censored evidence of how an entire Russian squadron disappeared http://web.archive.org/web/20140902154652/http://gubernia.pskovregion.org/number_706/00.php

"Up to 140 [Russian] paratroopers could have died" in Ukraine. Cargo 200 causing problems for Putin: http://www.interpretermag.com/ukraine-liveblog-day-197-ukraine-reportedly-loses-control-of-telmanovo-north-of-mariupol/#4097

RU will reach point where it will have to lock up or beat up or kill parents and relatives of soldiers dying in Ukraine to keep them quiet.

English translations of the extraodinary story of the the Pskov paratroopers http://pressimus.com/Interpreter_Mag/stream/601#4097

MT @mokkacuka: Facebook page of mothers of missing Russian soldiers has 14,000 members http://bit.ly/1lxnc6v http://bit.ly/1lxndaJ

Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

En enorm Russisk militærkolonne (eller som pro-Russerne vil si - stjålet fra Ukrainske lager :wee: ) inne i Ukraina nær Krasnodon i retning Luhansk - alle uten Russiske identifikasjons merker.

Ville vært et nydelig mål for NATO fly.

Blir en fornøyelse å høre Putin og Lavrov forklare hvordan de endte opp der.

13x T-72BM

42x BMP-2

31x trucks with troops

= 1x Russian Mechanized Regiment

Ikke for å kverulere, men satt i forhold til antall kjøretøy er dette mer i størrelsesordenen til en bataljon. Resten av regimentet kan jo i og for seg befinne seg i nærheten. Det er usannsynlig at en slik enhet opererer alene, da det er koblet en del støtteelementer til disse (stabselementer), hvis dette er tilfelle er det også snakk om en brigade heller enn et regiment. Men det er jo i og for seg det samme størrelsesmessig Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...