Gå til innhold

Kornsirkler, menneskelagde eller ikke?


Anbefalte innlegg

A: Du lurer altså på hvordan noen gjemmer seg på en øde åker, midt på natten?

Vel, de er allerede øde, det er mørkt dermed lite biler. Om natten er det antagelig ingen biler i det hele tatt.

Ett jorde er kanskje det enkleste stedet å gjemme seg om natten.

Er ca som å leke gjemsel med bonden, mens bonden sover, uten at bonden vet om at du gjemmer deg.

 

B: planker og noen folk, du har fått filmer av hvordan det lages.

Alle mønstere kan lages med en passer, altså, kan alle også lages med ett tau som en holder/slår nedi åkeren.

 

C: Bøndene reagerer jo, men er jo ikke sånn at de står å ser på at det skjer.

Bonden, i likhet med folk flest, sover om natta, mens de som lager kornsirkler ikke sover den natta.

Hvordan de lages i praksis har du fått en del videoer på.

 

Har ikke alt dette blitt besvart sånn 20 ganger før?

 

 

Hva sier din fantasi om at naturen har laget de om den økende kompleksiteten til sirklene?

crop.designs.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Poenget er jo være så klar som mulig slik at man unngår misforståelser

 

Når det gjelder kornsirkle så er det nettop det at man tar det for gitt at alle , uansett hvor enkel de måtte være.

man tar det altså for gitt at alle må være skapt av samme rase

av menneske rasen

Mennesket er en art, ikke en rase.

 

Og nei, det spørs ikke hvordan man ser det, tolker det eller definerer det. Det er ikke et frikort du kan bruke på absolutt alt uansett hvor mye galt du skriver.

 

vel, nå bruker man begrepet menneske rase også

 

Javel, du sier at man tar det for gitt at alle kornsirkler er laget av samme rase.

 

Hvilken rase er det som blir tatt for gitt å lage alle kornsirkler?

 

Den ariske?

 

Hvem er det som tar noe som helst for gitt anngående at raser lager noe som helst?

 

Du fortsetter å lyve, si unøyaktig og feilaktige ting. Også prøver du å ro deg unna når du blir tatt for det. Jeg synes det er en uærlig diskusjonsteknikk.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Vel, vi vet ikke om kornsirkler som ikke er laget av mennesker, da gjenstår det ikke mange andre konklusjoner enn at mennesker lager kornsirkler. Vi trenger ikke å ha dokumentert 100% av alle kornsirkler, vi har fungerende teorier med en høy nok utvalgsstørrelse til at vi kan si at kornsirkler er laget av mennesker. Kan jeg si med 100% sikkerhet at alle kornsirkler er laget av mennesker? Nei, men jeg har ingen grunn til å anta at de ikke er det.

 

Det finnes mange mysterier i universet, kornsirkler er ikke en av dem.

Dette har med tolkninger å gjør .

Hvor mye skal man vektlegge de forskjellige argumentene for og i mot

argumentet for menneskeskapt vektlegges unødvendig høyt i forhold til det som går mot

 

1. det er oppdaget veldig mange kornsirkler

2. noen få personer har stått frem og påstått at de har laget dem

3. veldig få personer har ved pressen til stede vist hvordan de kan tråkke ned kornet slik at de kan bli en kornsirkel . Det har ikke vist hvordan man lager hele kornsirkelen

 

Sammenligner man det med etterforskning så holder det ikke med påstander , hverken får eller i mot

Da må det klare beviser til

 

videre har det ikke blir dokumenter hvordan de har kommet seg usett til og fra stedet

det er heller ikke dokumentert hvordan det er mulig å lage en avansert kornsirkel på veldig kort tid

hvis ingen har oppdaget aktiviteten så må det være spøkelser eller under jordiske som gjør det , for ukjente naturlige fenomen er jo helt utelukket

 

Da kan man spørre seg hvorfor ikke bøndene oppdager dem og jager dem bort for det er jo tydelig at de er uønsket av bonden selv

 

Her er 3 spørmål som det tydeligvis er ingen som ønsker å svare på :

A: hvordan klare de å holde seg skult ?

B: hvordan klarer de så stor jobb på så kort tid ( avansert mønster ) ?

C: Hvorfor reagerer ikke bøndene. ( man vil jo ha hør om det i mediene ) ?

 

For noe løgn og tull du innbiller deg! Er du glemsk?

 

Mange har brukt massevis av tid på å forklare deg dette. Men du bare ignorerer det, fordi det stemmer ikke med din fantasi. Og derfor fortsetter du å lyve og lyve.

 

Useriøst, voks opp!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Bare ett generellt spørsmål, elgen.

Har du noen gang tenkt på noe, så senere funnet ut at det var feil og akseptert det riktige?

Ut fra min erfaring tviler jeg, det virker som om det første du tenker om noe er din sannhet, som du aldri kommer til å endre eller slipper, uavhengig av om logikk og beviser støtter tanken du hadde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bare ett generellt spørsmål, elgen.

Har du noen gang tenkt på noe, så senere funnet ut at det var feil og akseptert det riktige?

Ut fra min erfaring tviler jeg, det virker som om det første du tenker om noe er din sannhet, som du aldri kommer til å endre eller slipper, uavhengig av om logikk og beviser støtter tanken du hadde.

Mange ganger

har du ?

for her har du ( og flere ) allerede bestem at alle disse kornsirklene ikke kan vær laget av andre vernes en mennesket , til tros for at de er får klare bevis

resten er bare antagelse fordi man ikke har noen klare motbevis

 

Det samme ( egentlig det motsatte ) kan man si om alle de mystiske observasjonene mange hevder å ha opplev .

i følge dere ( det inntrykket der gir ) så lyver alle som mener at de har sett en UFO som man ikke klan forklares.

 

Så hvordan kan dere da mene det når man ikke en gang vet årsaken til alle UFOene.

Lenke til kommentar

 

 

Vel, vi vet ikke om kornsirkler som ikke er laget av mennesker, da gjenstår det ikke mange andre konklusjoner enn at mennesker lager kornsirkler. Vi trenger ikke å ha dokumentert 100% av alle kornsirkler, vi har fungerende teorier med en høy nok utvalgsstørrelse til at vi kan si at kornsirkler er laget av mennesker. Kan jeg si med 100% sikkerhet at alle kornsirkler er laget av mennesker? Nei, men jeg har ingen grunn til å anta at de ikke er det.

 

Det finnes mange mysterier i universet, kornsirkler er ikke en av dem.

Dette har med tolkninger å gjør .

Hvor mye skal man vektlegge de forskjellige argumentene for og i mot

argumentet for menneskeskapt vektlegges unødvendig høyt i forhold til det som går mot

 

1. det er oppdaget veldig mange kornsirkler

2. noen få personer har stått frem og påstått at de har laget dem

3. veldig få personer har ved pressen til stede vist hvordan de kan tråkke ned kornet slik at de kan bli en kornsirkel . Det har ikke vist hvordan man lager hele kornsirkelen

 

Sammenligner man det med etterforskning så holder det ikke med påstander , hverken får eller i mot

Da må det klare beviser til

 

videre har det ikke blir dokumenter hvordan de har kommet seg usett til og fra stedet

det er heller ikke dokumentert hvordan det er mulig å lage en avansert kornsirkel på veldig kort tid

hvis ingen har oppdaget aktiviteten så må det være spøkelser eller under jordiske som gjør det , for ukjente naturlige fenomen er jo helt utelukket

 

Da kan man spørre seg hvorfor ikke bøndene oppdager dem og jager dem bort for det er jo tydelig at de er uønsket av bonden selv

 

Her er 3 spørmål som det tydeligvis er ingen som ønsker å svare på :

A: hvordan klare de å holde seg skult ?

B: hvordan klarer de så stor jobb på så kort tid ( avansert mønster ) ?

C: Hvorfor reagerer ikke bøndene. ( man vil jo ha hør om det i mediene ) ?

 

For noe løgn og tull du innbiller deg! Er du glemsk?

 

Mange har brukt massevis av tid på å forklare deg dette. Men du bare ignorerer det, fordi det stemmer ikke med din fantasi. Og derfor fortsetter du å lyve og lyve.

 

Useriøst, voks opp!

 

Her må du ha glemt noe , for spørmålene kommet nettop på bakgrunn av det som er bli skrevet tidlige i tråden

og da er det ting jeg ikke har fått noe klare svar på , kun antagelser

Lenke til kommentar

1. det er oppdaget veldig mange kornsirkler

 

2. veldig mange personer har stått frem og påstått at de har laget dem

 

3. veldig mange personer har ved pressen til stede vist hvordan de kan tråkke ned kornet slik at de kan bli en kornsirkel . Det har blitt vist hvordan man lager hele kornsirkelen

 

Du lyver bevisst når du sier "Det har ikke vist hvordan man lager hele kornsirkelen". Du vrir sannheten til å passe med din fantasi når du sier "noen få personer har stått frem og påstått at de har laget dem". Du vrir også sannheten til din fordel når du sier "veldig få personer har ved pressen til stede vist hvordan de kan tråkke ned kornet slik at de kan bli en kornsirkel".

 

Ønsker du en seriøs diskusjon basert på dine løgner og omdreininger av virkeligheten?

Lenke til kommentar

2 &3 ikke i forhold til all de sirklene som er oppdaget.

noen hunder stykker i forhold til mang tital tusen

 

 

Du lyver bevisst når du sier "Det har ikke vist hvordan man lager hele kornsirkelen"

nei . det er faktisk sant

ingen dokumentmater har vært med på å lage en hel kornsirkel

 

så jeg spør forsatt hvorfor reagerer ikke bonden ?

hvordan klare de skule seg så god ?

og hvordan klare de det på så kort tid ?

 

ingen av disse spørmålene er det til dagen dato ingen som kunne gi et skikkelig svar på

Lenke til kommentar

Vi har jo sett youtube klipp her i diskusjonen som viser hvordan hele kornsirkelen lages.

 

Hvorfor skal bonden reagere?

 

Hvordan de klarer det på kort tid er vist i youtube-videoen du fikk servert. Så du den ikke?

 

Alle disse spørsmålene er besvart.

Den videoen må du linke til så at jeg kan være sikker på at du ikke unngår det jeg etterspør

tidligere videoer har jo bare fremstil deler av denne prosessen

 

 

Nå vill det jo være naturlig at bonden reager på dette , men det hør man jo absolutt ingen ting om

Det er jo tross alt levebrødet hans.

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Det er dokumentert hvordan hele kornsirkler er laget. Å si noe annet er løgn. Og du lyver om og om igjen. Du sier ting feil. Du sier selvmotsigelser. Og du vrir om på virkeligheten.

 

 

Det er helt unaturlig at bonden vil reagere på det. Det er rett ut tull det du sier, og vi har diskutert det over lang tid fra før.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Nå må du lide av en psykotisk vrangforestilling når du sier at man ikke vil reager når noen saboterer arbeidet som man skal tjen penger på . og at du i tillegg på står at det er naturlig å ikke reager så sier det bare lit hvilken holdning du har til dette

 

videoen ga heller ikke noe svar på det jeg spør om , annet en at den aktuelle kornsirkelen skulle ha blitt laget på under 6 timer

 

nå finne det det sirklene som er mer avanser å lage da burde det ta mye lengre tid , ihvertfall flere dager

Lenke til kommentar

Hvordan er reaksjonen til bonden beviser på noe som helst?

Vil nå tro det er likegyldig om det er mennesker eller vetter som har laget de. Vetter stiller forøvrig like sterkt som natturlig fenomen mtp. beviser.

 

Og hva vet du om at bonden anmelder eller ikke?

Er veldig, veldig skjeldent man hører tagging og tyveri bli anmeldt også, det er ikke dermed sagt at det kkke blir anmeldt daglig, bare at det er en kjedelig reportasje å følge bonden ned på politistasjonen...

 

 

Abigor: den filmen har blitt postet 4-5 ganger før, ble ikke sett da heller. Er en grunn til at jeg ikke poster linker og filmer lengre :)

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå må du lide av en psykotisk vrangforestilling når du sier at man ikke vil reager når noen saboterer arbeidet som man skal tjen penger på . og at du i tillegg på står at det er naturlig å ikke reager så sier det bare lit hvilken holdning du har til dette

 

videoen ga heller ikke noe svar på det jeg spør om , annet en at den aktuelle kornsirkelen skulle ha blitt laget på under 6 timer

 

nå finne det det sirklene som er mer avanser å lage da burde det ta mye lengre tid , ihvertfall flere dager

Videoen gir direkte svar på flere av spørsmålene dine og den viser jo også at det du sa tidligere var direkte feil.

 

Hvilken bonde skal reagere på hvilken kornsirkel? Vær spesifikk. Eller mener du en hypotetisk bonde skal høre gress bøyes på en hypotetisk åker 5 km unna kl 2 på natta?

 

Det er du som lider av psykotisk vrangforestilling her dersom du forventer at noen skal ta tullet ditt seriøst.

Lenke til kommentar

hvis dere påstå at dert gir konkret svar på det jeg spør om så er det på tide at der leser grundig gjennom det jeg spør om.

Den videoen gir kun delvis svar på et av spørmålene mine , hvordan lager de den ( ene ) kornsirkelen

 

Når det gjelder anmeldelser så vet man jo ikke hvordan bøndene har reagert på alle kornsirklene.

Når enkelte har blir lei og høste kornet ved å ødelegge sirkelen så må det jo tyde på at de ikke liker det

hvorfor skal man da hevde at de ikke bryr seg og til og med like det

 

Abigor: Du trenger leke negativ psykolog samtidig som du opterer barnslig med å påstå at da må bonden reagere på at gresset bøyes for at man skal reagerer .

da er man ikke seriøs lenger

 

bonden reagere selvfølgelig på at kornet blir tråkke ned.

er man ikke såpass oppegående at man ikke forstår at det er det det dreier seg om så har man ingenting i denne debatten å gjøre.

Er du her for å ødelegge debatten ? Fy deg !

 

Her opterer du som en psykolog som kommer fra Kina , som ikke lar folk ha egen meninger

Lenke til kommentar

Hvordan skal bonden reagere?

Bonden sover når det skjer og en anmeldelse kommer nok inn til politiet i etterpå.

 

Forventer du at væpnede vakter skal patruljere jordene døgnet rundt som reaksjon?

Som med tagging, så er det ikke så mye man kan gjøre, utenom å anmelde...

Lenke til kommentar

Og hvor ofte blir det nevnt?

På jobb står nyhetene på 24/7, jeg kan ikke huske å ha sett noe om at en person har anmeldt en tagger i England...

 

I verken VG eller Dagbladet står det om tagging i dag heller, selv om det sikkert har kommet hundrevis av tagninger i natt. Avisene burde vært stappfulle av folk som anmeldte taggere og alt mulig annet rart...

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...