Gå til innhold

Nettet funker ikke når stasjonær kobles til.


Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Selvfølgelig ikke... Hvis du hadde lest det jeg postet fra Telenor i stad, så står de der at du må legge inn PPPoE informasjonen din i routeren...

Hvordan gjør jeg det ta? Gatewayen tar meg til modem siden, ikke ruter siden. Når jeg søker 192.168.1.1 kommer dette opp Innstillingene er blitt oppdatert. Websiden oppdateres.

IP-adressen eller portnummeret er blitt endret. Du kobles nå fra RT-AC66U.

For å oppnå tilgang til RT-AC66U-innstillingene må du koble til det trådløse nettverket igjen og bruke den oppdaterte IP-adressen og portnummeret.

 

Hvordan vet jeg hva den oppdaterte ip adressen er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil finne instillingene under internet- eller waninstillinger og deretter tilkoblings type. Eller noe sånt, jeg har en RT-N66U, men ikke med stock firmware. Etter du velger PPPoE vil du kunn skruve inn brukernavn og passord. Online.no kontoen din, mener jeg.

 

Jeg behøvde ikke å gjøre dette med Telenor VDSL

 

 

Bruk kabel under konfigurasjon av nettverksutstyr.

Lenke til kommentar

Hva er det du ikke skjønner? Dette er jo piece of cake egentlig!

 

Med forbehold om at modemet er bridget nå:

 

Koble fra kabelen mellom modem og router

Koble deg til router med kabel og skriv 192.168.1.1 i nettleseren din

Gå til "Wan" menyen og velg PPPoE fra dropdown menyen og legg inn brukernavn og passord

Lagre og restart routeren

 

post-165802-0-38577300-1391630769_thumb.jpg

 

Koble så kabelen i en av LAN portene på modemet og i WAN porten på routeren. Restart modemet...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Nei! Online mailen er ikke gmail! Det er jo to vidt forskjellige tjenester!

 

Hvis du ikke vet hva brukernavnet og passordet ditt er, så får du ta kontakt med Telenor og få dem til opplyse deg om det...

Ro ned. Er det ikke andre måter å finne det ut uten å måtte ta kontakt med telenor?

Lenke til kommentar

Sist jeg snakket med support hos telenor, så virka det som om dem hadde gått vekk i fra ppoe oppkobling;)

Sleit med et modem som viste at det var tilkoblet og at alt var i orden, men kom ikke på nett alikevel.. telenor fikk heller ikke kontakt med modemet..

 

Fikk da beskjed om å prøve ppoe, men da holdt det med å taste inn online adressen ([email protected]) og bare skrive noe som passord.. det trengte ikke å være det riktige passordet.

 

Men det ser ut som om det er det nyeste modemet du har fra telenor.. hvorfor kan du ikke bare bruke det? og droppe den routeren??

Modemet har jo innebygget router, og den støtter vel også trådløs N standard :)

Lenke til kommentar

 

Men det ser ut som om det er det nyeste modemet du har fra telenor.. hvorfor kan du ikke bare bruke det? og droppe den routeren??

Modemet har jo innebygget router, og den støtter vel også trådløs N standard :)

 

Det modemet har for det første problemer, og for andre så kan det ikke måle seg mot en Asus RT-AC66U... Dustete forslag!

Lenke til kommentar

 

Nei! Online mailen er ikke gmail! Det er jo to vidt forskjellige tjenester!

 

Hvis du ikke vet hva brukernavnet og passordet ditt er, så får du ta kontakt med Telenor og få dem til opplyse deg om det...

Ro ned. Er det ikke andre måter å finne det ut uten å måtte ta kontakt med telenor?

 

Kan du ikke koble alt tilbake slik det var og heller prøve det jeg foreslo?

Lenke til kommentar

Du kan prøve å sette Automatisk IP i dropdownmenyen i routeren istedet for PPPoE, og se om det vil fungere da... Som J@9 sier, så har Telenor gått mer og mer bort fra PPPoE, hvertfall på VDSL...

Modemet jeg prøvde å få til å funke, var på ADSL, så det gjelder der også :)

Skal forøvrig sies at jeg snakka med supporten i 30-40min, og prøvde det meste dem foreslå.. selv regna jeg med at modemet bare måtte sendes tilbake (noe jeg kom frem til lenge før jeg ringte supporten), og ikke noe hjalp.. heller ikke FW update.

Dem sendte han nytt modem, og saken var løst :)

Men dem ville gjerne ha igjen det gamle, for det problemet der ville dem studere nærmere, for dem hadde ikke vært borti noe sånt før.

Alt lyste som det skulle på modem (til og med internett pæra lyste!), jeg kom inn på modemet, men kom ikke ut på nett, telenor kom heller ikke inn som sagt.

Lenke til kommentar

Hva mener du her egentlig? At det er noe feil med det noe modemet som gjør at bridge eventuelt ikke fungerer? Ja, det kan jo selvfølgelig være tilfellet det....;) Men TS vet jo ikke en gang om han har ADSL eller VDSL og vil jo helst ikke kontakte support for å finne ut av problemet.........

Lenke til kommentar

Hva mener du her egentlig? At det er noe feil med det noe modemet som gjør at bridge eventuelt ikke fungerer? Ja, det kan jo selvfølgelig være tilfellet det.... ;) Men TS vet jo ikke en gang om han har ADSL eller VDSL og vil jo helst ikke kontakte support for å finne ut av problemet.........

Det jeg hovedsaklig mente, var at telenor også har begynt å gå bort ifra ppoe pålogging på ADSL også ;)

Men om TS vil prøve ppoe pålogging via sin egen router, så skal det holde med å taste inn [email protected] og bare skrive noe som passord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...