Gå til innhold

Nettet funker ikke når stasjonær kobles til.


Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Jeg har en kabel fra ruteren -> switch -> stasjonær pc. jeg kan skru av og på switchen. Når jeg har den på, funker ikke nettet på den, og trådløst nett blir tregere på den bærbare maskinen. hva skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har antakelig samme IP.

 

Bruker den stasjonære statisk eller dynamisk IP?

 

Hvis dynamisk: kjør ipconfig /release deretter ipconfig /renew

 

Hvis statisk: Bytt til noe utenfor DHCP-serverns range eller endre range på DHCP-serveren til å være utenfor det du har satt på den stasjonære.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

De har antakelig samme IP.

 

Bruker den stasjonære statisk eller dynamisk IP?

 

Hvis dynamisk: kjør ipconfig /release deretter ipconfig /renew

 

Hvis statisk: Bytt til noe utenfor DHCP-serverns range eller endre range på DHCP-serveren til å være utenfor det du har satt på den stasjonære.

Hvordan vet jeg om jeg har statisk eller dynamisk?

Lenke til kommentar

Du må forklare deg bedre.. Hvorfor skal du skru switchen av og på i utgangspunktet? Og "den", hva er "den"? PCen din?

 

Ingenting av det du beskriver henger sammen.. WiFi hastigheten skal ikke bli tregere fordi du har en switch i nettverket ditt... Det er helt ulogisk...

 

Tegn og forklar.. Du må redegjøre bedre for hva du har og hvordan alt henger sammen....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

jeg går fra modem -> ruter -> switch -> stasjonær pc.

 

Jeg bruker å skru av switchen når jeg ikke bruker den stasjonære pcn.

Når jeg skrur på switchen å bruker nettet på den stasjonære pcn funker det ikke. Da blir også nettet på den bærbare pcn min veldig tregt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Modem: ZyXEL P8702N

Ruter: Asus RT-AC66U

Switch: Netgear 8-port gigabit desktop switch GS108

 

Vet ikke om hva som skjer. Men når jeg skrur nettet på, på den stasjonære pcn blir blir skype samtalen min avsluttet på den bærbare, og internettet blir tregt/ubrukelig.

Når jeg skrur av switchen så den stasjonære pcn ikke har internett lengre blir det som normalt igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Har du bridget modemet da? Koblet kablene riktig? Høres ut som du har rota det til veldig....

Har brukt det akkurat som dette før reset og det funket helt fint da.

Lenke til kommentar

Er rikitg det... ;) Men som sagt, du må bridge modemet...

 

 

OT: Hvor er switchen egentlig? :p

 

 

Fra Telenors sider: "For å kunne ta i bruk en annen trådløs ruter enn den som er levert av Telenor, må modem som er mottatt fra Telenor først settes opp i ren modemmodus (bridge-modus). Veiledninger for dette finner du på modemsidene.


Deretter må PPPoE (brukernavn/passord) oppkobling settes på din ruter. Du må logge deg inn på selve ruteren for å gjøre dette. Lettest måte er enten via medfølgende installasjon CD eller via internet explorer. Her trenger du da å vite gateway adressen for ruteren din. Den finner du ved å trykke på START, deretter KJØR og skrive inn kommandoen cmd. I den svarte ruta skriver du ipconfig.
Da vil du finne en Gateway adresse som du bruker for å logge deg inn på din ruter. (for eksempel 192.168.1.1) På din ruter må du legge inn PPPoE slik at din ruter vil logge seg på Telenor xDSL, her må du sjekke opp i forhold til brukerveiledningen til din nye ruter.
Får du det ikke til, ta kontakt med Telenoreksperten."
Endret av _Christian_N
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hva slags hastighet har du opp og ned da? Er vel ikke verre enn å prøve.. Funker det ikke, så velg den andre...

Hva om jeg bare setter begge i bridge?

Lenke til kommentar

 

De har antakelig samme IP.

 

Bruker den stasjonære statisk eller dynamisk IP?

 

Hvis dynamisk: kjør ipconfig /release deretter ipconfig /renew

 

Hvis statisk: Bytt til noe utenfor DHCP-serverns range eller endre range på DHCP-serveren til å være utenfor det du har satt på den stasjonære.

Hvordan vet jeg om jeg har statisk eller dynamisk?

 

Nettverks- og delingssenter -> endre innstillinger for nettverkskort (oppe til venstre) -> høyreklikk på nettverkskortet -> egenskaper -> merk ipv4 -> egenskaper

 

Skriv hva som står der.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...