Gå til innhold

Irrational Games legges ned.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enda en spiker i kisten for trippel AAA historiespill. I mellomtiden bryter spill som CoD-serien alle salgsrekorder. Det virker som dette mindre selskapet blir å ha et helt annet fokus. Tipper online, F2P, MMO, flerspiller osv. En tragisk vending.

 

BioShock creator Ken Levine said today that he plans to move on to smaller, narrative-heavy games that will be released digitally.

Lenke til kommentar

 

 

Enda en spiker i kisten for trippel AAA historiespill. I mellomtiden bryter spill som CoD-serien alle salgsrekorder. Det virker som dette mindre selskapet blir å ha et helt annet fokus. Tipper online, F2P, MMO, flerspiller osv. En tragisk vending.

BioShock creator Ken Levine said today that he plans to move on to smaller, narrative-heavy games that will be released digitally.

Indie?

Lenke til kommentar

Men det er da ikke nødvendig å gjenskape Bioshock for å lage noe bra? Det finnes "mange" spill der ute som er like gode som Bioshock, men som ikke på langt nær kostet like mye eller har like store/rike omgivelser.

 

Poenget mitt er bare at han/de forandrer fokus. De vil ikke lage fattigmanns-Bioshock, men andre spill med et mindre team.

Lenke til kommentar

 

 

Enda en spiker i kisten for trippel AAA historiespill. I mellomtiden bryter spill som CoD-serien alle salgsrekorder. Det virker som dette mindre selskapet blir å ha et helt annet fokus. Tipper online, F2P, MMO, flerspiller osv. En tragisk vending.

BioShock creator Ken Levine said today that he plans to move on to smaller, narrative-heavy games that will be released digitally.

Indie?

 

 

Nja, det virker som han fortsatt vil samarbeide med Take-Two. Virker mer som han vil ha et mindre team som kan forfølge (for ham) mer interessante prosjekter. Vil tror at han får lov til å gjøre mer som han vil dersom budsjettet ikke er på AAA-nivå.

 

Uansett litt rart at de oppløser selskapet, men det hadde vel kanskje ikke vært noe vits i å fortsette dersom kjernen brøt ut og startet noe eget.

 

EDIT: Det ble ikke oppløst, bare omstrukturert, som nevnt under.

Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar

Litt av en måte å takke lojale arbeidere for demmes suksessfulle, harde arbeid.

Oh, please. Om han og disse femten hadde forlatt studioet for å starte sin egen greie ville ikke Irrational Games vart uansett. Når kjernen forsvinner så forsvinner drivkraften også, og Ken Levine sin drivkraft for Bioshock-skala prosjekter har allerede vært på vei ned en stund. Dette kan faktisk hende er best case scenario for alle parter. Vel, nesten. Det beste hadde vel vært om Ken & Co bare "FUCK YEAH BIOSHOCK 9000 LET'S GO!", men la oss innse det, Infinite var deres farvel med Bioshock. Et veldig passende farvel.
Lenke til kommentar

 

Litt av en måte å takke lojale arbeidere for demmes suksessfulle, harde arbeid.

Oh, please. Om han og disse femten hadde forlatt studioet for å starte sin egen greie ville ikke Irrational Games vart uansett. Når kjernen forsvinner så forsvinner drivkraften også, og Ken Levine sin drivkraft for Bioshock-skala prosjekter har allerede vært på vei ned en stund. Dette kan faktisk hende er best case scenario for alle parter. Vel, nesten. Det beste hadde vel vært om Ken & Co bare "FUCK YEAH BIOSHOCK 9000 LET'S GO!", men la oss innse det, Infinite var deres farvel med Bioshock. Et veldig passende farvel.

 

Det var ikke poenget mitt. Disse utviklerne har mistet jobbene sine og jeg synes det er ganske respektløst av Ken å gjøre dette etter suksessen Infinite var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...