Gå til innhold

Latterlig mye ekstra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det de har til felles, er at det er tabloidaviser. Som lever av klikk og reklame.

 

Hvordan klarer de andre seriøse IT-nettstedene og overleve? Sweclockers, Anandtech osv.

 

iTavisen får sikkert penger fra Apple ut ifra den dårlige kvaliteten de leverer, så velger å holde den utenfor.

Lenke til kommentar

Jeg bruker heller ikke adblocker, og føler ikke at tek-artiklene er viktige nok for meg til at jeg vil betale for dem (all informasjonen finnes jo andre steder på nettet). Synes det er positivt å tvinge til å deaktivere adblocker, sånn at ikke vi hederlige folk må betale gjennom enten mer reklame, eller gjennom færre ikke-ekstra artikler.

I perioden man kunne lese en ekstra-artikkel i uka var jeg dog ganske begeistret, for det er definitivt kvalitet, men ikke vært prisen spør du meg. Slik ekstra er idag kunne jeg tenke meg å maksimalt betale 15 kroner i måneden. Noen synes kanskje det høres veldig lite ut, men det er bare én til to artikler i måneden som ser interessante ut, og ellers er det jo bare artikler som allerede ligger i arkivet jeg ville lest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

før : få ekstra artikler og en gratis ekstra artikkel i uken , abonnement 29 kr

Nå : nesten bare ekstra artikler og en gratis hver fjerde uke , abonnent 39 kr

 

Ønsker dere å miste inntektene fra reklamen ?

 

forøvrig så er det ikke noen symmetri hva som er ekstra artikler og hva som er vanlige artikler lenger .

Her virker det som vanlig artikler fort kan bli ekstra artikler og ekstra artikler plutselig kan bli vanlige artikler

 

Andre stunt dere har funnet på er lute oss til å tro at man fikk en ekstra artikkel gratis pr uke og samtidig la alle lese alle ekstra artiklene i noen få dager.

Man ble altså lurt til å tro at gratis ekstra for alle ikke gikk utover gratis kvoten til ikke medlemmer

 

Nå sitter jeg å vurderer å boikotte hardware.no

Det spørs om jeg ikke vil kalle der for herverket.no i stedet

  • Liker 3
Lenke til kommentar

På hvilken måte er jeg inhabil her? Jeg sier rett ut hva jeg mener (som brukeren malvado) om at du sier at du skal boikotte Hardware / diskusjon.no og det er bare å kjøre på om du mener det er rette veien å gå.

 

Problemet sånn jeg ser det er at de fleste brukerne ender opp med å kun gi uttrykk for det her gjentatte ganger og det blir aldri noe ut av det, så da ender man opp som i en hønegård.

 

Edit angående det tidligere innlegget i quoten :

Kjør på Elgen, vis litt muskler og boikott Hardware og diskusjon.no på livstid...

 

Antar at noen har reagert litt negativt på det jeg skrev tidligere, det jeg ønsket var å påpeke at man bør gjøre noe og ikke bli kun sittende og klage her på diskusjon.

Endret av Malvado
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eller boikott hardware.no, men ikke forumet.

 

Forumet er fremdeles greit, men den dagen dem starter med "Betal for å lese de beste svarene" så finner jeg meg en annen plass.

 

Du er nok ikke den eneste som hadde reagert på denne måten , jeg hadde trolig også gjort det samme om forumet ble en obligatorisk betal del og hvor reklame ikke lenger hadde kunnet sørge for videre drift.

Lenke til kommentar

På hvilken måte er jeg inhabil her? Jeg sier rett ut hva jeg mener (som brukeren malvado) om at du sier at du skal boikotte Hardware / diskusjon.no og det er bare å kjøre på om du mener det er rette veien å gå.

 

Problemet sånn jeg ser det er at de fleste brukerne ender opp med å kun gi uttrykk for det her gjentatte ganger og det blir aldri noe ut av det, så da ender man opp som i en hønegård.

 

Du jobber innenfor systemet og har ansvar for at alle holder seg til lovene og reglene

Ergo så er du også endel av de spesielle tjenestene

 

Antagelig på grunn av den moderator jobben du gjør har du fritt lede til også ekstra

jeg sier ikke at det er noe galt i det siden det tilhører moderator ansvaret

Problemet er at du er medlem av den interne delen av "ekstra" som skal drifte forumet.

 

Hvis du i tillegg får betaling for den jobben så blir det enda tydeligere

 

 

 

Problemet med Ekstra er at man nå må vege mellom søppel og reklame ( selv om man også betaler ) eller full betaling med eksklusive artikler som ikke er spesielt eksklusive og uten reklame.

 

De fleste som betaler forventer mere ut av ekstra

Det som ikke er medlemmer ser mye reklame for totalt unyttige artikler

Omtrent det samme som man først må se reklamen og så blir man linket til en gratisavis som man kan få ,tilgang på gjennom andre kanaler

 

Man kan se reklame eller ikke og likevel få tilgang den samme informasjonen

 

Så hvorfor skal dere bare jobbe for pengene fra Ekstra ?

Lenke til kommentar

Hei Elgen.

Nei, jeg får ikke betalt for den frivillige innsatsen som jeg gjør her på forumet , reklame er også noe jeg har valgt å forholde meg til og lar den stå på så lenge båndbredden min er tilstrekkelig.

 

Jeg ser ikke på meg som en "pro - ekstra" bruker bare for å påpeke dette , faktisk så leser jeg heller nettaviser på gammelmåten ( altså med reklame ) enn å betale for VG + DB+ osv , men så er jeg heller ikke en bruker av verktøy som ad-block osv.

 

Mye av kritikken Hardware har fått mener jeg personlig ( og da understreker jeg personlig ) er dårlig begrunnet , når jeg ser på hovedsiden kan jeg telle 35 normale artikler (tester , nyheter , kommentarer ) mens det er 5 ekstra artikler ( Når man ser bort fra ekstra arkivet som er gamle ekstra saker ) , dette betyr at man får 7 nye saker per ny ekstra artikell som publiseres på hovedsiden.

Ser man på innholdet i ekstra artiklene er de også ikke "spesialisert" men av variert innhold , noe er nyttig ( feks hvordan få et spill til å se bedre ut) noe er underholdende osv , med andre ord, man får ikke begrenset tilgang til en spesiell kategori fordi ekstra stenger deg ute.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ITavisen overlever (merkelig nok) uten "ekstra", og der kan man ha adblocker aktivert.

ITavisen gjennomfører svært lite tester, og har stort sett kun korte "klipp-og-lim"-artikler fra andre nettsteder. ITavisen er garantert mye billigere i drift enn tek-nettverket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei Elgen.

Nei, jeg får ikke betalt for den frivillige innsatsen som jeg gjør her på forumet , reklame er også noe jeg har valgt å forholde meg til og lar den stå på så lenge båndbredden min er tilstrekkelig.

 

Jeg ser ikke på meg som en "pro - ekstra" bruker bare for å påpeke dette , faktisk så leser jeg heller nettaviser på gammelmåten ( altså med reklame ) enn å betale for VG + DB+ osv , men så er jeg heller ikke en bruker av verktøy som ad-block osv.

 

Mye av kritikken Hardware har fått mener jeg personlig ( og da understreker jeg personlig ) er dårlig begrunnet , når jeg ser på hovedsiden kan jeg telle 35 normale artikler (tester , nyheter , kommentarer ) mens det er 5 ekstra artikler ( Når man ser bort fra ekstra arkivet som er gamle ekstra saker ) , dette betyr at man får 7 nye saker per ny ekstra artikell som publiseres på hovedsiden.

 

Ser man på innholdet i ekstra artiklene er de også ikke "spesialisert" men av variert innhold , noe er nyttig ( feks hvordan få et spill til å se bedre ut) noe er underholdende osv , med andre ord, man får ikke begrenset tilgang til en spesiell kategori fordi ekstra stenger deg ute.

 

jeg kan si det på en anen måte . du har et ansvarsområde som ikke alle har så du er ikke vanlig bruker selv om du liker å tro det

 

De vanlige saken oppleves som dårligere en før , stort sett bare kvantitet

samtidig som det klages over at kvaliteten på Ekstra artiklene er langt under det man forventer

( jeg er ikke medlem så jeg får ikke undersøkt det selv )

 

 

Da har man noe som skuffer i begge ender

 

 

 

Eller boikott hardware.no, men ikke forumet.

 

Forumet er fremdeles greit, men den dagen dem starter med "Betal for å lese de beste svarene" så finner jeg meg en annen plass.

 

Forumet er jo en stor del av Hardware.no

Det meste av tiden går jo med på diskutere artiklene på Hardware.no

og da kan de være problematisk å holde seg helt unna hardware.no

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bluesnews.com

Eurogamer.com

Arstechnica.com

Wired.com

Digitaltrends.com

Threatpost.com

Kotaku/Lifehacker/IO9

Anandtech/HardOCP/Xbitlabs/Tomshardware/etc

[sett inn enhver webside som har langt nyttigere egenprodusert innhold her og som ikke copypaster eller har paywalls/nekter deg å bruke adblock...]

 

Problem solved. ktnxbai :ph34r:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hvorfor er dette en ekstra sak ? er bare å gi opp hw.no. er ingen som gidder å betale dere for å lage dårlige artikler. det samme stoffet er tilgjengelig gratis på andre nettsider med mye bedre kvalitet.

eneste som holder dette gående er forumet og dere brukere. selve hw.no redaksjonen er bare til å le av.

Lenke til kommentar

hvorfor er dette en ekstra sak ? er bare å gi opp hw.no. er ingen som gidder å betale dere for å lage dårlige artikler. det samme stoffet er tilgjengelig gratis på andre nettsider med mye bedre kvalitet.

eneste som holder dette gående er forumet og dere brukere. selve hw.no redaksjonen er bare til å le av.

 

Om "ingen" hadde giddet å betale for å lage "dårlige" artikler så hadde ikke HW.no hatt funksjonen ;)

 

Og hvor er disse "gratis"-sidene med "mye" bedre kvalitet som du snakker om? Kan du peke på noe i artikkelen som er "dårlig" journalistikk?

 

For øvrig så ser jeg ikke noe annet enn "dere brukere" som kan holde en nettside oppe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...