Gå til innhold

Nå har Samsung lansert supermobilen Galaxy S5


Anbefalte innlegg

Slai: ips skjermene blir bedre og bedre. Veldig fornøyd med LG sin og jeg kommer fra både s2 s3 og s4...

 

Hvor høyt enkelte speccs er prioritert varierer fra person til person. Har erfaring fra LG og andres IPS skjermer, og er ekstremt uenig med deg, men det er meg da.. Veldig hyggelig at du er fornøyd, det er jo det som teller mest (for deg)...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er bra bortsett fra en ting - skjermstørrelse. Denne stadig økende trenden med gigantskjerm burde de latt være. Men uansett er den AMOLED kontra knkurrentene som bruker halvdød IPS med veldig synlig touch sensor.

 

Med kun en skjermøkning på 0.1" fra S4 burde de klart å holde telefonen på samme størrelse med litt smalere kanter. De klarte ikke det en gang, den er større enn S4 som allerede pushet grensen på størrelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke dårlig av samsung dette de kunne ha skyftet ut det billige designet men ellers virker det ut som en knall bra mobil som kommer til å utklasere iphone. Liker hvordan stadig vekk samsung ligger foran iphone i teknologogien

 

Utklasset faktisk. Såvidt meg bekjent har den halvt år gamle iPhone 5s også teknologi som Samsung s5 ikke har. Vil tippe de er omtrent like raske i praktisk bruk. Blir dog ikke overrasket om iPhone 5s i gjennomsnitt får lenger levetid enn Samsungen. Kjenner fortsatt mange som har iPhone 4, men ingen med Android telefoner i samme generasjon.

 

I 2013 lanserte Sony, HTC og LG telefoner som var like gode eller bedre, og mer interessante enn Samsung s4. Tipper historien gjentar seg i forhold til s5.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Byggekvaliteten er nok topp som alltid, vil jeg anta.

 

Er det én ting som er turnoff for meg og Samsung så er det byggekvalitet. Makan til pinglete plast skal du lete lenge etter.

Du tenker kanskje på kvalitetsfølelse, noe ekstremt subjektivt.

Jeg snakker om byggekvaliteten, mao hvor mye den tåler, slitasje, skrammer, om det er enkelt å fikse dersom det skulle skje noe, og om det i så fall er billig å fikse. Slike ting. Selve kvaliteten. Ikke at noen foretrekker mobiler av visse materialer.

 

Kimare: nå kom jo s4 i april det året og. I tillegg kom de med note3 som såvidt jeg ser lå rakt på toppen av fjoråret?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor er dette på HW.no sine sider og ikke amobil...?

ehm, det er amobil?

Hm, visste ikke at Tek går såpass på kryss.

 

Artikkelen min hadde HW-tema :p

Haha, jøss! For min del så har det bare vært amobil tema, selv om jeg går rett fra tek.no, vel vel! Aner ikke hva som kan forårsake det, men en litt artig "bug". :)

Lenke til kommentar

Telefonen får også støtte for den nye, lynraske 802.11 ac-standarden for trådløst nettverk, som den første i verden..... Dette stemmer vel ikke helt.... Min nexus 5 har jo 802.11ac. Ikke det at jeg får noen super ytelse på min Asus av router fordi.

 

Helt enig. Hvis det er det journalisten mener, at Galaxy S5 er den første telefonen med 802.11ac, så er dette helt feil. Den første telefonen som ble lansert med 802.11ac var faktisk HTC One i mars 2013 med Samsung like etter med Galaxy S4 i april og med Galaxy Mega 6.3 i juni. Sony og LG fulgte etter i oktober med henholdsvis Xperia Z1 og Nexus 5.

 

Det Samsung ER først til å implementere i en telefon er 802.11ac med 2x2 MIMO (Multiple Input Multiple Output) antenneteknologi. Dette skal, ifølge Samsung selv, gi tre ganger så rask overføringshastiget i forhold til Galaxy S4. Siden Samsung brukte Broadcom sin WiFi brikke BMC4335 i Galaxy S4 bruker de mest sannsynlig den nye brikken fra Broadcom, BCM4354 som også "tilfeldigvis" ble annonsert idag, i Galaxy S5. :)

Til info, Galaxy S5 er ikke den første bærbare enheten som har implentert 802.11ac med 2x2 MIMO, det var det Apple som gjorde i iPad Air og iPad Mini Retina.

Lenke til kommentar

 

 

Byggekvaliteten er nok topp som alltid, vil jeg anta.

Er det én ting som er turnoff for meg og Samsung så er det byggekvalitet. Makan til pinglete plast skal du lete lenge etter.

Du tenker kanskje på kvalitetsfølelse, noe ekstremt subjektivt.

Jeg snakker om byggekvaliteten, mao hvor mye den tåler, slitasje, skrammer, om det er enkelt å fikse dersom det skulle skje noe, og om det i så fall er billig å fikse. Slike ting. Selve kvaliteten. Ikke at noen foretrekker mobiler av visse materialer.

 

Kimare: nå kom jo s4 i april det året og. I tillegg kom de med note3 som såvidt jeg ser lå rakt på toppen av fjoråret?

 

 

Både kvalitetsfølelsen og kvaliteten, som går hånd i hånd enten du liker det eller ei. En mobil trenger ikke å være laget av aluminium og glass for å ha høy kvalitetesfølelse, og ihvertfall ikke for å ha høy kvalitet. Men når du betaler for en premium-mobil i et tøft marked så holder det ikke med sub-standard flimsy plastikk.

 

http://lmgtfy.com/?q=samsung+galaxy+flimsy

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gavekort: kvalitetsfølelse går såklart ikke hånd i hånd med byggekvalitet.

Prima eksempel er vel iPhone med bakside av glass? Og aluminiumstelefoner som bøyes lett. De FØLES ofte for mange som høyere kvalitet enn feks polycarbonate, selv om det ikke nødvendigvis er det.

 

Vet ikke hvilken "flimsy plastikk" du har vært borti fra Samsung, men s3, s4 og note3 har vel alle vært ganske robuste, bra mot riper, unt so weiter såvidt jeg har lest og erfart. Noen s4 har hatt problemer med coatingen rundt rammekanten i front, husker jeg, uten at jeg har sett tegn på noe slikt selv.

 

Som du ser i linken din er det snakk om at det "føles" flimsy, "føles" cheap. Dette er snakk om kvalitetsfølelse. Ikke byggekvalitet.

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...