Gå til innhold

Samsung Galaxy S5 vs Sony Z2 hvem er best?


Anbefalte innlegg

Hvis jeg til alt formål skulle velge en topp speca android modell pga lyst på større skjerm, hva burde en iPhone bruker velge? Er en av dem lettere å bruke enn den andre osv? Jeg legger kanskje opp til borgerkrig i android leieren nå men, jeg lurer virkelig hvem av disse 2 jeg eventuelt burde gå for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror begge telefonene er kanon-kjøp. Blir da smak og behag. Jeg har Z1 og kona har S4. Personlig er jeg ikke i tvil. Jeg hadde valgt Sony igjen. Har med hele kvalitetsfølelsen å gjøre, samt at jeg ikke er stor fan av Touchwiz.

 

Nå har ikke jeg finstudert hverken S5 eller Z2, men med utgangspunkt i at de er oppgraderinger av forrige generasjon er dette min mening. Som nevnt ovenfor er dette subjektivt, og begge telefonene er knallgode på papiret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså Z2 ser desidert best ut sammenlignet med S5, men hvis du kommer til Android verden kan kanskje skjermen være litt uvandt, har du sett på Sony Xperia Z1 Compact? Fantastisk telefon.

synes det blir litt feil å velge Z1 compact når Z2 har kommet. Å igjen skjermen blir litt liten når jeg er keen på større skjerm ;)
Lenke til kommentar

Vel, jeg er usikker på om jeg ville klart å velge mellom de 2 telefonene. Begge er ganske så tiltalende, men må nok vente og se til det kommer skikkelige tester og sammenlikninger.

Fordel samsung:
Bedre kamera (?) - Litt større bildebrikke samt. kjappere autofokus og mindre shutterlag (?). Det virker sånn på meg basert på videoene jeg har sett på youtube i hvertfall.
Utskiftbart batteri - men spørs hvor mange som faktisk gjør det
Raskere systembrikke, 0,3GHz

Fordel sony:
IP58 kontra IP67 tåler mer vann/sprut rent teoretisk sett.
1GB ekstra RAM
Større batteri: 3000 mah, +200 sammenliknet med samsung.
Mindre bloatware (?)

Endret av Xmir
Lenke til kommentar

Selv velger jeg Z2 denne gang, største fordelen kontra S5 er mulighet for ladedock (sannsynligvis følger denne med som på Z1) USB-porten på S5 er en større ulempe enn nytte slik som jeg ser det, den støtter visstnok trådløs lading men det fører til noen hundre i ekstrakostnader hos en allerede kostbar mobil.

 

Ellers mener jeg at nå har Sony endelig blitt konkurransedyktige da Z2 ser ut til å levere på alle områder.

Lenke til kommentar

 

Vel, jeg er usikker på om jeg ville klart å velge mellom de 2 telefonene. Begge er ganske så tiltalende, men må nok vente og se til det kommer skikkelige tester og sammenlikninger.

 

Fordel samsung:

Bedre kamera (?) - Litt større bildebrikke samt. kjappere autofokus og mindre shutterlag (?). Det virker sånn på meg basert på videoene jeg har sett på youtube i hvertfall.

Utskiftbart batteri - men spørs hvor mange som faktisk gjør det

Raskere systembrikke, 0,3GHz

 

Fordel sony:

IP58 kontra IP67 tåler mer vann/sprut rent teoretisk sett.

1GB ekstra RAM

Større batteri: 3000 mah, +200 sammenliknet med samsung.

Mindre bloatware (?)

 

Bedre kamera må du nok klaske på Sonyen. Real-world resultater vet vi ikke enda, men Sony bruker jo teknologi fra kompaktkameraene sine, med bla. Exmor-R brikke. Dessuten har Z2 mer megapixler (20) enn Samsung (16) og det du skriver om billedbrikken er rett og slett feil.

Du er klar over at Sonys billedbrikke på 1/2,3 tommer er STØRRE enn Samsung sin på 1/2.5 tommer, right?

Lenke til kommentar

Tror begge telefonene er kanon-kjøp. Blir da smak og behag. Jeg har Z1 og kona har S4. Personlig er jeg ikke i tvil. Jeg hadde valgt Sony igjen. Har med hele kvalitetsfølelsen å gjøre, samt at jeg ikke er stor fan av Touchwiz.

 

Nå har ikke jeg finstudert hverken S5 eller Z2, men med utgangspunkt i at de er oppgraderinger av forrige generasjon er dette min mening. Som nevnt ovenfor er dette subjektivt, og begge telefonene er knallgode på papiret.

 

Man installerer jo ny launcher.

Lenke til kommentar

Bedre kamera må du nok klaske på Sonyen. Real-world resultater vet vi ikke enda, men Sony bruker jo teknologi fra kompaktkameraene sine, med bla. Exmor-R brikke. Dessuten har Z2 mer megapixler (20) enn Samsung (16) og det du skriver om billedbrikken er rett og slett feil.

Du er klar over at Sonys billedbrikke på 1/2,3 tommer er STØRRE enn Samsung sin på 1/2.5 tommer, right?

 

 

 

Da var det jeg som mikset de to opp på størrelsene;) Likevel så synes jeg i hvertfall at video blir best på s5; jeg ble til og med dårlig av z2 sine klipp. Merket en del flimring i klippene. Lyden var vel heller ikke top notch. Jeg skal dog ikke ta noe endelig standpunkt før telefonene faktisk er i butikken.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Min Z1 compact føles i hånda som kvalitet. Jeg kan kjenne at den kostet 4.500 kr. Hadde en S4 4G+ som kostet 5.000 kr, men når jeg holdt den i hånda var det som å holde en leke til 299,-. Samsung skuffet meg stooort. På flere områder.

 

Så jeg ville nok gått for Z2 dersom jeg skulle ha ny telefon.

Lenke til kommentar

Kvalitetsfølelse og holdbarhet er to forskjellige ting.

 

Min Sony Xperia Z fikk knust knust skjerm bare av å ligge i samme lomme som bilnøkkelen.

 

Min Galaxy S2 tålte verre behandling uten at skjermen ble knust.

Den fikk derimot et problem i USB-porten...

 

 

At en telefon er laget av materialet som gir luksus -følelser er irrelevant. Den er ikke mer solid av den grunn.

Lenke til kommentar

Er jo i grunnen nokså fornøyelig at det som folk med begrenset teknisk fortåelse (såkalte teknologijournalister inkluderes her :evil: ) beskriver som høy byggekavlitet er det samme som gjør at telefonen må tres inn i en gummikondom for ikke å bli ødelagt av den minste ytre påvirkning, og ofte er det de samme telefonen som ikke virker i kuldegrader heller :mrgreen:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...