Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Poll: Dama blir gravid og vil ta abort: bør fyren få vite om det.


Dame blir smelt på tjukka og vil ta abort - skal hun fortelle fyren?  

74 stemmer

  1. 1. Dame blir smelt på tjukka og vil ta abort - skal hun fortelle fyren?

    • Ja! Sannheten må frem!
      54
    • Nei, det han ikke vet trenger han ikke vite... Dette tar jeg med meg i grava!
      14
    • Ja, og vil han HA barnet må han FÅ barnet!
      5
    • Kjører safe og tar aborten FØRST og forteller han ETTERPÅ.
      3
    • Han får ikke vite noe, men du forteller alle venninnene dine om det, slik at han til slutt får høre om det uansett.
      1
    • Vet ikke.
      1


Anbefalte innlegg

Neida, jeg er ikke gravid. Passer på pillene mine jeg. Men begynte å tenke tanken etter å ha lest en annen tråd.

Dersom dama blir gravid (vi snakker fuckfriend/ons og ikke forhold) og vil ta abort, er dette noe dere føler hun må fortelle til fyren? Det er vel de færreste menn som ønsker å være helgepappa når de ikke har vært skikkelig sammen med dama en gang?

 

Legg igjen din stemme her!

 

Edit: her er det klart at også menn kan stemme, selv om jeg-personen er kvinne.

Endret av medlem-124997
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, dette er helt opp til damen å bestemme. Dersom hun ikke vil har hun ingen moralsk plikt til å fortelle dette. Det handler ikke nødvendigvis om at "det man ikke vet har man ikke vondt av", men at abort på mange måter er et personlig helsespørsmål for kvinner.

 

I et forhold derimot ville jeg vært veldig skuffet om hun ikke fortalte at hun var gravid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

...dersom et ONS velger å beholde en eventuell unge derimot... Hallelujah!

Hæhæ hva om en ONS velger å beholde en unge og lar være å fortelle det?

Fem år seinere møter du på henne på butikken med poden: "Hmm var det ikke hu der jeg pulte på en fest for noen år siden. Hmmmm ligna han ikke litt på meg den der ungen?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hæhæ hva om en ONS velger å beholde en unge og lar være å fortelle det?

Fem år seinere møter du på henne på butikken med poden: "Hmm var det ikke hu der jeg pulte på en fest for noen år siden. Hmmmm ligna han ikke litt på meg den der ungen?"

Det hadde vært ganske... uhm... okay, jeg har ikke filla peiling på hvordan jeg hadde reagert, annet enn at det neppe hadde vært en spesielt positiv reaksjon. Akkurat det problemet slipper dere kvinnfolk!

Lenke til kommentar

Tør påstå at det er rimelig douchemove av dama å ikke si noe, men hun skal ikke behøve å ta hensyn til mannens mening om hva hun bør gjøre. Det er klart, hvis hun vil vite hva han mener vil jeg tro det er en fordel mtp. hvordan ungen skal få det, men det skal ikke være nødvendig.

Lenke til kommentar

Klart det endelige valget er damas, siden det er hennes kropp og alt det der. Men når det er sagt er det to stk om å lage barnet, så det tilhører begge. Jeg ville ikke ha vært interessert i å være helgepappa til en unge om jeg knapt kjenner mora, men hva om jeg vil være heltidspappa? Når en dame er alenemor er det ingen som kommenterer, så hvorfor skal det ikke være lov å være alenepappa også?

 

Tenk så på dette: Jeg pulte en dame i fylla, hun ble gravid og vil ikke ha barnet. Jeg, derimot, vil mer enn gjerne ha det, og er fullt villig til å ta vare på barnet på egenhånd, og hun trenger aldri ha noe med det å gjøre. Alt hun trenger gjøre er å bære det frem og gå gjennom fødselen, så er den saken ute av verden. Barnet går til meg, og hun er "fri". Burde jeg ikke dermed ha noe å si om barnet skal bli født eller ikke? Som sagt er det ultimate valget hennes, men er det greit at hun er så egoistisk at hun bare gir blaffen i hva jeg vil?

 

Og la oss si barnet blir født. Hva om hun da skifter mening og vil beholde det? Kan jeg da si "sorry, du ville ikke ha noe å gjøre med det, så jeg beholder det"? Det er kanskje litt på spissen, men det er det motsatte av at hun bare tar abort og gir faen i hva jeg vil.

 

For den saks skyld, si at hun bestemmer seg for å beholde det likevel etter fødselen. Er det ikke da en sjanse for at vi kan snakke om saken og prøve oss som foreldre sammen, om enn bare til barnets beste? Ting har gått litt fort i svingene, men det betyr ikke at det trenger å være slutt før det i det hele tatt begynner. :)

 

Og for å sette det enda mer på spissen: Hva om vi bor sammen og har en hun, og jeg bare gir den bort til noen uten at hun får vite det? Har jeg "lov" til det, eller burde hun få si sin mening først? Så hvorfor burde ikke jeg ha noe å si når det gjelder å beholde sønnen eller datteren min?

Lenke til kommentar

Om dette gjelder en graviditet hvor faren har vært en one night stand / fuck friend eller lignende så synes jeg at det får være opp til henne om hun skal ta abort og om hun i det hele tatt skal si ifra.

 

Jeg er ikke noe særlig tilhenger av abort ; men til syvende og sist så må det være opp til Paret eller enkeltindividet om det ikke er et parforhold ; å ta avgjørelsen.

Lenke til kommentar

Exdama ble gravid. Jeg syns det er opp til damene om dem vil ha unge eller ikke så jeg stilte ikke noen "rett". Stilte bare opp som støtte når hun måtte gjennom avsluttningen. Hun valgte å avslutte livsspiren ganske tidlig. Jeg kunne godt ha fått en unge, men det var nok like så greit siden jeg var midt i studier og ikke hadde noen penger.



Anonymous poster hash: baa1f...29c
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...