Gå til innhold

Er det rett at homofile skal få lov å adoptere?


Anbefalte innlegg

Så er det vel slik at etterspørselen overstiger tilbudet i alle fall her. Så opphavslandene har "råd" til å være strikse. Det er ikke sånn at de roper hurra for at noen vil adoptere barna deres, helst skulle de jo hatt et tilbud til dem i sitt eget land.

 

Geir :)

 

Jeg trodde egentlig at det var mange flere barn som trengte adoptivforeldre, men de får kanskje ikke noe adoptivbyrå uansett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så er det vel slik at etterspørselen overstiger tilbudet i alle fall her. Så opphavslandene har "råd" til å være strikse. Det er ikke sånn at de roper hurra for at noen vil adoptere barna deres, helst skulle de jo hatt et tilbud til dem i sitt eget land.

 

Geir :)

Det kan da ikke stemme? Vi vet jo om en mengde land med så stort fødselsoverskudd at samfunnet ikke klarer å håndtere det og der barn ikke får et skikkelig hjem og foresatte. Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Og ja, dei har rett til å få adoptere. Er jo blitt 2014, trass alt.

 

 

Om jeg får spikke en ørliten flis her: De burde ha samme mulighet til adoptere som heterofile. "Rett" til det har ingen, barn er ikke noen vare som omsettes fritt. Men når man vurderer egnethet i dagens samfunn, bør ikke samkjønnede forhold i seg selv telle mot.

 

Geir :)

Å importere barn av samme kjønn for å gifte seg med dem er ihvertfall rimelig tvilsomt.

 

Å importere barn av motsatt kjønn for å gifte seg med dem, da...?

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg tenkar at adoptering kan vera bra, men også dårleg for eit barn. Sjølv om det har komt lover at du kan vera homoseksuel, og du ikkje har lovt til å vera stygg mot homoseksuelle, er det framleis folk som hatar og er stygg mot homoseksuelle. Viss foreldra har det slik, korleis vil då barnet deira ha det? Eg meinar at barnet vil ha eit hardt og vanskelegt liv. Han/ho vil sannsynlegvis bli mobba av andre barn (på grunn av annaledes foreldre) og vera ulykkeleg. Eg har ingenting imot om homoseksuelle par vil adoptera, men eg er bekymra om korleis barnet vil ha det.

 

Kva meinar dykk? Er dykk enige med meg?

 

Sjølvsagt er det ikkje sikkert at barnet vil ha ein tøff oppvekst, men det er ein stor sjanse for det.

 

Om mobbing skaper problemer, så er det mobbing som må til pers. Ikke det som mobbes.

 

For min del, så synes jeg at alle som er kompetente til å være foreldre, bør kunne få være foreldre, så lenge det finnes barn som har behov for foreldre. Om det skulle skilles på, så burde det være større rom for dette, enn for kunstig befruktning, og andre måter å skape flere barn på. Fokuset burde være at alle barn har det så godt som de kan ha det, flere barn er ikke løsningen der.

Endret av KarlRoger
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...