Gå til innhold

Nettet funker ikke når stasjonær kobles til.


Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Ok, da er vi enige...;) Er det jeg mener også.. På VDSL så skal det ikke være PPPoE i det hele tatt... Men som sagt, TS vet jo ikke hva han har.... Så fordi han, etter å ha bridget modemet og Telenor selv bruker PPPoE i sin tutorial, ikke kommer på nett, så vil jeg tror at han fremdeles kjører på PPPoE....

 

Men TS trenger å finne ut av hva han faktisk har og rapportere tilbake hit med infoen, så vi kan få løst problemet....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hva mener du her egentlig? At det er noe feil med det noe modemet som gjør at bridge eventuelt ikke fungerer? Ja, det kan jo selvfølgelig være tilfellet det....;) Men TS vet jo ikke en gang om han har ADSL eller VDSL og vil jo helst ikke kontakte support for å finne ut av problemet.........

 

 

Vil helst ikke kontakte support? Du vet kanskje at de stenger klokka 20 og var stengt da jeg ville ringe i går?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Det har du helt rett i... :p Hehe.. Tenkte ikke over det gitt... :blush::p Men da bør du gjøre det nå.... ;) Finne ut hva du har og om du skal bruke PPPoE eller DHCP/Automatisk IP...

 

Får du i det hele tatt WAN IP i Asusen??

Skal jeg bare prøve å gjøre det du skrev i går, så ringer jeg å spør hva online mail og passord er?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Jeg satt modem i bridge modus. Tok ut kabelen mellom modem og ruter. Men når jeg tok kabel fra ruteren til pcn og skre inn 192.168.1.1 fikk jeg denne meldingen igjen. Hva skal jeg gjøre da?

Innstillingene er blitt oppdatert. Websiden oppdateres.

IP-adressen eller portnummeret er blitt endret. Du kobles nå fra RT-AC66U.
For å oppnå tilgang til RT-AC66U-innstillingene må du koble til det trådløse nettverket igjen og bruke den oppdaterte IP-adressen og portnummeret.

Lenke til kommentar

Står ikke Asusen i router modus? Prøvd å restarte den? Prøv også i CMD å skriv: ipconfig /all

Da skal du få 192.168.1.1 som gateway.. Hvis ikke, så skriv inn den adressen som står der, istedet i nettleseren..

 

Skriv også ipconfig /flushdns

 

Du kan også prøve å diagnostisere og reparere tilkoblingen din ved å høyreklikke på nett-ikonet i nederst i høyre hjørnet på Start linja i Windows...

 

Noe av dette skal funke... Hvis ikke, resett routeren din og reboot PCen din...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

hvordan restarter jeg ruteren? det er vel ikke bare å skru den av og på, for det funker ikke.

jeg blir nok ikke ferdig før 20.00. kanskje jeg bare skal ringe telenor å spørre om brukernavn og passord før de stenger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...