Gå til innhold

Hvorfor drepte tyskerne så mange jøder ?


Jan Teigen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror drapene på jøder tok til for alvor etter at invasjonen av Sovjetunionen begynte i juni 1941. Hitler trodde at jødene var Tysklands fiender. Så vidt jeg vet var dette en helt feilaktig antagelse. På den tiden var jødehat nærmest noe normalt, men Hitler var vel blant de mest ekstreme i sin antisemitisme. Jødene fikk skylden for å ha forårsaket Tysklands tap i første verdenskrig ved å presse fram en våpenhvile. Jødene fikk skylden for både kapitalisme og kommunisme. I tillegg hadde det vært et forsøk på en kommunistisk revolusjon i Tyskland i 1919 (i München) ledet av en jøde. For Hitler ble kommunisme og jødedom synonymer og han hatet begge deler. Jeg tror også at Hitler i noen grad skapte en selvoppfyllende profeti ved sin propaganda, og senere lovgivning, rettet mot jøder. Jøder i andre land (USA) forsøkte å presse Hitler til å slutte med å diskriminere jøder i Tyskland ved å organisere en boycott av tyske varer. Dette ble nok oppfattet av Hitler som et bevis på at jødene motarbeidet ham og han bare trappet opp diskrimineringen.

 

Her er en link til et foredrag som forklarer nøye Hitlers tenkning om jødene: http://www.youtube.com/watch?v=GsEzEUKd1es

Lenke til kommentar

Du må aldri si tyskerne, men heller nazistene tro meg Stalin drepte flere jøder enn hitler. Men mange vet ikke om det. På den tiden likte ingen jøder, alle i verden visste om grusomheter som skjedde i 1938 og etc men de latta som om de ikke visste noe. Hitler mente at det var jødene som stod bak kommunismen med tanke på Lenin og hans parti var alle jøder. Under første verdenskrig stoppet jødiske forretningsmenn å støtte krigen, og han mente det fordi de var kommunister. Han hadde selv jødisk bestevenn da han var kunstner, en gang var hitler syk og hans jødisk venn gjorde han en tjeneste ved å selge hans malerier siden han selv ikke kunne, men hitler mente han hadde skjult penger som han tjente for maleriene, og etter det mente han at jøder er svindlere og umoralske. Etterpå begynte han å støtte det arisle etter å ha lest myr om det, jøder fikk skylden også for den økonomiske situasjon etter krigstiden, fordi de første hadde det bra mens tyskere generelt hadde det tøft. Han ønsket at jødene skulle bli utryddet, mens slaviske som russere skulle bli utryddet og tatt som slaver. Jødene har blitt forfulgt gjennom hele historien, de har blitt sett med på og folk var misunnelig på dem rett og slett. Du burde lese mein kampf der for du mye bedre info om dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...