Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Får plutselig ett "frø" i munnen som lukter BÆSJ!


HuskyHaugen

Anbefalte innlegg

Det er noe rart som hender, 2 ganger cirka i måneden får jeg ett "lysegult frø" i kjeften, det er veldig lite... kanskje 3-4 mm i diameter eller noe. Men det som er er at når jeg klemmer på det, lukter det rævstank og drit. Jeg skjønner faen ikke hva det kan være, det er merkelig fordi jeg kjenner ingen som har opplevd det samme? Her er ett bilde av at jeg har trøkt det sammen/most det)

 

1900080_1413233978925180_1831573173_n.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt det samme et par ganger, kan enten være puss fra mandlene eller mat som har festet seg i en spalte. Hvis det er fra mandlene så tror jeg man kan se med et speil, bakerst i halsen, små hvite flekker.

 

Er uansett ikke noe farlig, men hvis det kommer ofte/vedvarer kan det være lurt å dra til en øye/nese/hals-sjekk i tilfelle man har en svak infeksjon.

Lenke til kommentar

Det skjer ikke etter jeg har spist brød nei! Kan være jeg har spist suppe for den saks skyld! fra mandlene ja! det kan hende, nei, jeg bare syns det virka jævla rart! som at jeg fikk en smule fra rævhølet i munnen, virket ekkelt, men ULOGISK! Hehe! Må jo skje hver gang jeg spiser en spesiell ting?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er garantert en "mandelstein" eller hva nå det kalles. Hos noen lagrer det seg matrester i små lommer i mandlene og over tid blir matrestene og bakteriene til hvite/gule klumper. Det kommer ikke av én enkelt ting, men noen matvarer bidrar mer tror jeg. Uansett kan det hjelpe å skylde munnen med vann etter man har spist, og holde munnen ren (pusse tenner, bruke tanntråd.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en sånn hvit klump fra en fold som ligger bak i svelget, ved mandlene. De stinkende klumpene har faktisk en hensikt. Folden har forbindelse med immunforsvaret og gir det tidlig forvarsel om hva man får i seg. Bakterier i maten dyrkes i folden og blir til hvite illeluktende klumper som immunforsvaret bygger opp angrep mot, lenge før bakterieinfeksjonen bryter ut lengre ned i fordøyelsen. Klumpene forsvinner vanligvis ned i fordøyelsen, men det er ikke uvanlig at noen kommer ut i munnen en gang i blant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...