Gå til innhold

Neste iOS-oppdatering er dårlig nytt for jailbreakere


Anbefalte innlegg

Det er ingen rett å kunne bruke ett produkt utover det produsentern gir tilgang til.

 

Når du har kjøpt et produkt så er det ditt. Da kan du gjøre hva enn du vil med det og modifisere så mye du vil. Mulig produsenten ikke akuratt legger til rette for slikt, men de kan se langt etter å stoppe noen som vil modifisere. Om komfyren din ikke har mikro-funksjon så er det da ikke noe som stopper deg i å legge til det, annet enn dine manglende elektronikk og sveisekunnskaper.

 

Eneste som i så tilfelle har noe med det å gjøre er brannvesenet og forsikringsselskapet når frankenkomfyren din brenner ned huset, men selve produsenten kan gå og ta seg en bolle.

 

Å modde et produkt er en rett man riktignok må ta. Men det er ikke forbudt å ta den om man har evner til det. Og slik burde det forbli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Hvorfor vil dere ha IPhonene hvis der må modifisere dem for få dem slik dere ønsker ?

Teit kommentar. Er umulig å få kjøpt noe perfekt i dag...

ok . men regner dere da ikke Iphone som den perfekte telefonen , selv om tester setter den god nede på topplisten ?

Det finnes ingen perfekt telefon, og heller ingen som er i nærheten av perfekt for alle. Enhver får kjøpe den telefonen som passer dem best, vanskeligere er det ikke. Når de fleste tester plasserer iPhone 5s godt oppe på topplisten, så er det fordi den er en knallbra telefon slik den leveres fra Apple. Modifisering i form av jailbreaking er for noen få spesielt interesserte, av typen som liker å kaste bort tiden på unødvendig fjas og å kludre til noe som i utgangspunktet fungerer ypperlig.

For den overveldende majoriteten av iPhone-brukerne er det utelukkende positivt at Apple tetter sikkerhetshullene som gjør det mulig å jailbreake, og den resterende prosenten får bare sutre så mye de vil for min del. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

0g man mister garanti og reklamasjonsretten

Reklamasjon mister du ikke med mindre det er det du gjorde med produktet som gjorde at det ble ødelagt. Jaillbreak (iOS) eller root (Android) er ikke en grunn til å miste reklamasjonen uten videre.

Lenke til kommentar

 

 

Dette er nok kanskje en dårlig samenligning,men... *pytt* *pytt*

 

Apple's App-Store er som Store-funksjonen som de aller fleste spill-produsenter programmerer inn i MMO's nå til dags.

 

Det fungere forsåvid helt ok med vanilla-oppsett,men vil man ha noe mere ut av opplevelsen så må man krype til korset,for å si det slik,og bruker Store-funksjonen.

 

Er man synderlige nok til å føye til noe utenom det man finner i Store,så blir man i spill kick'et eller i værste fall ban'et.

 

I spill har produsenene per i dag lagt til rette for moding,med untak av online-spill,for de har fulgt med på hva brukerne liker og er opptatt av.

 

I mobil-bransjen...,not so much...

 

App-Store for både IOS,Adroid,og Symbian har eksistert lenge nå,men utvalget av skikkelige apps er heller magert.

På den annen side så finnes det et hav av totalt meningsløse apps som i noen tilfeller er ganske så dyre.

 

Jeg ser mynten fra begge sider,og jeg ser meg enig i begge parters meninger om denne saken.

 

Forbrukerene vil gjerne ha muligeten til å legge til tredje-parts-apps for øke funksjonaliteten til sin/e mobil/er.

 

Mobil-produsentene vil helst stoppe forbrukerene i å modifisere OS'et deres.

 

Som er litt ironisk når det kommer til Apple som det nå haldler om i denne artikkelen.

 

Fordi hadde de bare tillat tredje-parts-apps så hadde denne modifiseringen vært helt unødvendig i utgangspunktet.

 

By the vei...

Adroid er intet untak i dette tilfellet heller.

 

På den annen side så kan jeg ikke uttale meg noe særlig om tredje-parts-apps i forbindelse me Windows-mobiler.

 

Men jeg er i hvert fall glad for at selv om at Symbian har egen App-Store så har dem ikke brukt så mye tid og resurser på å hindre bruken av tredje-parts-apps som sine konkurenter.

In other words...

Med Symbian er der ingen grunn til Jailbreaking.

 

Gå online på en av mange App-Source-sider og last ned en eller flere apps som du liker.

Start opp Ovi-Suite,åpne mappen som appen/e ligger i og dobbelt-klikk på appen/e,og den/de innstalleres.

Skru av og på mobilen og appen/e er klar til bruk.

 

Synd at det ikke er så enkelt med IOS og Adroid.

 

One last thing...

Før dere begynner å pirke...

 

Jeg er fullstendig klar over at Symbian er et døende OS...!!!

Jeg bare nevnte det som en sammeligning for hvor enkelt det er å bruke tredje-parts-apps i Symbian i motsettning til hvor unødvendig vanskelig IOS og Adroid gjør det for forbrukerne.

 

Takk for at du/dere tok deg/dere tid til å lese det som jeg har skrevet.

Lenke til kommentar

 

Det er ingen rett å kunne bruke ett produkt utover det produsentern gir tilgang til.

 

Når du har kjøpt et produkt så er det ditt. Da kan du gjøre hva enn du vil med det og modifisere så mye du vil. Mulig produsenten ikke akuratt legger til rette for slikt, men de kan se langt etter å stoppe noen som vil modifisere. Om komfyren din ikke har mikro-funksjon så er det da ikke noe som stopper deg i å legge til det, annet enn dine manglende elektronikk og sveisekunnskaper.

 

Eneste som i så tilfelle har noe med det å gjøre er brannvesenet og forsikringsselskapet når frankenkomfyren din brenner ned huset, men selve produsenten kan gå og ta seg en bolle.

 

Å modde et produkt er en rett man riktignok må ta. Men det er ikke forbudt å ta den om man har evner til det. Og slik burde det forbli.

ehhh..................................................hÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ?`??!

Lenke til kommentar

 

 

Det er ingen rett å kunne bruke ett produkt utover det produsentern gir tilgang til.

 

Når du har kjøpt et produkt så er det ditt. Da kan du gjøre hva enn du vil med det og modifisere så mye du vil. Mulig produsenten ikke akuratt legger til rette for slikt, men de kan se langt etter å stoppe noen som vil modifisere. Om komfyren din ikke har mikro-funksjon så er det da ikke noe som stopper deg i å legge til det, annet enn dine manglende elektronikk og sveisekunnskaper.

 

Eneste som i så tilfelle har noe med det å gjøre er brannvesenet og forsikringsselskapet når frankenkomfyren din brenner ned huset, men selve produsenten kan gå og ta seg en bolle.

 

Å modde et produkt er en rett man riktignok må ta. Men det er ikke forbudt å ta den om man har evner til det. Og slik burde det forbli.

ehhh..................................................hÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ?`??!

Hva var det du ikke forsto? Er jo helt rett alt som står.

Lenke til kommentar

 

Det er ingen rett å kunne bruke ett produkt utover det produsentern gir tilgang til.

Når du har kjøpt et produkt så er det ditt. Da kan du gjøre hva enn du vil med det og modifisere så mye du vil. Mulig produsenten ikke akuratt legger til rette for slikt, men de kan se langt etter å stoppe noen som vil modifisere. Om komfyren din ikke har mikro-funksjon så er det da ikke noe som stopper deg i å legge til det, annet enn dine manglende elektronikk og sveisekunnskaper.

 

Eneste som i så tilfelle har noe med det å gjøre er brannvesenet og forsikringsselskapet når frankenkomfyren din brenner ned huset, men selve produsenten kan gå og ta seg en bolle.

 

Å modde et produkt er en rett man riktignok må ta. Men det er ikke forbudt å ta den om man har evner til det. Og slik burde det forbli.

 

 

Jo, i mange tilfeller så er det faktisk forbudt i henhold til norske lover og forskrifter å modde et produkt.

Lenke til kommentar

 

 

håper ikke noen klarer å jailbreakere etter oppdatering

 

Fordi....?

Du liker ikke at andre kan bruke telefonen til mer enn hva eplene tillater?

Det er vel ikke alle som liker å leve i et Nord-Korea-miljø, da.

Det er ingen rett å kunne bruke ett produkt utover det produsentern gir tilgang til.

Det er ikke noe aneledes med Android heller, forskjellige produsenter har forskjellige restriksjoner.

Skal man kunne gjøre alt der, må man roote, og skal man kunne gjøre ALT må man S-off (har bare erfaring med htc, vet ikke om det kalles så på Samsung eller de andre.)

 

Komfyren min har ikke micro funksjon......mens microen har grill men ikke varmluft, hvem kan jeg vise min vrede til tro?

 

Jaja, haters gona hate.

Vel, det rett og slett så enkelt som at det er min telefon. Jeg eier den, og gjør akkurat hva jeg vil med den. Verken mer eller mindre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...